Gjest Dell_inspiron Skrevet 26. februar 2004 #1 Skrevet 26. februar 2004 Hei! Har er et problem med bærbare PC'en min. Den slukker og blir veldig fort varm, så varm at den slukker. Den holdt ut med Norton scanning i 10 minutter. Selv om det er en vanlig Pentium Prosessor er vel ikke det normalt, den skal vel tross alt fungere? Noen andre uten mobile prosessor som har det samme problemet at den rett og slett slukner etter at prosessoren blir kjørt hardt, og at den også blir varm og lagger når du bruker den helt vanlig?
CreatureCanis Skrevet 26. februar 2004 #2 Skrevet 26. februar 2004 Personlig skjønner jeg ikke hva vanlige P4 prossesorer har i laptoper og gjøre.. er ikke den laptoppen din litt svær/tung? Slike prossesorer trenger relativt mye kjøling.. men problemet ditt hørest uansett ikke normalt ut. Det er nok alt for dårlig kjøling i den.. alle vifter fungerer? Så sant du har garantien på den så hadde jeg levert den tilbake.. og aller helst byttet i en Centrino prossesor da de utvikler mye mindre varme og bruker mindre strøm.. Lagging/krasjing er normalt om CPU er for varm.. Det er skjedd med min stasjonære her før. (men det var riktignok ikke under normalt bruk da) men uannsett har faktisk en laptop minde effektiv kjøling enn en stasjonær har. Mitt råd er at du enten får den sjekket eller reklamerer på den..
Gjest Dell_inspiron Skrevet 26. februar 2004 #3 Skrevet 26. februar 2004 Jada er fullstendig klar over at en pentium prosessor har lite i en bærbar å gjøre, noe jeg smertelig har fått erfare. Skal sende den inn til service nå tror jeg ;
mskancke Skrevet 26. februar 2004 #4 Skrevet 26. februar 2004 hvis du kjøpte pc'n med den prossesoren i, så er det noe feil med kjølinga di, lever den inn å klag til du får ny.
jordbær Skrevet 27. februar 2004 #5 Skrevet 27. februar 2004 Mm.. Enig med sistemann... Selvfølgelig skal kjølingen på laptopen holde til den prosessoren maskinen kom med. I fremtiden: Kjøp centrino.. *kose på laptopen sin* Litt dyrere, men batteriet varer lengre, mindre varme osv. (Prosessorern regulerer hastigheten sin etter behov)
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #6 Skrevet 11. mars 2004 Heisann...leverte inn pcen på service nå. De byttet ut det meste, var harddisk, RAM osv som var igjen. CPU-temp har gått ned med 30(1) grader etter at jeg fikk tilbake pcen.. YUUUHU! *Danse på bordet og kose lap-topen sin, selv om det ikke er en Mobile-prosessor* Glad PC-bruker igjen :-)
Gjest Dell_inspiron Skrevet 11. mars 2004 #7 Skrevet 11. mars 2004 Det var meg over for de som ikke skjønte det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå