Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å farge mitt mørkebrune hår skikkelig rødt. Skal bleke det, men hvor blond må jeg sånn ca være for at fargen skal synes godt?

Hvilke shampo/balsam/hårkur passer best for rødt hår? Altså holder på fargen best.

Har du noen andre erfaringer og tips å dele?

Tusen takk på forhånd! :)

Anonym poster: 145a45586d64ecde4072d7647727def1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? :(

Anonym poster: 145a45586d64ecde4072d7647727def1

Skrevet

Hva mener du med "skikkelig rødt"?

Anonym poster: aa0690cf228b17ff59fde29d4627f587

Skrevet (endret)

Jeg var ganske så mellomblond/lys brun/litt oransje når jeg farget mitt. Ble ikke signalrødt, men det ble rødt for å si det slikt. Hadde også opprinnelig mørkebrunt hår, trengte bare å bleke det en gang, men lot blekingen sitte i håret i nesten 1 time.

Skaff deg en egen håndduk (kommer til å smitte av på håndukene, det lover jeg deg!), ikke vask håret mer en nødvendig (æsj, høres så ekkelt ut, men mener at du kan droppe å vaske det hver eneste dag) og brukt minst mulig shampo. Jeg hadde litt hårfarge i balsamen min.

Anbefaler deg også være nøye med å vaske bort hårfargen med en gang du får på huden. Jeg var så smart at jeg brukte ikke hansker, så ut som om jeg hadde begått seriemord. Lekkert...

Lykke til! Jeg savner mitt røde hår.

Endret av Radon
Skrevet

En liten advarsel her, om du bleker håret mister det pigmenter, og det røde vil ikke feste seg i håret skikkelig. Mitt brannbilrøde hår er nå strawberry blonde.

Anonym poster: 8ab64971dcfaac0767be1ba99e7bae50

• Liker 1
Skrevet

Hvor rødt mener du med skikkelig rødt?

Jeg ville vurdert å gå til frisør, evt. se om du kan få en lærling til å farge det om du har dårlig råd?

Har selv gått fra svart hår til en fin og knall mørkerød, med bruk av avfarging ikke bleking. Men det spørs jo, skal du ha det unaturlig superrødt så må du bli ganske så blond, og det må da farges OFTE!

Anbefaler også å ikke vaske håret for ofte. Vasker det ca. hver 5-6 dag selv, og så lenge du gradvis venner deg til å vaske det sjeldnere vil det dannes mindre fett, og du vil ikke trenge å vaske det hele tiden. Da holder fargen mye lengre. Revlon har en hårkur som inneholder rene pigmenter som er superduper til å vedlikeholde fargen med. Får kjøpt hos frisør og koster rundt 200.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...