Gå til innhold

Avføringsmidler for å "rense systemet" - unødvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet allerede at avføringsmidler skal brukes av de som faktisk har behov for dette, og at det kan være vanedannende/ødeleggende i det lange løp. Saken er den at jeg har spist en god del de siste dagene, føler meg oppblåst og vil "rense opp i systemet" for å føle meg lettere(ikke som i lettere vekt, men bli kvitt oppblåst/gravid-følelsen).

Hvordan er avføringsmidler til et slik bruk? Skal ikke bruke det mer enn 1-2 ganger. Vet at kroppen ordner opp selv, men jeg kan sitte igjen med en oppblåst følelse i flere dager etter høyere inntak av hvetemel og sukker. Evt. andre tips til hvordan jeg kan "rense opp"? Grønn te(vanndrivende. evt hvor mye)/kun spise frukt/grønt et par dager? :fnise: Jeg forstår jo at ingenting i utgangspunktet trenger og renses, det blir mer en placebo-effekt, tipper jeg. Men så lenge man føler seg mer bekvem etterpå, hvorfor ikke? :)

På forhånd takk, for tips og konstruktiv tilbakemelding! :)

Anonym poster: 0e2d070b090b51d14cf29cec3f40a4f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke du vil få den effekten du snakker om her av avføringsmidler. Men, dersom du er villig til å holde ut skikkelige magesmerter og diaré, og ikke bør være lengre enn 10 meter fra et toalett i et par dager, så skader det jo ikke å prøve!

Anonym poster: 3a74a9db58a6e10f6910e0a8de7b4a34

Gjest bamsemumsa
Skrevet

Jeg tok avføringspiller som siste utvei da jeg hadde slitt med oppblåst mage fra morgen til kveld i flere mnd egentlig. Magen ble virkelig flat, og har ikke hatt denne sinnsykt konstante oppblåstheten. Dette er nå et år siden. Får fortsatt oppblåst mage av ulike matvarer etc, men nå er den ikke slik om morgenen lenger. Og takk Gud for det!! Avføringspiller går som en siste utvei, men jeg ville ikke anbefalt å ta det mer enn toppen en gang i året, som en "utrenskning". :-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok avføringspiller som siste utvei da jeg hadde slitt med oppblåst mage fra morgen til kveld i flere mnd egentlig. Magen ble virkelig flat, og har ikke hatt denne sinnsykt konstante oppblåstheten. Dette er nå et år siden. Får fortsatt oppblåst mage av ulike matvarer etc, men nå er den ikke slik om morgenen lenger. Og takk Gud for det!! Avføringspiller går som en siste utvei, men jeg ville ikke anbefalt å ta det mer enn toppen en gang i året, som en "utrenskning". :-)

Takk for tilbakemelding! :) Det hørtes jo bra ut. Kan jeg spørre hvilke piller du tok? Det er jo vanvittig mye å velge mellom, synes jeg! Nei, jeg vil jo ikke bli sittende på toalettet heller.. :fnise: -TS

Anonym poster: 90ab28a622712f114850531458099d8f

Skrevet

Jeg tror ikke du vil få den effekten du snakker om her av avføringsmidler. Men, dersom du er villig til å holde ut skikkelige magesmerter og diaré, og ikke bør være lengre enn 10 meter fra et toalett i et par dager, så skader det jo ikke å prøve!

Anonym poster: 3a74a9db58a6e10f6910e0a8de7b4a34

Det er jeg klar over! :fnise: -TS

Anonym poster: 90ab28a622712f114850531458099d8f

Gjest bamsemumsa
Skrevet (endret)

Dulcolax. Grønn eske på apoteket :-)

Jeg tok to piller før jeg la meg på kvelden, og våknet rundt sju med sinnsyke magesmerter. Gikk på do to ganger, og så var alt bra:-p

Endret av bamsemumsa
Skrevet

Stesøsteren min endte opp sykehuset etter å tatt avføringstabletter. De er ingen spøk og absolutt ikke noe du skal ta fordi du har spist mye junkfood og føler deg ekkel.

Og jeg er dessuten heller ikke så dum at jeg ikke ser rett gjennom " jeg har spist så mye" derfor vil jeg rense opp unnskyldningen din etter å ha vokst opp med en søster med spiseforstyrrelser. Du snakker akkurat som søsteren min gjør.

Anonym poster: 4a4750db6845880fc367d06a79ff9e54

• Liker 5
Skrevet

Jeg har født 2 barn, og kan si at rier er smertefullt, men jeg har måtte ta avføringstabletter ett par ganger og kan si at smertene jeg fikk i magen da var VÆRRE enn rier... Avføringstabletter=skrekk og gru...

Gjest HunterLady
Skrevet

Ta heller en Klyx og tøm deg én gang.. Kan være det er alt som skal til. Eller bare sprøyt opp litt lunkent vann med litt olje.. Kan være det hjelper.

Dette er ikke skadelig til engangsbruk eller en sjelden gang, men du bør virkelig ikke begynne med tabletter, fordi du da mister kontrollen over opptaket og når effekten er borte.

Avføringsmidler renser ikke en dritt, men kan hjelpe på treg mage og forstoppelse. Tror du har litt fel fokus her, og det høres ut som du er i risikosonen for spiseforstyrrelser.

Skrevet

Avføringstabletter skal du ikke ta med mindre du er forstoppet! Å ta avføringstabletter fordi du har spist mye, er oppblåst og "vil renske opp" er tull, og har ingenting for seg.

Er du oppblåst og har luft så drikk heller et glass med nyco.

For å få mere balanse i magen så spis heller fiber og drikk mye vann. Du kan evt kjøpe frukt og fiber på helsekost.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har født 2 barn, og kan si at rier er smertefullt, men jeg har måtte ta avføringstabletter ett par ganger og kan si at smertene jeg fikk i magen da var VÆRRE enn rier... Avføringstabletter=skrekk og gru...

Den kan jeg skrive under på! Måtte ta avføringstabletter en gang, hadde ikke hatt avføring på 2 uker pga feriediare og jeg kjøpte noen stoppende tabletter på et utenlandsk apotek som virkelig stoppet alt......så hadde ikke så mye valg da jeg kom hjem.

Tok to tabletter før jeg la meg, våknet opp i 4-tiden på morgenkvisten og trodde seriøst min siste time var kommet. Satt på do, klin naken, og kaldsvettet av smerte og ubehag.

Skrevet
:haar: Jeg har gjort det en gang. Aldri igjen, det er ikke verdt det :haar:
Skrevet

Spis rent og drikk masse grønn te så går det av seg selv :)

• Liker 2
Gjest Tigress
Skrevet

Hmm, stikk heller på apoteket og be om noko som kan ta vekk oppblåst-kjensla. Eg kjøpte eit brett med noko slikt i USA i fjor, og dei var heilt geniale. Eg treng det ikkje så ofte, men når eg får slik sperreballongkjensle er dei flotte. Avføringsmidlar ville eg stått over, kroppen klarar å kvitte seg med det han skal så sant du ikkje er forstoppa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...