Gå til innhold

Hårbånd/diadem, ikke lov for voksne?


Zoë Castillo

Anbefalte innlegg

Jeg har så kjedelig/fargeløs stil, men jeg synes den piffes opp veldig med øredobber og diadem. Stilen min er litt kjærring,med mørke bukser og hæler,nøytrale topper og knæsje skjerf. Jeg er 27, er det for gammelt for diadem? Jeg elsker diademene i gossip girl, men de er jo ti år yngre enn meg. Hva synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I utgangspunktet høres det jo helt horribelt ut med diadem på folk over 10 år (som ikke er ekte prinsesser!!), men om du viser noen eksempler kan vi kanskje gi ordentlige svar? :)

Anonym poster: cc4b61fde77bdb689fe6217f0ec12f24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du hårbøyler? Det kan man da bruke. For det jeg ser på som diadem er sånn små fake-tiaraer, og det har jeg ikke sett mye av på GG. Men hårbøyle kan du sikkert bruke så lenge du ikke ser altfor kjerring ut i antrekket den dagen. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir kanskje litt merkelig å bruke i hverdagen dersom du ikke er kongelig eller ei litta jente på 5-10 år:

specimen4029_1.jpg

Dette derimot ser jeg ingen aldersgrense for:

416222-10-1253909370862.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg mente visst hårbøyler! Har alltid kalt det diadem, jeg. Jeg har ikke sett så mange på gata som bruker det,så jeg ble litt usikker på hvor passende det er på voksne folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårbøyle med store sløyfer eller fjær og sånt på er da veldig småpikete. Jeg har en kollega som er i førtiåra og går med sånt, og jeg sliter litt med å ta henne på alvor når hun snakker veldig seriøst i vei om noe mens hun har en diger klæsj glittertyll på siden av hodet... Enkle bøyler, hårbånd, kammer og spenner med litt mer diskrete blomster og bling og lignende på er mer voksen kvinne. Jeg ser ikke så mye på Gossip Girl, men jeg har da sett flere bøyler der som det ikke kan være aldersgrense på.

Den hårbøyla Gitte89 postet bilde av med gigantisk grå og litt mindre gigantisk grønn sløyfe er vel det lolita fashion-folk kaller head eating bows :fnise: De sløyfene er enorme sammenlignet med bøyla de sitter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med størrelsen på pynten har litt med størrelsen på personen også. Jeg er ganske høy, i øvre normalvektsjiktet, har ganske stort hode (som gjør det umulig å kjøpe seg en hatt f.eks) og stort, langt og tykt hår. En bøyle med en bitteliten og søt sløyfe får meg til å se ut som om jeg har bomma og kjøpt den i barneavdelingen. En med større pynt på derimot passer bedre sammen med helheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikkert kjempefin uansett så gå med hva du vil om det så er hårbøyler eller diadem. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å bruke mine hårbøyler til jeg er 90 år gammel, kanskje eldre. Man må bare gjøre det med stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ala Blair i gossip girl du mener? Jeg har sett et par voksne (i 20 årene) som har den stilen og det ser litt dumt ut i mine øyne.

Men for all del, gå med hva du vil og drit i hva andre mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blair har gjerne blomster og sløyfer på sine,og det blir for mye til hverdags. Mine er ensfarga og enkle, tynne eller tykke. Bruker hårbånd når jeg har oppsatt hår,synes det blir mindre kjedelig da. Høres det ok ut til ei som nærmer seg tredve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Både hårbånd og bøyler er fint på noen, uansett alder.

Skulle ønske jeg kunne bruke det, men et eller annet gjør at jeg ser helt noldus ut når jeg prøver det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både hårbånd og bøyler er fint på noen, uansett alder.

Skulle ønske jeg kunne bruke det, men et eller annet gjør at jeg ser helt noldus ut når jeg prøver det.

Hm, jeg aner ikke hvordan jeg ser ut med det på altså, er elendig til å vurdere hva jeg kler og ikke! Men jeg synes helheten blir mindre kjedelig med noe ekstra i håret, og håper folk ser det og ikke bare at hodeformen min + hårbånd = LOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...