ainna Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 Kluter som har blitt brukt til å vaske på badet med (ikke toalettet, men allt annet), har blitt vasket på 90 grader, - er jeg hysterisk når jeg ikke vil bruke en slik klut på kjøkkenbenken etterpå (når den er vasket altså...) Flere tvangstanker?
Pinkee Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 Nja, både og, er kluten vasket på 90 grader, så er den like rein som da du kjøpte den. På en annen side, mine kjøkkenkluter brukes kun på kjøkkenet! Så det der kommer vel mest av at vi "alltid" har hørt at bad-kluter ikke skal brukes på kjøkken. Så slapp av, har du ikke værre tvangstanker, kan du spare deg turen innom hjernevrengeren
ainna Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2012 Nja, både og, er kluten vasket på 90 grader, så er den like rein som da du kjøpte den. På en annen side, mine kjøkkenkluter brukes kun på kjøkkenet! Så det der kommer vel mest av at vi "alltid" har hørt at bad-kluter ikke skal brukes på kjøkken. Så slapp av, har du ikke værre tvangstanker, kan du spare deg turen innom hjernevrengeren takk... Det er mange rare tvanshandlinger ute og går. Store og små. Andre som har eksempler?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 Her har vi kjøkkenkluter og baderomskluter, de mixes ikke! Selv med kokvask ville ikke jeg heller blandet disse, og kan ikke komme på en god grunn for at jeg skulle det heller med mindre jeg er i desperat mangel av en kjøkkenklut søndag kveld ;-) Anonym poster: dac25bf3a27c0a0acd010d8443c4856c 1
Gjest Surrehodet Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 jeg bruker Våtservietter på badet jeg. Og gamle laken eller tskjorter som jeg kaster etter bruk. Så slipper jeg det problemet. 1
Athene Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg har, som flere andre, separate kluter for kjøkken og bad. Ikke fordi jeg trur det er så uhygienisk å blande, men dels på grunn av følelsen og dels fordi alt som blir brukt på kjøkkenet er kjøpt inn med tanke på farge og design, mens det som brukes til vask på bad må tåle klor og andre tøffe vaskemilder.
Zzyzx Skrevet 8. oktober 2012 #7 Skrevet 8. oktober 2012 Noe hører til kjøkkenet og noe hører til badet, av estetiske årsaker, men jeg vasker alt i samme maskin uansett.
Kamikatze Skrevet 8. oktober 2012 #8 Skrevet 8. oktober 2012 Etter vask og klor blir det rent.Men det byr meg litt i mot å bruke dassfiller på kjøkkenbenken. Jeg spiser da heller ikke av driter'n selv om den er aldri så nyvasket... 3
ainna Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter #9 Skrevet 8. oktober 2012 Bruker engangskluter når jeg rengjør toalettet, evt en fille jeg kaster i søpla. Så dassmak blir det ikke. Men jeg følte at jeg var hysterisk som skal skille på klutene
makkapakka Skrevet 8. oktober 2012 #10 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg har kluter i farger som jeg bruker på badet, og hvite som brukes på kjøkken. De blir vasket men ikke brukt ometannet..
Minya Skrevet 8. oktober 2012 #12 Skrevet 8. oktober 2012 Synes ikke du høres særlig hysterisk ut jeg. Jeg bruker som regel gamle filler til å vaske toalettet med, og de blir vasket for seg selv på 60 eller 90 grader alt ettersom hva jeg føler for. Eller bare kastet om de er fillete nok. Vasken på badet bruker jeg vaskekluter til (sånne gas-kluter som ligner på kjøkkenkluter) og på kjøkkenet bruker jeg kjøkkenkluter. Alt til sitt bruk
Snikk Skrevet 8. oktober 2012 #13 Skrevet 8. oktober 2012 Kjører alt på 95 grader i vaska og bruker om hverandre. Har aldri tenkt på det før, men begynner jo nå å lure på om det er uhygienisk... Men det er vel rimelig begrenset hva som overlever 95 grader.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #14 Skrevet 8. oktober 2012 Det er ikke hysterisk, velger heller å tro det er instiktivt å ikke blande de to kategoriene. Men jeg vasker alle klutene på kokvask sammen. Bruker så få maskiner som jeg klarer! Anonym poster: e2a2f988586970adfec89be2ce377fda 1
ainna Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter #15 Skrevet 9. oktober 2012 Andre tvangshandlinger? Spesielle måter å stable i oppvaskmaskinen? Vaske barnas undertøy separat fra voksnes?
Djungelvrål Skrevet 9. oktober 2012 #16 Skrevet 9. oktober 2012 Hvorfor kan ikke kjøkken og badekluter vaskes sammen på 90? Alt blir jo kokt. Jeg vasker kjøkkenkluter på 60 sammen med håndklær og undertøy og bruker papir til å vaske do.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2012 #17 Skrevet 10. oktober 2012 Vasker alle kluter sammen på 90 grader, men har separate kluter. Jeg MÅ ha grønne kjøkkenkluter, også bruker jeg kluter i mikrofiber på badet! Anonym poster: f4b07a7dcc0b3285e4eebd2e83441b50
Gjest gjest17 Skrevet 10. oktober 2012 #18 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg kjører alle vaskefiller og kluter sammen på 95 grader. Er ingen grunn for at man skal vaske dem separat, da man vasker det i samme maskin uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå