Gå til innhold

Fordeling av samvær med barn, er dette riktig? Tatt fra de mange trådene ang. dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser så mange tråder her om fordeling og stønader, så jeg må bare komme med et spørsmål jeg opså;

Jeg er samboer med en mann som har et barn med en anne dame. Da det ble brudd, ville han gjerne at de skulle få noe fast og trygt, så hun fikk kjøpe leiligheten av han (hun hadde ikke betalt noe på den mens de var sammen), slik at han solgte den langt under takst, men fikk da den tryggheten at hun og barnet deres kunne fortsette å bo der. Selv kjøpte han seg en bolig innen samme kommune.

Han har fortalt at han betaler barnebidrag privat, altså ikke via nav. Tror det er snakk om ca 8000 i mnd. Det står på på papiret at hun har barnet 70%, selv om realiteten er at barnet bor 50% med oss og 50% med henne. Han betaler barnehage.

Er dette trygdesvindel?

Han har fortalt meg at han gjør det litt for å være snill med henne, at hun får noen økonomiske fordeler ved å gjøre det sånn, slik smo med skatt/selvangivelse etc.

Jeg bryr meg egentlig ikke så veldig mye om hvordan de to gjør det , men hva med den dagen vi får barn sammen? Pluss at jeg er ikke så veldig tilhenger av trygdesvindel, så hvis det er det som foregår her, syns jeg ikke det blir riktig...

Anonym poster: 745a819cf16d9e8aefd58d98598090b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette trygdesvindel?

Hvis hun får økonomiske fordeler av det, som overgangsstødnad eller stødnad til barnetilsyn, så ja.

Anonym poster: 3a469a9581b66a6c962e35297b86ace8

Skrevet

Hvis hun får økonomiske fordeler av det, som overgangsstødnad eller stødnad til barnetilsyn, så ja.

Anonym poster: 3a469a9581b66a6c962e35297b86ace8

Jeg vet ikke hva disse stønadene er, men han fortalte ihvertfall at hun fikk noe støtte siden det står på papiret at hun har barnet mest

Skrevet

ikke bland deg,men ville aldri gått med på å betale for hans barn. ( noe man som regel må gjøre da intekten i hussanden blir utslagsgivende for barnebidrag.

Skrevet

ikke bland deg,men ville aldri gått med på å betale for hans barn. ( noe man som regel må gjøre da intekten i hussanden blir utslagsgivende for barnebidrag.

Så hvis det er snylting av staten skal jeg ikke bry meg? Som sagt bryr jeg meg ikke så mye nå hvordan de to gjør det, det var han som fortalte meg dette av seg selv. Men jeg lurer jo litt på om dette vil gå utover inntekten når et nytt barn eventuelt kommer...

Skrevet

Man står fritt til å avtale hvilken sum man skal betale, uansett hvor mye/lite samvær man har. Dette legger ikke NAV seg borti. Så nei, det er ikke trygdesvindel.

Det som KAN være trygdesvindel er om hun får støtte som OS, dobbelbarnetrygd og stønad til barnetilsyn selv om dere har 50/50. Men slik jeg forstår første innlegg, så har de en skriftlig avtale om at hun har 70%, så da er jo barnefar med på den eventuelle svindelen hvis dette ikke er korrekt samvær.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...