AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 Det er snakk om deltidsstilling i klesbutikker og lignende. Jeg føler jeg har skrevet en god søknad og jeg er over 18 år(som de "krever"). Jeg får altså ikke svar fra noen. Nå venter jeg på svar fra en butikk som skal åpne i november. Som svar på CV'en og søknaden jeg sendte inn(ingen mulighet for å levere direkte til daglig leder/sjef fordi butikken ikke har kommet ennå), stod det at de takket for interesse og at jeg skulle få svar snarest. Dette var i slutten av august... Hva skal jeg gjøre? Noen her som har søkt på stillinger i klesbutikk og som VET at deres søknad er veldig god og vil dele den til meg, evt. på PM? Hadde satt stor pris på noen tanker om dette, eller andre tips! Har ikke veldig lyst til å legge ut CV/søknad her selv om noen skulle lure på det, men om noen vil "rette" den eller fortelle meg hva jeg kan gjøre bedre/om den er god/dårlig, kan jeg sikkert sende den på PM. Anonym poster: 97f714cee9d5ac04a4658a171057b45a
Gjest Wei Wei Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg opplevde å få svar flere måneder etter jeg har sendt inn søknaden og CV. Noen bruker mye tid på ansettelsesprosessen. 1
Gjest "gjest" Skrevet 8. oktober 2012 #3 Skrevet 8. oktober 2012 Vel, det er ganske mange som gir blanke i å gi tilbakemelding også ja. Opplevde en ting ved intervju en gang som nesten fikk meg til å åpne den digre kjeften min; han som intervjuet meg (sjefen for foretaket) nevnte i ei bisetning at metoden hans var å dele søknadsbunken i to, hive den ene delen i søpla og så gå igjennom resten, sile ut ti kandidater og så gi fem av dem tullspørsmål bare og det her fordi at for å få jobb der så måtte man ha flaks.... Jeg fikk heldigvis ikke jobb der. 1
Magnifique Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 Hei. Huff, kjenner meg igjen. Mange bruker desv veldig lang tid på å svare - og noen svarer ikke i det hele tatt. Utrolig dårlig, synes jeg. Det går an å gi en liten beskjed om at man har mottatt søknaden, i hvert fall. Men ikke gi opp! Jeg tror du kan klare å få deg en jobb. Og husk at det beste er å møte opp personlig. Da ser de deg som person, og har mye lettere å vurdere om du er egnet til jobben, eller ikke. Og da er det også lettere for deg å gi dem et godt inntrykk av deg selv. - Lykke til! 1
Gjest anonym2233 Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 Ansettelsesprossen tar lang tid, avhengig av hvor raske dem er til å gå gjennom søkerlisten. Etter fristens utløp, går dem i gjennom søkere. Lager en søkerliste, siler ut dem de vil innkalle til intervju, og de uaktuelle. Med så "stor" arbeidsledighet det er, er det veldig mange søkere på en annonsert stilling. Et tips: Etter søknadsfrist, gjerne etter en uke. Ta kontakt med kontaktpersonen på annonsen, fortell kort om hvem du er, og du ringer ang den stillingen... Spør videre om hvor langt de har kommet i prosessen...osv. Vis interesse! På denne måten vil arbeidsgiveren huske deg også =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå