Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst på småkaker :ler:

Ikke noe som er veldig julete, blir helt feil med serinakaker i oktober... men absolutt ikke digre amerikanske cookies med lassevis med sjokolade. Vil ha noe som er litt enkelt i smaken på en måte. Så kanskje litt serinakakete alikevel, om jeg slipper juleassosiasjonene litt ;)

Men noe smått, søtt og sprøtt som forhåpentligvis er enkelt å bare røre sammen. Jeg er altfor gravid til oppskrifter som krever kjevling, trilling og forming. Men jeg klarer nok å røre i hop en deig, og skjære den i skiver/ legge klatter med skje/ eller til nøds trille litt kuler.

Noen som har oppskrifter å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bakte kanelcookies i helgen, og de ble suuupergode!!!

Bare å røre sammen å steke:) Er selv høygravid, og klarte dette uten problemer:)

Ingredienser:

200 g smør

250 g sukker

125 g brunt sukker

2 egg

250 g hvetemel

1 ts bakepulver

2 ts vaniljesukker

1 klype salt

100 g havregryn

200 g hakkede hasselnøtter.

Smelt smørret og bland det med sukker, brunt sukker og egg.

Tilsett alt det tørre og arbeid sammen til en deig.

Form deigen til golfballstore kuler og sett på stekebrett, og flat dem litt ut.

Stekes på 175 grader i 12-15 min

Anonym poster: e1caae70f41e8fe6af4d2177141ac17b

Skrevet

Takk for oppskrift, men er navnet misvisende eller har du glemt å skrive opp kanel?

Skrevet

Oiii, haha gikk litt fort i svingen her ja....

Skulle stått 1 ss kanel her også ja!

Anonym poster: e1caae70f41e8fe6af4d2177141ac17b

Skrevet

Disse liker jeg godt: http://www.ifood.tv/recipe/honey-sesame-bites Pleier å droppe "rice polishings", og bitene blir passe myke inni om de steker 10-15 minutter og ikke 20 som i oppskriften (da blir de for harde..).

Anonym poster: 46016e9dba06ef858dcc89ad5243dbf3

Skrevet

Søk på "bare bær cookies" oppskriften ligger på nett. det er cafécookies. Jeg lager dem mye mindre enn vanlige cookies, funker ypperlig! Jeg bytter også ut tranebær med tørkede aprikoser, men det er bare fordi det tydligvis er umulig å få tak i tranebær for tiden :)

Skrevet (endret)

Hva med marvposteier? Det står at de serveres til jul, men jeg har kun spist de utenom jula. Bruker forresten ikke konjakk i, men hver sin smak. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

jeg så julekakene i butikken her i dag. Kjøpte pepperkaker;) Jul fra oktober til februar er helt i min ånd!

Gjest Altfor godt
Skrevet (endret)

Det viktigaste å hugse på når ein bakar småkaker, er at det berre er margarin som duger i røra! :)

Endret av Altfor godt
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...