AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 Hei. Vi har vurdert å ta til oss enda en katt. Vi har ei snuppelure fra før, og jeg er veldig skeptisk på at hun vil akseptere et nytt fluffy familimeldlem. Katten er ultra sær, og vi får hele tiden kommentarer på hvor "rar" hun er. men hun er bare hærlig da Hun er sky, redd for alt og alle. Blir mega sur på spesielt meg dersom hun ser meg med et annet dyr Var et tilfelle der foreldrene mine kom innom med en ny kattunge for å låne fôr da hun fremdeles var kattunge, og har aldri sett henne så forbanna. Krøka rygg, pelsen sto.. freste. Så løpte hun innpå badet og der lå hun under vasken i timesvis. Mannen min fikk gå inn (fordi han hadde ikke holdt den andre pusen) men hvis jeg bare nærma meg døra begynte hun å knurre. Som en hund. Hun er også av den type katt som ikke vil kose. Hun kommer kun å koser dersom hun har vært ute og det er kaldt. Men bare bittelitt Eller..ehm.. hvis vi sitter på do.. da vil hun ligge på fanget. Hun er litt rar Eller kan jeg kose henne hvis hun ligger og slapper av... uansett.. jeg er redd for at hun ikke vil akseptere en ny katt. Kanskje ender opp med å stikke hjemmenifra. Jeg vil jo ikke det. Er det noen som har erfaring med en slik katt? Hvis det viser seg at hun kanskje aldri vil akseptere det.. tar vi selvfølgelig ikke til oss enda en katt. men tror kanskje at hun hadde hatt godt av litt sosial omgang med andre katter. hva sier dere? Anonym poster: 861aa0f7702710eec8da76f13e50d2aa
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 Dårlig ide, hvorfor i alle dager holder det ikke med den ene dere har - når du vet hvor utilpass den blir med andre katter? Anonym poster: b4414a4b69e4c5c1f631163a220719fa 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #3 Skrevet 8. oktober 2012 Dårlig ide, hvorfor i alle dager holder det ikke med den ene dere har - når du vet hvor utilpass den blir med andre katter? Anonym poster: b4414a4b69e4c5c1f631163a220719fa Hvorfor jeg har lyst på flere dyr trenger jeg ikke å forklare... elsker dyr og vil gjerne ha huset fullt. Men ikke på bekostning av hun jeg allerede har. Hvorfor er det dårlig ide? lyst å utdype? tror du hun vil stikke hjemmefra? har du erfaring som jeg spurte etter i 1. innlegg Anonym poster: 861aa0f7702710eec8da76f13e50d2aa
Brimi Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 Tja, vi har en sånn katt og det går fint nå mellom hun og lillepus. Men det tok sin tid før de ble venner.
Gjest Twelve12 Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 Tja, vi har en sånn katt og det går fint nå mellom hun og lillepus. Men det tok sin tid før de ble venner. hvordan gikk dere frem? lot de møte hverandre med en gang eller holdt nykommern på et rom for seg selv i begynnelsen?
Brimi Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 hvordan gikk dere frem? lot de møte hverandre med en gang eller holdt nykommern på et rom for seg selv i begynnelsen? Vi bare lot dem møtes etter noen minutter. Men hadde jeg kunne valgt om igjen ville jeg latt dem gradvis møtes. Spesielt om du får en kattunge da de gjerne er klengete.
Gjest Twelve12 Skrevet 8. oktober 2012 #7 Skrevet 8. oktober 2012 hvordan gikk dere frem? lot de møte hverandre med en gang eller holdt nykommern på et rom for seg selv i begynnelsen? jeg har tenkt på det samme.. katta mi er også sær... ikke ligge på do når jeg driter sær.. men i samme gata =P men foreløpig tror jeg det holder med den ene.. ihvertfall til vi flytter til større sted
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #8 Skrevet 8. oktober 2012 Vi bare lot dem møtes etter noen minutter. Men hadde jeg kunne valgt om igjen ville jeg latt dem gradvis møtes. Spesielt om du får en kattunge da de gjerne er klengete. Takk for tipset.. =) TS Anonym poster: 861aa0f7702710eec8da76f13e50d2aa
Brimi Skrevet 9. oktober 2012 #9 Skrevet 9. oktober 2012 Takk for tipset.. =) TS Anonym poster: 861aa0f7702710eec8da76f13e50d2aa Værsegod! :-) Også anbefaler jeg at du drar til dyrebeskyttelsen og adopterer en katt derfra :-) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå