Gulljenten Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg går på en kur (pillekur og krem) for kviser og uren hud, men denne kuren gjør meg helt utrolig tørr i huden! Hvis noen har tips eller vet om noen utrolig gode fuktighetskremer så er jeg evig takknemlig! Jeg har prøvd mange kremer, men jeg føler ikke at noenting virker
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 Du trenger nok ikke en krem for tørr hud, men FUKTfattig hud. Anonym poster: 2b5fedb34594a9043828db2766711752 1
Gulljenten Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2012 Du trenger nok ikke en krem for tørr hud, men FUKTfattig hud. Anonym poster: 2b5fedb34594a9043828db2766711752 Okei? Hva vil det si? Hva er forskjellen? Vet du om noen kremer som hjelper mot dette?
Mermaid Blues Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 Har du prøvd hemp-serien fra Body Shop? Mulig det kan være tingen
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 Tørr hud mangler fett, mens fuktfattighud mangler fukt (vann). Høres ut som om du har en fet hudtype, men pga behandlingen du går gjennom lider av fukttap. har ikke så mye erfaring med denne type hud, men kanskje denne kremen kunne vært noe for deg? La Roche-Posay Effaclar H: http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-839796.aspx Ellers er det en del tråder her som anbefaler kremer til hud som mangler fukt. Anonym poster: 2b5fedb34594a9043828db2766711752
Nalaya Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 Om det er roaccutane eller tetracyclin du går på så blir huden svært tynn og tørr, da må du nesten kjøre på med fett og satse på at antibiotikaen tar knekken på acnen.
Miah Skrevet 9. oktober 2012 #7 Skrevet 9. oktober 2012 Tørr hud mangler fett, mens fuktfattighud mangler fukt (vann). Høres ut som om du har en fet hudtype, men pga behandlingen du går gjennom lider av fukttap. har ikke så mye erfaring med denne type hud, men kanskje denne kremen kunne vært noe for deg? La Roche-Posay Effaclar H: http://www.vitusapot...PID-839796.aspx Ellers er det en del tråder her som anbefaler kremer til hud som mangler fukt. Anonym poster: 2b5fedb34594a9043828db2766711752 Hvorfor i alle dager tror du hun/han har fet hud? På grunn av kvisene og den urene huden? De aller færreste nordmenn har fet hud, heller en tørr eller fuktfattig hud, og kviser betyr IKKE at man nødvendigvis har fet hud! Man kan gjerne ha tørr, flassende hud og kviser.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #8 Skrevet 9. oktober 2012 Hvorfor i alle dager tror du hun/han har fet hud? På grunn av kvisene og den urene huden? De aller færreste nordmenn har fet hud, heller en tørr eller fuktfattig hud, og kviser betyr IKKE at man nødvendigvis har fet hud! Man kan gjerne ha tørr, flassende hud og kviser. Veldig så hissig man blir her da. Som jeg sa så høres det ut som om TS har en FUKTFATTIG hud. Tviler på at en lege skriver ut uttørkende kremer og tabletter til en som allerede har tørr hud? Og jeg er fullt klar over at kviser ikke er synonymt med fet hud. Den kremen jeg anbebakte over gir både fukt og fett. Men TS, fikk du ikke anbefalt noe av legen da han/hun skrev ut kremen/tablettene dine? Hvilke kremer har du allerede prøvd? Anonym poster: 2b5fedb34594a9043828db2766711752
Nalaya Skrevet 9. oktober 2012 #9 Skrevet 9. oktober 2012 Veldig så hissig man blir her da. Som jeg sa så høres det ut som om TS har en FUKTFATTIG hud. Tviler på at en lege skriver ut uttørkende kremer og tabletter til en som allerede har tørr hud? Og jeg er fullt klar over at kviser ikke er synonymt med fet hud. Den kremen jeg anbebakte over gir både fukt og fett. Men TS, fikk du ikke anbefalt noe av legen da han/hun skrev ut kremen/tablettene dine? Hvilke kremer har du allerede prøvd? Anonym poster: 2b5fedb34594a9043828db2766711752 Om man får tablettkur pga acne så har det sjeldent noe med hvordan hudtypen er, da er det ofte en "infeksjon" som man trenger antibiotika for å bli bukt med. Da kan man like gjerne ha en tørr hud som fet.
Gjest BabyBlue Skrevet 9. oktober 2012 #10 Skrevet 9. oktober 2012 Om det er isotretinoin du går på burde du kjøre på med både fukt og fett da det ødelegger kroppens evne til å pleie huden selv. Jeg sov mye med decleor sin nattbalm og brukte decleor sin soothing milky cream om dagen. Kokkosnøttolje fungerer også veldig fint, og nattlysolje var et must.
Gulljenten Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter #11 Skrevet 30. oktober 2012 Tusen takk til alle som har svart! Jeg tror faktisk at jeg har ganske fet hud, fordi nå som kuren har "stabilisert" seg litt, blir jeg ikke så veldig tørr lenger, men jeg blir fortsatt blank og skinnende! Veldig vanskelig, er det dette som kalles kombinasjons hud?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå