AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg har grønn-brune øyne, mørke øyenbryn og mellomblondt hår. Normalt lys hud. Trenger noen tips til øyeskyggefarger som jeg kan bruke til hverdags og til fest Anonym poster: dab0c7b93e93b74974ce75d132740608
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg bruker hvit/sølv, noen ganger halvmatt, til fest eller ekstra pynt, med litt mer "glitter" i. Dog har jeg blå øyer og helt blondt hår, så vet ikke om dette hjalp deg så mye da. :gjeiper: Men det kommer veldig ann på hvordan fargen står ift huden din og slikt, dette med kalde/varme farger osv. Foreslår at du prøver deg litt frem med både kalde og varme toner, (du vet kanskje hva du kler best selv? jeg ser ikke bra ut med varme) og forskjellige farger/nyanser. Enten dra innom en kosmetikkbutikk å hør om du kan prøve der, eller kjøp et stort palett med farger, kjøper du på nett kan du spare mye. Anonym poster: 9907de6ac292555703a65ffa165e56e0
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #3 Skrevet 8. oktober 2012 I forhold til farger er jeg nesten helt lik som deg, mellomblondt hår, veldig mørke øyenbryn, men kanskje noe mer grønne øyne enn deg. Du sier bare at du har lys hud, men ikke noe om hud tonen, jeg har hvert fall også en lys olivenaktig hud tone. De fargene jeg kler best er forskjellige bruntoner, det er veldig nesten det eneste jeg bruker. Altså alt fra helt lyse til nesten helt svarte, med og uten shimmer. Forskjellige gulltoner er også fint, men det ser jeg egentlig på som en variasjon av brun. Istedenfor å bruke svart kajal bruker jeg en veldig mørkebrun øyenskygge som komplementerer bedre til fargene mine. Om du har veldig mye mer brune øyne enn meg blir dette kanskje igjen feil for deg da, men ellers så høres v jo ganske like ut! Anonym poster: 61fcb9f9210966fd284170cbab9d9c17
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 I forhold til farger er jeg nesten helt lik som deg, mellomblondt hår, veldig mørke øyenbryn, men kanskje noe mer grønne øyne enn deg. Du sier bare at du har lys hud, men ikke noe om hud tonen, jeg har hvert fall også en lys olivenaktig hud tone. De fargene jeg kler best er forskjellige bruntoner, det er veldig nesten det eneste jeg bruker. Altså alt fra helt lyse til nesten helt svarte, med og uten shimmer. Forskjellige gulltoner er også fint, men det ser jeg egentlig på som en variasjon av brun. Istedenfor å bruke svart kajal bruker jeg en veldig mørkebrun øyenskygge som komplementerer bedre til fargene mine. Om du har veldig mye mer brune øyne enn meg blir dette kanskje igjen feil for deg da, men ellers så høres v jo ganske like ut! Anonym poster: 61fcb9f9210966fd284170cbab9d9c17 Jeg har kanskje en mer rosatone i huden, ellers høres vi like ut ja Takk for tips begge to! Jeg føler meg mest vel i bruntoner/jordfarger, så kanskje løsningen blir å kjøpe en stor palett og prøve meg frem, slik AB nr. 2 nevnte. Jeg er ikke vant til å gå med så mye sminke, men når jeg skal på fest eller pynte meg har jeg lyst å bruke litt mer enn det jeg er vant med. Får søke litt rundt etter en palett med bruntoner... Og så kan jeg teste ut øyeskygge i stedet for kajal-tipset Anonym poster: dab0c7b93e93b74974ce75d132740608
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 Hvis du har litt grønt i øynene skal visst plomme/lilla være fine farger på kajal og øyenskygge til fest. Anonym poster: 94e66730725760bf4d6e1c93de25be77
Sunshower Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg har ganske like farger som deg ut fra det du skriver, men har mørkegrønne øyne. Jeg bruker jordfarger til hverdags. Til fest og når jeg vil skeie ut litt mer i hverdagen bruker jeg plomme/burgunder toner og oransje/gull toner. Jeg synes det er pent, og ser selv at det får grønnfargen til å "poppe". Det beste er å prøve seg frem, både for å se hva du selv synes er pent på deg og hva du føler deg vel i. Da jeg begynte å teste ut andre farger enn de "safe" jordtonene, kjøpte jeg noen billige h&m palletter. Ikke veldig bra kvalitet og holdbarhet, men bra nok til at man kan teste litt uten å bruker flere hundre kroner på det
Eske Skrevet 9. oktober 2012 #8 Skrevet 9. oktober 2012 Det "gjest" sa. Velg en farge du synes er fin, og prøv! Om du likevel ønsker å tipses synes jeg at brunfarger er veldig safe, gjerne matte til hverdags, og noe skimrende bronsetonet til fest :-) Har du noen merker du har vurdert til nå? Litt lettere å anbefale spesifikke skygger om man vet hvilket prisnivå og merker du vil holde deg innenfor
Gjest gressløk Skrevet 9. oktober 2012 #9 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg bruker en mørk sandfarge til hverdags, og en mørkere en til fest. Nå har jeg grønne øyne, men jeg mener nå at disse fargene passer til det meste. Også derfor jeg bruker det selv, så slipper jeg å ha så mange forskjellige farger som kan kræsje med klærne mine:)
Gjest BabyBlue Skrevet 9. oktober 2012 #10 Skrevet 9. oktober 2012 Til hverdags bør ALLE ha en matt basefarge som matcher ens hudtone perfekt og en matt brunfarge som er varm/kald, alt etter hvilke farger man har. Eksempler er orb fra mac (base) og mystery (brunfarge) fra samme merke. Også kan man også legge til en highlightfarge, altså en lys og kanskje litt skimrende farge til bruk for å markere brynbeinet og indre øye området. Det har en klar og våken effekt på øynene, spesielt om morningen. Men ikke påfør for mye, da kan det fort se diskoaktig ut når du går ut og sola skinner om kapp med øyenskyggen. Til fest er det gøy med noe som glitrer litt. Er selv VELDIG glad i all that glitters og woodwinked fra mac. De er nydelige gull og bronzeaktige farger og passer omtrent alle øyne som er =) Stila kitten er også nydelig. Men selv om jeg nevner spesifike merker og spesifike navn fører omtrent alle merker like farger til en viss grad, det er bare konsistens og pigmentering som varierer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå