Gå til innhold

WOW og stenging av konto (artikkel)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I denne artikkelen står det om en ung mann som ble så spilleavhengig av WOW at han fikk selvmordstanker, ble aggressiv og slike ting.

Han sluttet å spille for ca et halvt år siden, men for å stenge kontoen måtte han liksom sende skriftlig brev til Frankrike og oppgi noe privat informasjon.

Selv slutta jeg å spille for et par år siden. Var aldri avhengig, gjorde det bare for moro skyld, og slutta fordi jeg ikke fikk tid lengre. Har nok litt problemer med å sette meg inn i en sånn situasjon, hvor noen blir så totalt avhengig av et pc-spill. Men det er en annen sak..

Da jeg slutta, stoppet jeg bare betalingen, stengte ikke kontoen i tilfelle jeg ville begynne å spille igjen.

Lurer litt på hvor vanskelig det egentlig er? Er det noen som har stengt kontoen sin og vet? Er det virkelig så vanskelig som personen i artikkelen forteller?

Og hva er ditt syn på avhengighet av wow og andre spill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De skriver i artikkelen at moren måtte sende et skriftelig brev til Frankrike, hmmmm. Høres rart ut. Jeg ville tro at det hadde vært nok å gjøre det elektronisk.

Men jeg ser ikke poeng egentlig, om han får stoppet kontoen sin så kan han bare lage seg en ny.

Da min konto ble låst pga snuskete grunner, så måtte jeg sende en epost med mine personlige data.

Jeg antar at når noen stenger en konto så kan man ikke aktivere den igjen, for når jeg sluttet med WoW så gjorde jeg det samme som deg (ts). Kontoen ble vel "frozen" som Blizzard betegner det som.

Er lett å skylde på et spill, og si det er roten til all ondskap når det kommer til å bli avhengig.

Men jeg vil tro det ligger noe bak det.

Edit

Om guttungen faktis spilte 16 timer i døgnet, så burde foreldrene ha stoppet han for leeeenge siden.

Jeg antar at sønnen var yngre enn 18 år og da kunne vel bare foreldrene tatt ifra han bankkorte og om dette var noe som foreldrene selv betalte for så ser jeg hvertfall ikke problemet.

Endret av -Leon-
Skrevet

Det er som å sperre seg selv fra å kunne få nye kredittkort, ta opp små lån og slike ting.

Han måtte rett og slett sperre seg fra å kunne motta blizzard sine tjenester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...