AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 Noen her som har bestått eksamen i ExPhil og bare vært på noen få forelesninger? Jeg føler ikke at jeg har tid til å sette meg godt nok inn i faget, så det blir skippertak (synd, for jeg tror det er interessant hvis man bare gidder). Det er andre fag jeg prioriterer foran ExPhil. HVA er det VIKTIG å kunne før eksamen for å kunne stå? Er det lurt å ha stålkontroll på filosofene? Hvilke begrep er de viktigste? Er ikke viktig med god karakter, men har lyst å vite hva det er lurest å lese mest på slik at jeg ihvertfall står på eksamen! Takker for svar!! Anonym poster: eefe6fc06fbcaf46603bdbbe590160b3
ninuska_ Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 Det spørs jo veldig på eksamen, det skal sies. Jeg fikk C på exphil etter å ha lest en natt før eksamen mens jeg lagde rundstykker. Grunnen til skippertak var tidlig dødsfall i familien i semesteret som gjorde at jeg ville fokusere på andre fag i alt kaoset. Leste mest på filosofene og deres teorier: jeg tok for meg de aller største og pugget. Vi hadde hatt tre innleveringer det semesteret som jeg leste gjennom, så det hjalp nok å ha skrevet noen oppgaver gjennom semesteret. Jeg husker ordrett oppgaver hvis jeg har skrevet dem selv Men jeg kjenner mange som har stått på exphil uten mye arbeid, men jeg liker selv ikke skippertak. Hva med å gå gjennom forelesningsslides i faget? Så finner du fort ut hva som er viktig!
Rubies_ Skrevet 8. oktober 2012 #3 Skrevet 8. oktober 2012 Er i samme båt nå. Tar ex.phil ved siden av studiet (det er obligatorisk). Siden studiet mitt er så krevende i seg selv, er det vanskelig å finne tid og motivasjon til å sette seg ned og lese filosofi i tillegg. Jeg må jo bare gjøre det, så jeg drar på forelesningene, og leser ca. 1 gang i uken utover det. Målet er egentlig bare å bestå eksamen. En A er ikke noe jeg streber etter, så jeg tror at jeg ikke trenger å studere filosofibøkene så veldig nøye heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå