Gå til innhold

Jeg vil ha en oppklaring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

(ADVARSEL, kan være dumt spørsmål for noen :jolie: )

Det er noe jeg ikke helt forstår bare med kosthold og forbrenning. Det sies at man skal trene/forbrenne mer enn det man inntar. Så la oss si jeg spiser 1400 kalorier om dagen da, må jeg forbrenne 1500 kalorier ved trening da? Høres helt feil ut for meg, derfor håper jeg på et bra svar. :laugh:

Anonym poster: 4b4f2896a843decff7094967d733a852

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei :) kroppen din forbrenner endel bare ved å være i live.. Jeg har fått beregnet en bmr på 1750, Dvs at min kropp forbrenner 1750 kcal bare ved å ligge rolig og være i live ;)

Skrevet

Kroppen krever et viss antall kalorier for å fungere(hjertet, hjerne, organer etc). Så kreves det en viss mengde kalorier for å ha energi til å fungere ellers i hverdagen. Det kreves mer energi om en trener i tillegg.

Om du er en normalvektig jente og f.eks får i deg 1600 kalorier om dagen så skal du plusse på litt de dagene du trener hardt.

Om du er overvektig så skal en regne sammen hva en spiser i gjennomsnitt i løpet av en dag og trekke fra ca. 500 kalorier(da det kreves veldig mye mer enn 2000 kalorier om dagen for en jente for å bli overvektig)

Håper det ble forståelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...