AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 Hei! Jeg drakk både fredag og lørdag denne helgen og trente som normalt, noe jeg kanskje ikke skulle ha gjort. Jogging, styrke over og underkropp. Uansett sitter jeg nå igjen med utrolig vondt i korsryggen, og det er så ille at det er vanskelig å sitte, gå, ligge, hoste osv. Er det noen som vet om noen øvelser jeg kan gjøre eller medisiner jeg kan ta for å få det til å gå over fortere? Og er det best å være mye i bevegelse, eller ta det helt med ro? Anonym poster: d63fdfa5d71e144eb009957274bb741b
Gjest cool_water Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg fikk selv vondt i korsryggen etter å ha trent, men smerten kom med en gang da jeg tok markløft. Jeg var sengeliggende i to dager, prøvde selvfølgelig å bevege meg litt rundt i leiligheten, men da litt bøyd. Dro tilbake på jobb den 4.dagen. Du kan jo kanskje hvile og se om det går over? Det at jeg beveget meg hjalp veldig etterpå, det å gå tur i ulendt terreng har vært utrolig bra for min korsrygg. Merker ingenting til det nå lenger
Supraspinatus Skrevet 9. oktober 2012 #3 Skrevet 9. oktober 2012 Å forholde seg i ro når en har smerter i ryggen er somoftest ikke anbefalt, men, og det er et stort MEN. Dersom du ikke vet hvilken type skade du har bør du få det undersøkt. Noen skader er mer akutte enn andre og jo lengre du går uten behandlig jo vanskeligere er det å få tilbake full funksjon. Medisiner skal bare brukes for å ev hemme betennelse eller dempe smerte - som oftest samme medisin for begge deler. Medisin skal ikke brukes for at du skal kunne trene som før. Da risikerer du å gjøre vondt verre. Jeg foreslår du går til kiropraktor, naprapat, manuellterapeut, lege eller den type behandler du føler vil gi deg mest. Både manuellterapeut og kiropraktor er en del av trygdeordningen og du kan gå dit uten henvisning fra lege og likevel bare betale egenandel. Disse kan også henvise til f.eks. MR/Røntgen og gi sykemelding.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #4 Skrevet 9. oktober 2012 Takk for svar dere! Har ikke råd til å gå til lege e.l. nå men får bare ta det med ro og se hva som skjer.. Det er iallefall bedre enn det var, så da går det sikkert over av seg selv.. Anonym poster: d63fdfa5d71e144eb009957274bb741b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå