AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg har lav fettprosent på magen allerede, så jeg trenger ikke å tenke på å slanke meg. Med andre ord trenger jeg kun å fokusere på styrketrening. Nå har ikke jeg satt opp noe konkret program ennå, men jeg kommer nok til å bruke et treningsprogram fra fitnessbloggen som skal være effektivt. Målet er å få litt definerte muskler når jeg strammer, men ingen sterkt synlig sixpack. Jeg vet at dette varierer, men sett at jeg trener magen hardt 3 ggr i uken, når vil jeg se at de første resultatene kommer? Om 1 mnd? 2? 3? Skal sies at jeg holder et strengt matinntak. Ikke diett, men spiser i kaloribalanse, og det er uaktuelt for meg å spise i overskudd for øyeblikket. Med dette vil resultatene ta lenger tid også, det vet jeg, men ca.? Har nemlig tenkt til å lage meg noen mål fremover, og er interessert i å vite anslagsvis hva som er realistisk og hva jeg kan forvente meg. Vet at ingenting er gjort over natten! Er jente, forresten. Anonym poster: c11fba302db947cc2a82b43b4284a597
Asso Skrevet 7. oktober 2012 #2 Skrevet 7. oktober 2012 Hvis du er relativt tynn allerede vil det ikke ta lange tiden før du vil se at du blir "strammere i fisken". Det finnes mange gode øvelser for å stramme opp kroppen, og som du sikkert vet så nytter det ikke å spot-trene, altså kun trene én bestemt del av kroppen. Og det er veldig viktig å trene kjernemuskulaturen, fordi hvis du har en dårlig holdning vil du se litt tykkere ut enn det du er. Men ja, noen tips til øvelser som er gode: Sit-ups med ulike varianter, side-side, med vekter, 8-tall, bein høyt og lavtBeinløft, ligger med ryggen i gulvet og løfter beina opp og ned, i 8-tall og som du føler for, veldig tung og god øvelse for mage/kjernenRygghev, viktig for ryggenArmhevingerPlanken, viktig for kjernenUtfall, kjernen og beina, for hvis du vil ha fin mage så vil du helt sikert ha fin rumpe/lår også Vil anbefale deg å sjekke opp www.bodyrock.tv, de har filmer på youtube og egen facebook-side, og de har veldig mange gode treningsvideoer som er enkle og som ikke tar lang tid! Jeg digger dem! Men som sagt, er du allerede på den tynne siden så tar det ikke lange tiden før du ser resultater! Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #3 Skrevet 7. oktober 2012 Hvis du er relativt tynn allerede vil det ikke ta lange tiden før du vil se at du blir "strammere i fisken". Det finnes mange gode øvelser for å stramme opp kroppen, og som du sikkert vet så nytter det ikke å spot-trene, altså kun trene én bestemt del av kroppen. Og det er veldig viktig å trene kjernemuskulaturen, fordi hvis du har en dårlig holdning vil du se litt tykkere ut enn det du er. Men ja, noen tips til øvelser som er gode:Sit-ups med ulike varianter, side-side, med vekter, 8-tall, bein høyt og lavtBeinløft, ligger med ryggen i gulvet og løfter beina opp og ned, i 8-tall og som du føler for, veldig tung og god øvelse for mage/kjernenRygghev, viktig for ryggenArmhevingerPlanken, viktig for kjernenUtfall, kjernen og beina, for hvis du vil ha fin mage så vil du helt sikert ha fin rumpe/lår også Vil anbefale deg å sjekke opp www.bodyrock.tv, de har filmer på youtube og egen facebook-side, og de har veldig mange gode treningsvideoer som er enkle og som ikke tar lang tid! Jeg digger dem! Men som sagt, er du allerede på den tynne siden så tar det ikke lange tiden før du ser resultater! Lykke til! Tusen hjertelig takk for et behjelpelig svar med tips til øvelser! Skal sjekke ut absolutt alt. Har allerede tittet så vidt på bodyrock faktisk, det er supermotiverende å se på, men hadde visst heeelt glemt bort dette. Skal uten tvil lete opp litt inspirasjon der også! Igjen, tusen takk! -TS Anonym poster: c11fba302db947cc2a82b43b4284a597
Envy Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=14e12wFB2GQ, fin mage og sprettrumpe på en gang! Aner ikke hvor lang tid det vil ta før du ser resultater, det er så individuelt, kommer litt an på sammensetningen innvendig også. For min del har det kommet gradvis, men magen begynner ikke å bli skikkelig markert før nå, etter ca 1,5 år med fokus på styrketrening og diett. Endret 8. oktober 2012 av Envy
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 For å trene mage musklene er de tunge baseløftene bedre enn all verdens situps. Magen er som alle andre muskler, den må utfordres med ordentlig motstand. Å ta 1000 situps har svært lite for seg. Jeg anbefaler heller - markløft - frontbøy - knebøy - chins/pullups Evt crunch med vekt (hold en vekt bak hodet, og/eller ha vektskive på brystet. Nei, ikke 0.5 kg...) Anonym poster: a0907cd080a048de39e28f389c2e125e
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #6 Skrevet 15. oktober 2012 Her kom magemusklene av seg selv etter 1 år med styrke en til to ganger i uken. Det eneste jeg trener på magen nå er planken på ujevnt underlag. Ellers trener jeg de "klassiske manneøvelsene" på resten av kroppen. Anonym poster: 96b1e41bd1def2e11d5e3faa21fe2137
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå