Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lørdag som var så skulle jeg og en kollega som har blitt min venn de siste månedene siden hun begynte på jobben min spise sammen på peppes. Da vi satt der og skulle bestille så spurte hun hva jeg ville ha og jeg sa jeg skulle ha en stor vegetarpizza siden jeg er vegetatirianer, noe hun har visst lenge. Da sa hun plutselig at hun var ikke intressert i noe grønnsakpizza og sa at hun ville heller ha en annen og at hun heller ville ha en liten. Da sa jeg at at det måtte hun jo bestemme selv. Da ser hun lenge på på meg før hun utbryter at "vi må jo dele og ingen av oss klarer å spise en stor en". Da sa jeg at det var ikke noen god idè om hun ikke skulle ha en vegetarpizza og at en liten på deling ville uansett bli for lite mat for min del. Da sa hun at jeg skulle ta en vegetar og hun en med kjøtt, men at vi slår sammen pizzaene. Dette var helt uaktuelt for meg. Da begynte hun og sutre og spurte hvordan hun skulle klare å spise en hel for seg selv.

Hun sa også at hun ikke trodde noe på at jeg klarer å spise en stor en for det klarte ikke hun og hun er større.

Da vi skulle bestille så begynte hun å snakke først og så sier hun "vi skal ha en liten pizza, men den skal være en delt nummer (det vi skulle ha)". Da sa jeg at det var feil og at jeg skulle ha en stor vegetarpizza. Så begynner venninnen min igjen og skal krangle og sier at dette går jo ikke og sånt. Jeg holdt på mitt og forklarte mange ganger at å dele den var helt uaktuelt for meg.

Da reiser hun seg opp og sier "jeg gidder ikke dette tullet ditt mer, jeg går hjem så kan du sitte her alene" så går hun bare. Ente opp med at jeg bare spiste der alene.

Prøvde å ringe henne da jeg kom hjem, men svarte ikke. Prøve flere ganger i går også, sedte både melding og ringte, men hun svarte ikke. Prøvde å skulle snakke med henne på jobb i dag og da sier hun bare at hun gidder ikke å snakke med ekstreminister så overser hun meg. Har og fått høre av andre kollegaer at hun har gått rundt og baksnakket meg i dag.

Alt dette bare fordi hun var uenig i hvordan vi skulle ha maten? Har jeg gjort noe galt? Hun legger all skyld på meg og kaller meg ekstreminist, hjernevasket og idiot. Men er det så ekstremt av en vegetarianer å ikke ville ha mat som er delt med kjøtt? Det er jo ikke til å ungå at noe av kjøttet hadde kommet på min side av maten. Skjønner ikke hva det går av henne. Vi har vært venninner i to måneder også skal en sånn filleting ødelegge alt? Det skjønner jeg ikke helt er mulig.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hun hørtes ikke helt stabil ut.

Hvis hun ikke klarte å spise en liten pizza for seg selv, så kunne hun jo ha tatt med seg restene hjem.

• Liker 38
Skrevet

Tror ikke den "venninna" di er noe å samle på. Hun respekterer deg ikke i det hele tatt virker det som!

• Liker 14
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Hun høres ut som et nek.

• Liker 6
Skrevet

Hvis du snur tankegangen var den episoden "a blessing in disguise". Like greit å finne ut at hun er litt *merkelig* nå enn etter å ha blitt enda bedre venner.

Anonym poster: 8ceeffe7cea3f91aee2adf7882d72850

• Liker 20
Skrevet

Hun overreagerer, men det synes jeg du også gjør. Du støtter jo ikke kjøttindustrien om du deler en pizza og det er ikke farlig å få i seg noen smuler med kjøttdeig.

Skrevet

Enig med #5!!!

Skrevet

Haha kult at noen faktisk gidder å vise hvor mye folk egentlig ergrer seg over veggiser. Dere gjør alltid ting så forbanna vanskelig og unødvendig dyrt! Selv er jeg normal og ville aldri oppført meg sånn, men hun viste bare hva veldig mange tenker om veggiser, lavkarboer osv.

Anonym poster: 65dca664997b0a41a0c300dc806e33ac

• Liker 28
Skrevet

Hun overreagerer, men det synes jeg du også gjør. Du støtter jo ikke kjøttindustrien om du deler en pizza og det er ikke farlig å få i seg noen smuler med kjøttdeig.

Hun ville jo ikke ha en halv, men en hel.

Syns det virker som den venninna har irritert seg over at du ikke spiser kjøtt en stund og ventet til en anledning til å gi uttrykk for det.

• Liker 2
Skrevet

Enig. Jeg synes nok kollegaen/venninnen din var verst, men du er uten tvil litt i overkant du og. Å DELE pizzaen i to bør ikke være et problem, herre min hatt.

• Liker 30
Skrevet

Det høres ut som dere begge var lite smidige i denne situasjonen. Kanskje litt overilt å reise seg og gå hjem, men ekstremt av deg å ikke ville dele halvt om halvt fordi det var kjøtt på den.

Du forventet at hun skulle respektere deg, men du respekterte ikke henne. Vi mennesker er tross alt rovdyr og kjøtt er en naturlig del av kosten vår, så det er du som heller mot den ekstreme siden her selv om jeg respekterer ditt valg.

• Liker 34
Skrevet

Hun ville jo ikke ha en halv, men en hel.

Det er umulig å få i seg en hel stor pizza på Peppes, med mindre man er ekstremt overvektig og spiser alt man kommer over. Den er STOR for én, altså.......

• Liker 10
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hun ville jo ha en hel pizza selv. Skal hun ikke selv bestemme hvor mye hun skal spise?

• Liker 21
Skrevet

Det er umulig å få i seg en hel stor pizza på Peppes, med mindre man er ekstremt overvektig og spiser alt man kommer over. Den er STOR for én, altså.......

Men så er jo en veggispizza ikke mye mat for et voksent menneske. Er vel mer som kaninfor :fnise:

Skrevet
<br />

Hun ville jo ha en hel pizza selv. Skal hun ikke selv bestemme hvor mye hun skal spise?

Virket som det var halvt med kjøtt og halvt uten som var hennes største problem. Så ts la opp til dette selv med sin småekstreme væremåte.

Skrevet

Det kan jo hende ts ville kjøpe en hel, spise det hun orket og ta med resten hjem.

Venninna kunne vel bare bestilt seg en liten så hadde problemet vært løst.

• Liker 23
Skrevet

Hvis hun ikke fikk bestemme hvordan måltidet på peppes skulle være, så kunne det være til helvete med hele greia.

• Liker 2
Skrevet

Virket som det var halvt med kjøtt og halvt uten som var hennes største problem. Så ts la opp til dette selv med sin småekstreme væremåte.

Herregud! Det står jo i startinnlegget at en halv pizza er for lite for henne. Hun skulle uansett ha mer enn en halv om hun eter kjøtt eller ikke!

• Liker 5
Skrevet

Tja, jeg foreslår at begge disse damene heretter spiser alene... :fnise:

Ikke for å være slem, men at det går an å krangle over dette her er over min forstand. Venninna var desidert verst, men TS er ikke fryktelig smidig hun heller. Hjelpe meg.

Anonym poster: be1a806238797106832b8f3888baeb5c

• Liker 9
Skrevet

Jeg er undervektig og klarer å få i meg en stor pizza på peppes. Selcsagt, må jo tvinge i meg de siste bitrne og blir jo stappmett, men jeg klarer det. Så umulig er det ikke.

Anonym poster: c24fc38acdf80d0aef70c836f4691bbb

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...