Gå til innhold

Facebook: Går det an å fjerne "sett" i chatten/meldinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lite greie på facebook, men har forstått det slik at folk kan se om du har sett meldinger de har sendt til deg. Jeg har lagt merke til at det av og til står "sett" når jeg har snakket med noen på chat, men har aldri skjønt hva det betydde før jeg nå fikk det forklart.

Går det an å endre på instillingene slik at de som har sendt meldingen ikke kan se at du har sett den?

Takker for svar :)

Anonym poster: 40c25593c5e50a87d47aaeda389fbca2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Facebook kan da ikke vite om du har sett meldingene du har fått, det er jo ikke noe du aktivt åpner, de bare popper opp på skjermen din. Facebook har så mye "for seg", ikke legg så mye vekt på det. Tror folk skjønner at det bare er mer fjas fra fjaseboka.

Skrevet

Det står jo ikke at det har sett før de faktisk har sett på den da...

• Liker 2
Skrevet

Facebook kan da ikke vite om du har sett meldingene du har fått, det er jo ikke noe du aktivt åpner, de bare popper opp på skjermen din. Facebook har så mye "for seg", ikke legg så mye vekt på det. Tror folk skjønner at det bare er mer fjas fra fjaseboka.

Det gjelder i meldinger også, og ikke kun på chat - så jo, det blir registrert når du "åpner" ei melding og derfor kan ha sett den. Selvsagt, Facebook kan ikke vite om du hadde åpne eller lukkede øyne, men det registreres når du åpner beskjeden.

Drittfunksjon....

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke helt det der. Chatten er jo åpen hele tiden når man har en chat igang. Hvorfor kommer det "sett" da? Du har jo ikke åpnet noe.

• Liker 2
Skrevet

Jævlig irriterende. Jeg har en venninne som maser om masse vanskelige ting og av og til orker jeg bare ikke å svare der og da. Men så får jo hun opp at jeg har sett den så da føler jeg meg skyldig..

Anonym poster: 8fe7d5134f65186a68a5ab213cee30b7

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke helt det der. Chatten er jo åpen hele tiden når man har en chat igang. Hvorfor kommer det "sett" da? Du har jo ikke åpnet noe.

Om du har to chatvinduer åpne vil kun det du har trykket på sist være "sett", det som har en ny melding men ikke er trykket på vil stå og "blink" med varsel om ny melding, og det er først når du trykker på vinduet (som oftest for å svare) at det regnes som "sett".

Ellers tror jeg ikke at funksjonen er mulig å slå av, dessverre.

• Liker 1
Skrevet

Om du har to chatvinduer åpne vil kun det du har trykket på sist være "sett", det som har en ny melding men ikke er trykket på vil stå og "blink" med varsel om ny melding, og det er først når du trykker på vinduet (som oftest for å svare) at det regnes som "sett".

Men denne "sett"-funksjonen er jo der uavhengig om du har 1 eller 1000 chatvinduer oppe.

Skrevet

Eneste jeg har funnet ut virker er å ha chat-vinduet til den du ikke vil snakke med der og da åpent, men "lukket", slik at den ikke popper opp når vedkommende skriver til deg, da kan du trykke på "meldinger" og se de første ordene personen har skrevet i lista som kommer opp og da avgjøre om du vil svare på det med en gang eller vente. Ikke åpne dialogen med vedkommende i meldingsboksen heller, da blir det "sett".

Nå har jeg endret innstillingene slik at bare folk jeg vil prate med kan se at jeg er pålogget, dette er også praktisk med tanke på at det bare er de som vises i lista til chatten, så jeg slipper å lete meg igjennom flerfoldige folk som jeg aldri prater med for å finne den jeg leter etter.

Skrevet

Det er så mye styr med facebook. Jeg hater det.

Anonym poster: 18a3c1f9ab1e035ef100cc04463ae0ed

Skrevet

Men denne "sett"-funksjonen er jo der uavhengig om du har 1 eller 1000 chatvinduer oppe.

Jo, men når du kan lese "Sett" så er det jo fordi den andre personen har sett det du skriver... Eller misforsto jeg nå?

Altså, så lenge chatvinduet ikke er "trykket på" og fortsatt blinker, eventuelt meldingen i innboksen ikke er trykket på, vil ikke avsenderen få noen "Sett" under meldingen til deg - fordi den ikke har blitt åpnet.

Skrevet

Men du kan ha gått fra PCen med chatvinduet oppe, og den andre personen vil fremdeles tro at du har sett meldinga. Ergo, ubrukelig funksjon.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dersom du bare har et chatvindu oppe så trenger du bare å klikke et annet sted på skjermen, så vil det vinduet blinke neste gang du får en melding. Så blir det heller ikke registrert før du faktisk har klikket på chatvinduet. Pleier å gjøre det slik jeg også, så klikker jeg heller på vinduet når jeg er klar for å svare :)

Endret av Nikee
Skrevet

Dersom du bare har et chatvindu oppe så trenger du bare å klikke et annet sted på skjermen, så vil det vinduet blinke neste gang du får en melding. Så blir det heller ikke registrert før du faktisk har klikket på chatvinduet. Pleier å gjøre det slik jeg også, så klikker jeg heller på vinduet når jeg er klar for å svare :)

Ah, ja! Jeg bruker sjeldent chatten, men har også gjort det samme tidligere :-)

Skrevet

Ah, ja! Jeg bruker sjeldent chatten, men har også gjort det samme tidligere :-)

:fnise: Vi må jo kunne late som om vi ikke har sett meldingene inni mellom!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...