Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ...vi har prøved å bli gravide snart 13pp uten lykke brukte pergo+metformin 5 ganger 2 ganger +ovitrelle sprøyte jeg har pcos og veldig vansklig å bli gravid ..jeg hørt om at gonal F med riktig doser hjelper til eggløsning og gravideit spurte GYN om det men hun sa at ingen kan ikke bruke den til pasienter på klinikk det må være på sykehuset.

er det noen som prøvde det eller hvilken klinikk i oslo har erfaring med gonal F..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Gonal F, men det er for å stimulere til egguttak for IVF. Vet ikke om det var så mye til hjelp, men.

Skrevet

Jeg har hørt og lest om kvinner som får prøve Gonal-F eller lignende preparater til å stimulere eggløsning uten IVF eller inseminisasjon. Da brukes det i lave doser. Det blir som Pergotime, bare sterkere. Man må bruke ultralyd og blodprøver. Men det er ikke sikkert at alle gynekologer føler seg sikre nok på det.

Men det er vanligst å bruke Gonal-F ved IVF og da også på fertilitetsklinikker.

Anonym poster: fd01799b074e89808259fcbd21544566

Skrevet (endret)

Som lavdose kan det bli brukt for å gi eggløsning for "hjemmeprøving". Problemet er at det er vanskelig å regulere, og de fleste vil få flere egg ved bruk av Gonal F. Derfor blir slik behandling ofte avbrutt.

Dersom man har så store problemer med å få eggløsning at man må på Gonal F er prøverør beste løsningen uansett. Gonal F blir nesten utelukkende brukt i forbindelse med prøverørsbehandlinger i Norge.

Gynekologen din får henvise deg videre til fertilitetsklinikk, som får vurdere hva som er den beste behandlingen i ditt tilfelle.

Endret av Athene
Skrevet (endret)

Takk for dere som svart..jeg fikk henvisning til rikshospitalet ivf klinikk kansje der de kan prøve gonal f som eggløsning stimulering uten ivf .det håper jeg på..

Endret av moon11
Skrevet

Takk for dere som svart..jeg fikk henvisning til rikshospitalet ivf klinikk kansje der de kan prøve gonal f som eggløsning stimulering uten ivf .det håper jeg på..

Når du først må gjennom hele stimuleringen kan du jo like greit gå for prøverør? Det du slipper ved å gå for hjemmeprøving er egguttak og egginnsetting, og en viss økt risiko for overstimulering. Men det øker sjangsene deres for å lykkes enormt, og du slipper kanskje å gå på runde etter runde med stimulering.

• Liker 1
Skrevet

ja da det er helt riktig Athene men jeg har prøved IVF 2008 og 2009 uten lykke var veldig slitsom både fysisk og psykisk jeg skjenner noen som damen hadde kraftig pcos og veldig overvektig men med 2 Gonal F kure og hjemmeprøving ble gravid uten problem to ganger og har to barn nå ..

Skrevet

ja da det er helt riktig Athene men jeg har prøved IVF 2008 og 2009 uten lykke var veldig slitsom både fysisk og psykisk jeg skjenner noen som damen hadde kraftig pcos og veldig overvektig men med 2 Gonal F kure og hjemmeprøving ble gravid uten problem to ganger og har to barn nå ..

Da vet du jo mer hva det går i enn de fleste :) Behandlingen blir jo litt lettere, i og med at det er lavdose. Men det er jo selvfølgelig en vurdering du gjør. Dette blir jo en avveiing opp mot at dere har mye større sannsynlighet for å lykkes dersom man går for prøverør, enn å gå for hjemmeprøving. Ved sistnevnte må man gjerne prøve mange ganger.

Jeg kom med innspillet fordi mange er unødvendig redd for prøverør. Enkelte reagerer selvfølgelig kraftig psykisk og fysisk. Men jeg har opplevd det som en overraskende enkel og smertefri prosess. Men i og med at du har prøvd to ganger vet du jo om det er det du ønsker eller ikke.

Skrevet

Helt enig med deg men den jeg hater med prøveror er synarela nesespray ...:@ men jeg skal vente til timen på rikshospitale og se hva de anbefaler da jeg kan bare takke ja ...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...