Gå til innhold

Sitte barnevakt

Anbefalte innlegg

Gjest Morgenfulg
Skrevet

Hei,

Jeg har en bekjent som trenger barnevakt for de to barna (2,5 og 4 år) sine. Hun ba meg om å komme klokken åtte fordi hun har avtale klokken 9.

Det jeg reagerer på er hvorfor hun heller ikke vil levere de til meg så dra til avtalen hennes? Jeg skal ikke ha betalt for tjenesten, og vi vet begge to.

Så synes dere det er normalt at jeg reagerer på det eller er barna så pass små at de bør være hjemme hos seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de bør være hjemme hos seg selv ja, det tror jeg er lettere for både dem og deg. tenk på hvis hun skal drasse med seg barneklær(hvis dere feks skal ut),mat, kanskje de skal sove litt(vet ikke hvor lenge du skal passe dem,siden du ikke nevner det her)osv...

• Liker 1
Skrevet

Når de er den alderen er det vel mest vanlig at barnevakt kommer hjem til de.

Men er vel ikke verre enn å si at om du skal passe de må de komme til deg?

• Liker 1
Gjest Morgenfugl
Skrevet

Skal passe på de 2-3 timer maks. Tror neppe de skal sove innen da og hun vil ikke at jeg tar med de ut.

Men jeg ser det med at alt de trenger er jo hjemme hos dem og det blir tungvendt for hun og ta med ditten og datten, men hvis det hadde vært meg så ville jeg gjort det. Det er derfor...

Skrevet

Kan være fordi det er der lekene deres er og at det er barnesikkert der? Om du insisterer på å passe dem hjemme hos deg så går da sikkert det helt fint, men det er ikke sikkert at tanken har streifet henne ;)

• Liker 1
Skrevet

Når de er den alderen er det vel mest vanlig at barnevakt kommer hjem til de.

Men er vel ikke verre enn å si at om du skal passe de må de komme til deg?

Jeg sa det til henne og hun ville heller være hjemme med de i stedet for å levere.

Men det er vel ikke verdensundergang å dra dit heller :) Takk for innspill!

Skrevet

Hei. Spørs jo om det er på kveld el morgen da? Er det på kvelden er det jo ofte at barn legger seg i 20 tiden.

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Det må da være enklere å passe de hjemme hos dem, hvor de har leker og alt lett tilgjengelig.

• Liker 2
Skrevet

Det er mer styr å få to barn ut av huset med klær og leker osv. enn at du drar. Det er mye lettere å ha barnevakt i eget hus hvor barna er kjent også. Hadde bedt om det samme.

Skrevet

Signerer de over. Lettere å ha barna hjemme hos seg selv:)

Skrevet (endret)

De fleste barn på 2 og 4 år har lagt seg og sover kl. 20.00.

Dersom det er på morgenen, er det vel bare praktsk at du kommer dit.

Endret av Montefalco
Skrevet

det er lettere og mer vanlig og være hjemme hos familien.

det er ganske vanlig at innen kl 20 har barna lagt seg når de kun er 2 og 4 år.

du skal bare passe dem i 2-3 timer. da er det mye mer tungvindt å dra med seg begge ungene og ting de trenger til deg. for så å dra hjem 2-3 timer etter på når det i tillegg er kveld. jeg skjønner ikke hvor du har det fra at det er lettere at de kommer til deg.

Anonym poster: b515f26793afb2211a2426982ddf9c5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...