Gå til innhold

Er jeg for tykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle! :-)

Jeg har etter en periode på 3- 4 måneder med mye usunn mat og ekstremt mye sjokolade endelig våknet og turt å gå på vekten.

Det viste seg at vekten, i løpet av bare fire måneder(!), har gått fra 56 til 64 kilo! Jeg er i sjokk. Jeg visste jo at jeg hadde lagt på meg, men var ikke forberedt på over 60 kilo.

Jeg klarer fortsatt å presse meg inn i str 34 i topper og str 36 (26-27) i bukser, og jeg hører fra venner og familie (som ikke har sett meg på en stund) at de ikke kan se at jeg har lagt på meg. At jeg ser likedan ut. Men er det mulig?

Tidligere har jeg bestandig veid rundt 50- 55 kilo, uten å anstrenge meg. Har aldri trent, men har gått en del fra og til skole og jobb. Den siste tiden nå har jeg sittet mye stille og jeg tror jeg har spist en del mer usunt enn hva som er normalt. Men jeg ante ikke at vekten kunne øke så drastisk, ikke hos meg!:P

Jeg har bestemt meg for å begynne å spise sunt, og å begynne å trene, men jeg lurer på; er 64 kilo i overkant mye for en 21 år gammel kvinne på 170 cm? Er jeg i andres øyne tykk?

Æsj.

Anonym poster: 81ce2a234b3917546bc7fe2ea8906289

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så absolutt ikke tykk! Vil nok si at ca. 60 kg er ganske så normalt!

Endret av Eiil
  • Liker 2
Skrevet

Til jul skal du få en genser med skriften "Piggy Miss fattypants" :lol:

Anonym poster: 568ca43938162d9789430c5c55aed944

• Liker 4
Skrevet

Nei, du er ikke for tykk! Jeg er mye lavere enn deg (162cm) og målet mitt er å komme ned på 65kg!

• Liker 2
Skrevet

Nei, du er ikke for tykk sett ut fra høyde og vekt alene. Samtidig er det ikke uten videre sunt å gå opp 8 kg på 4 måneder.

Anonym poster: fd61661c2ea574aa3d26e9a1b24a675c

• Liker 1
Skrevet

Takk, Eiil, nå ble jeg glad! Hadde nemlig en stor, vond klump i magen etter møtet med vekten tidligere i dag.

Har uansett bestemt meg for å "snu" før det virkelig blir ille, men var veldig nysgjerrig hva andre mente om vekten min. Fant dessuten ut at jeg ifølge BMI-skalaen er normalvektig, så det er jo bra.

Synes selv jeg ser ganske bra ut, og har jo fått flotte kurver og de svære puppene, så jeg håper jeg rett og slett bare kan trene for å stramme opp og beholde puppene og rumpen:D

Og, anonym; jeg skal sørge for at det IKKE blir nødvendig! :)

Takk for svar, super-s, og lykke til med det, jeg er sikker på at du klarer det fint!:)

Nå føler jeg meg plutselig mye bedre:)

• Liker 1
Skrevet

Vekten din i forhold til høyden din er ganske normalt, og jeg er sikker på at du ser slank ut i tillegg :) Spise sunt, og trene er bra for helsen samme hvor du mye veier :)

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke sunt, nei. Og det kjenner jeg. Jeg er unormalt sliten og kjenner at ting ikke er slik det burde være. Og det har jo sikkert alt å gjøre med det usunne kostholdet, mangelen på mosjon og til slutt vektøkningen. Jeg har jo ikke tenkt å fortsette i den retningen!

Fra nå av er sjokolade forbeholdt lørdager og grønnsaker er gjeninnført :D

• Liker 1
Gjest Disguise
Skrevet

Nei du er ikke tykk. Du er fabelaktig.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er helt normalt. Man er kanskje ikke superslank på 64 kg, men lite sannsynlig feit heller. :)

Anonym poster: cbe3f682a49c03bae88287f300b0f68f

• Liker 2
Skrevet

Det fine er jo at man faktisk kan gjøre noe med det!

Alle vektkategorier har sin sjarm; Før var det kanskje ingen problem med å finne klær som kledde meg, men nå for eksempel kan jeg skryte på meg at jeg er eier av et par flotte pupper i str 65E!:)

Skrevet

Du er normalvektig, og trenger ikke gå ned i vekt.

Men som en her sier så er det ikke lurt å øke i vekt grunnet mye sjokoladespising.

En annen ting som nok spiller inn er at kvinner oftest øker i vekt i starten av 20 år, og blir overrasket over at de ikke kunne ha samme vaner som før.

Problemet med å gå opp i vekt på en usunn måte(nå har ikke du lagt på deg mye - så det har ingen relevans for deg) er jo at man legger fettet rundt organer.

Men det spiller ingen rolle for deg - og med normal trening og normalt kosthold kan du fint reversere de eventuelle helsemessige negative effektene av sjokoladespisingen :)

Etter et par måneder med normal trening og normalt kosthold vil du være langt sunnere enn du var før, når du ikke trente noe(selv om vekten din var lavere da).

Du kommer nok også etterhvert til å merke forskjell i energinivå til det positive.

Anonym poster: 6a06a812d052621d31f74921cb33981b

• Liker 1
Skrevet

Det fine er jo at man faktisk kan gjøre noe med det!

Alle vektkategorier har sin sjarm; Før var det kanskje ingen problem med å finne klær som kledde meg, men nå for eksempel kan jeg skryte på meg at jeg er eier av et par flotte pupper i str 65E! :)

Hehe....njaaaa, jeg er vel ca samme vektklasse som deg(kanskje et par kilo mindre maks) og har ikke 65 E i puppestørrelse :P

Kjerring! :fnise:

Anonym poster: 6a06a812d052621d31f74921cb33981b

• Liker 3
Skrevet

Jeg er sikker på at puppene alene utgjør minst halvparten av de 8 kiloene jeg har lagt på meg :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Nei! :sjokkert: Vil heller si at du var veldig tynn før!Jeg er like høy som deg og veier 76 kilo.Jeg må ned 4 kilo for å ikke være overvektig ifølge bmi.

• Liker 2
Skrevet

Nei i alle dager. Du er ikke overvektig. Du må jo sjekke BMI og den sier jo sitt.

• Liker 1
Skrevet

bilde?

Anonym poster: af04d954c541d7da91f3ea373ac51df3

Skrevet (endret)

Du må nok ha vært ganske så tynn fra før hvis du bare var 56 kg! Da kan jeg godt skjønne at du føler deg tykk når du har fått litt mer "kjøtt på beina" ( eller i ditt tilfelle fett pga det usunne). Jeg vil si at en på 170 har en normal vekt mellom 60 og 70 kg avhenging av kroppstype. Men noen liker å være veldig tynn også og blir ikke fornøyd før de er under 60.

Det er uansett feil å si tykk på en vekt på 64! Respektløs for de andre syns jeg! Mitt mål er å komme ned i 64 kg og da blir jeg superfornøyd! Og NEI jeg er ikke tykk!

Endret av Myrsnipa
Skrevet

Jeg er sikker på at puppene alene utgjør minst halvparten av de 8 kiloene jeg har lagt på meg :laugh:

Pics of boobs, or it didn't happen *sikle* _F

Anonym poster: 568ca43938162d9789430c5c55aed944

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...