Gå til innhold

Når begynte deres ungdommer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å dusje ofte? Bruke deodorant? Bruke kremer/anti-kviseprodukter? parfyme?

Merker at min eldste er på vei over i ungdomsårene her, men husker ikke helt selv når jeg selv startet med slike ting... Datteren min har ikke spurt etter hygieneartikler som deo etc, men hun er en forsiktig jente som ikke alltid sier fra om hun ønsker seg slike ting som kan være litt flaut ;-). Tenkte jeg evt bare kunne kjøpe inn til henne når det er tid for det.

Anonym poster: 8ee0461cf76f3632552a7a9f92bd2e0f

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

Begynte med deo da jeg var 12, var også da jeg begynte å tenke på å dusje oftere og sånt. Fikk raskt uren hud, så hadde en mor som stilte opp med hudpleieprodukter i samme alder. Parfyme begynte jeg å leke med da jeg var 13, men brukte det ganske sjelden.

Når de trenger det kommer an på alder, noen kommer tidlig i puberteten, andre blomstrer litt senere enn andre. Men deodorant burde de fleste begynne med ganske tidlig da endring i svettlukt skjer ganske fort.

Skrevet

Å dusje ofte? Bruke deodorant? Bruke kremer/anti-kviseprodukter? parfyme?

Merker at min eldste er på vei over i ungdomsårene her, men husker ikke helt selv når jeg selv startet med slike ting... Datteren min har ikke spurt etter hygieneartikler som deo etc, men hun er en forsiktig jente som ikke alltid sier fra om hun ønsker seg slike ting som kan være litt flaut ;-). Tenkte jeg evt bare kunne kjøpe inn til henne når det er tid for det.

Jeg vil anbefale deg å kjøpe det til henne jo før jo heller. Flaut å plutselig oppdage at man lukter vondt, at andre kommer med nedsettende kommentarer om hygiene. Jeg vil også anbefale deg å minne henne på å vaske seg i underlivet+under armene om morgene de dagene hun eventuelt ikke dusjer pluss at hun dusjer minst annenhver dag. Uansett hvor aktiv hun er.

Anonym poster: a69b99d8eec24a5c769863b8892b779e

Skrevet

AB 10:26 her. Med ordet det, så mener jeg selvsagt deorodant.

Anonym poster: a69b99d8eec24a5c769863b8892b779e

Skrevet

Nå er det en del år siden jeg var tenåring og på vei inn i puberteten. Men jeg husker at jeg ikke fikk noen trang til å dusje oftere. Hele ungdomstiden dusjet jeg nok ca 4 ganger i uka, som ble økt til 6-7 ganger i uka da jeg begynte å studere og å trene.

Jeg husker at jeg hadde deodorant fra jeg begynte på ungdomsskolen, antagelig begynte jeg med det på siste året på barneskolen. Husker at jeg hadde den med på skolen når vi hadde gym og svømming. Og jeg mener at det var min mor som kjøpte det inn til meg og satt det i hyllen min på badet. Når jeg fikk kviser ba jeg mor om å kjøpe rensemidler o.l. Akkurat det falt seg naturlig å spør om.

Anonym poster: 12457358164bfafa48ee7528ad4778a6

Skrevet

Du kan jo kjøpe sånne sett der det f.eks er shampoo og såpe og bodylotion eller deo og parfyme til ho, som ein gave, så velger ho om ho vil bruke det eller ikkje :) Eg begynte vel med det når eg var rundt 13.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar alle sammen, setter pris på forslagene! Tror jeg gjør som den siste sa, jeg kjøper en pakke med deo, en god dusjsåpe etc som gave, og så kan hun selv prøve det ut i fred uten mors innblanding når hun er klar for det ;-).

TS

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...