pinkbubble Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 Heihei! Driver å leter etter klær til svigermoren min. Hun er litt stor, størrelse 60 sier hun. Tenkte å se etter klær på utlandske sider, ebay osv. Men hva er størrelse 60 i amerikanske størrelser? Hvor mange x'er for eksempel?
Chloe- Skrevet 7. oktober 2012 #2 Skrevet 7. oktober 2012 Det varierer veldig! Kanskje du kan be om hennes mål istedet?
pinkbubble Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2012 Ja, kanskje.. men hun er litt sensitiv når det kommer til vekt og størrelser. Vil liksom ikke komme med ett målebånd, også rekker ikke båndet rundt henne Vanskelig..
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #4 Skrevet 7. oktober 2012 De fleste sider har konverteringstabeller, altså tabeller som oppgir hva amerikanske størrelser tilsvarer i europeiske. Anonym poster: f51dfb1bcfe46069733b08602f889b38
Kamikatze Skrevet 7. oktober 2012 #5 Skrevet 7. oktober 2012 http://en.wikipedia.org/wiki/Clothing_sizes http://no.wikipedia.org/wiki/EN_13402 Ta plaggmål, da. Mål direkte et plagg som passer henne. Mål beltet hennes fra tappen til det mest slitte hullet. Ellers bør du be henne "get over it". Målebånd er greia, om en skal ha klær som passer. Hvis ikke risikerer hun alt fra pølseskinn til tipi. Førstnevnte er ikke særlig flatterende om en ikke har et spesielt ønske om å la almennheten detaljstudere sideflesk og valker. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #6 Skrevet 7. oktober 2012 http://www.engineeringtoolbox.com/cloth-sizing-d_221.html Anonym poster: 72bd94c51ccd8defe8a3ab0acf1220eb
Gjest Lille-pus Skrevet 8. oktober 2012 #7 Skrevet 8. oktober 2012 Tenker dere gi henne klær som julegave ? - eller har hun spurt deg om hjelp til å finne klær ? Hvis det ikke er hverken julegaver, eller fordi hun har spurt, så ville jeg virkelig tatt meg kraftig i vare for å starte noe 'makeover' prosjekt på hans mor. Det kan bli rimelig kleint for å si det uhyre forsiktig. 7
Perelandra Skrevet 8. oktober 2012 #8 Skrevet 8. oktober 2012 For en som er såpass stor kan klær være et følsomt tema. Hvis ikke hun spesifikt har fortalt at hun ønsker seg klær, er jeg skeptisk til å kjøpe det til henne. Jeg er også skeptisk til å kjøpe klær fra utenlandske nettsteder som bruker andre størrelser. Skal dere først bestille klær til henne fra nettet vil jeg heller har gått for butikker som bruker samme type størrelser som hun faktisk bruker. Handler dere fra norske nettsteder kan dere også lettere få byttet dersom klærne ikke passer. Ellos og Laredoute har mye utvalg av store størrelser. Klingel har klær opptil størrelse 62. Du kan jo også se etter om det finnes noen butikker i Stormoteringen der du bor.
Adhara Skrevet 8. oktober 2012 #9 Skrevet 8. oktober 2012 Ellos.no har MASSE fine klær i store størrelser, det samme med Cellbes.no 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #10 Skrevet 8. oktober 2012 Størrelse 60? Du sier hun er litt stor, da er forhåpentligvis str 60 en kraftig overdrivelse - ettersom det er str. ekstremekstrem overvekt. Anonym poster: 1466b724174ae7e1aa774975ca32b47b
Perelandra Skrevet 9. oktober 2012 #11 Skrevet 9. oktober 2012 Her er størrelsemålene til Ellos. Klesstørrelse 60 tilsvarer disse kroppsmålene: Bryst 146 cm, midje 133 cm og hofte 148 cm. Skal du kjøpe klær som gave (jul, bursdag eller annet), eller er det for å hjelpe henne med å kjøpe klær i sin størrelse? For å finne tilsvarende utenlandske størrelser kan du prøve å ta utgangspunkt i disse målene. Jeg er likevel skeptisk til å kjøpe fra utenlandske nettsteder hvor det er vanskelig å få returnert plagg som ikke passer. Selv om plaggene har rett størrelse, kan jo passformen være feil likevel. 1
Karmosin Skrevet 9. oktober 2012 #12 Skrevet 9. oktober 2012 Husk også at amerikanske størrelser kan være veldig romslige. Jeg har gått på noen saftige bomkjøp hvor jeg omhyggelig har målt meg selv, omhyggelig har funnet størrelsen som tilsvarer målene mine og fått tilsendt den bestilte størrelsen, men likevel svømt rundt inni plaggene.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2012 #13 Skrevet 9. oktober 2012 Bor selv i USA, og er det et land hvor størrelsene varier noe sinnsykt så er det her. Ville aldri kjøpt klær til noen andre her, langt mindre over nettet, rett og slett fordi det er så ufattelig vanskelig å finne butikker som har "samme" str som andre butikker - størrelsene varier til og med i samme butikk. Anonym poster: 1466b724174ae7e1aa774975ca32b47b
pinkbubble Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter #14 Skrevet 9. oktober 2012 altså, hun har spurt meg om å finne bukser som passer henne. Er vel en liten underdrivelse å kalle henne "litt stor", da hun faktisk er handikappet pga vekten. men vil virkelig hjelpe henne med å finne passende klær til henne. Handler ikke om å prøve å forandre henne ellerno. gjør bare henne en tjeneste. Takk for svar! 1
Perelandra Skrevet 17. oktober 2012 #15 Skrevet 17. oktober 2012 Kanskje dette er noe for din svigermor? Merket OneStopPlus selges gjennom Ellos, og har størrelser helt opp til 64. Ellos har god ordning for retur, så det er ikke noe problem hvis plaggene ikke passer. Klærne deres kan noen ganger være ganske romslige i størrelsene. Kanskje hun derfor kan bruke en mindre størrelse enn 60? Jeg har ikke noen erfaring med OneStopPlus selv, men har handlet klær i større størrelser hos Ellos fra andre kolleksjoner og merker. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #16 Skrevet 18. oktober 2012 Kanskje dette er noe for din svigermor? Merket OneStopPlus selges gjennom Ellos, og har størrelser helt opp til 64. Ellos har god ordning for retur, så det er ikke noe problem hvis plaggene ikke passer. Klærne deres kan noen ganger være ganske romslige i størrelsene. Kanskje hun derfor kan bruke en mindre størrelse enn 60? Jeg har ikke noen erfaring med OneStopPlus selv, men har handlet klær i større størrelser hos Ellos fra andre kolleksjoner og merker. OneStopPlus er ikke et merke, men en samlebutikk for store størrelser og den finnes i flere land. OneStopPlus.com, for eksempel, selger merker som ikke fås kjøpt i den norske utgaven. I Norge er det Redcats som driver både Ellos og OneStopPlus, og de fører de samme merkene som de andre Redcatsselskapene. Seriøs og ryddig butikk. Anonym poster: e8cc25ce56b6e55a944d07b0c48acb95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå