Livets datter Skrevet 26. februar 2004 #1 Skrevet 26. februar 2004 Jeg ser med gru at butikkene fylles opp med mintgrønt, baby-rosa, sjokk-rosa, gule.... prikkete, stripete, fargesprakende 60- og 70-tallsklær. Og jeg grøsser stille for meg selv. Men DET er nå en ting! Det er greit at andre kaster seg på denne bølgen, så lenge jeg slipper selv. Problemet mitt er at jeg finner jo ikke "vanlige" klær i forretningene lenger... med mindre jeg har lyst til å kle meg som jentene i da de vant Grand Prix i 1985. For ikke å snakke om skobutikker! Der kommer sjokk-rosa og signal-grønne lakksko og møter meg i døren. Også jeg, som bare vil ha et par normale, sorte vår-støvletter... :klø: Hva med deg? Har DU falt for denne nye moten? Det skal nevnes at jeg er nærmere 30 enn 25. Kan dette være noe av grunnen til at jeg ikke heeelt klarer å svelge dette nye? (Jeg har forresten begynnt å kjøpe KK istedenfor Se & Hør. Kan det være at jeg er på vei til å bli... eeeh... voksen???)
Tjorven Skrevet 26. februar 2004 #3 Skrevet 26. februar 2004 Veldig enig med deg jeg LD. Dette er ingen mote for meg, ennå jeg er "bare" 25. Synes det er grusomt med sånne farger, og det er et fåtall som kler det også. Heldigvis har jeg en del vår og sommerklær i skapet, så jeg klarer meg nok denne våren/sommeren. (Ellers leser jeg både Se og Hør og KK jeg...kanskje jeg er mellombarnslig/voksen? Men det er jo mye rare moter i KK også da...)
Gjest Madam Felle Skrevet 26. februar 2004 #4 Skrevet 26. februar 2004 Kanskje du begynner å bli voksen. Liker heller ikke de fargene, men har heldigvis nok klær i skapet til de er ferdig med dette tullet.
Naken Skrevet 26. februar 2004 #5 Skrevet 26. februar 2004 Jeg hiver meg heller ikke blindt på motene, bare fordi det er det som er "riktig", akkurat da. Polkadottene og de fleste sjokkpastellene, kan de ha i fred for meg!
Malou Skrevet 26. februar 2004 #6 Skrevet 26. februar 2004 Jeg så på et reiseprogram på svensk TV4 her om dagen og der så en av programlederne ut som han var med i backing bandet til Nena PÅ 80-tallet! Jeg trodde han hadde dårlig stil, men nå viser det seg altså at det er jeg som er umoderne? Jennifer
Suzy Skrevet 26. februar 2004 #7 Skrevet 26. februar 2004 Jeg så på et reiseprogram på svensk TV4 her om dagen og der så en av programlederne ut som han var med i backing bandet til Nena PÅ 80-tallet! Jeg trodde han hadde dårlig stil, men nå viser det seg altså at det er jeg som er umoderne? Jennifer Det er skummelt, er det ikke... *sukker tungt* Jeg er en gammel, gammel dame... :-?
Gjest Lampeskjermen Skrevet 26. februar 2004 #8 Skrevet 26. februar 2004 Jeg er så enig med deg! Jeg trålet klesbutikker i går for å finne meg en genser. De butikkene jeg vanligvis handler på bugnet i gensere i psykedeliske farger. Jeg synes jeg ser meg selv i signalgrønn genser med orange nettingtrøye utenpå Huff. Jeg endte opp på en skikkelig "kjerringbutikk". Kanskje er jeg for gammel Men, hvem vet? Kanskje lampeskjermen trenger litt tilvenningstid og kjøper seg en knallturkis genser med rosa ermer om et halvt år? Jeg har falt for moten før.. Lampeskjerm
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2004 #9 Skrevet 26. februar 2004 Her er det bare og finne frem de gamle rosa BALL genserne og rosa tynne skinn belter :o Nei jeg begynner og bli litt gammel jeg og tror jeg , for jeg har ikke lyst og gå rundt i rosa eller oransje thights , men grønne lakksko til
Suzy Skrevet 26. februar 2004 #10 Skrevet 26. februar 2004 Gikk gjennom kjøpesenteret i går og sa til Mannen at nå VET jeg at jeg har blitt kjærring... Jeg føler meg mest hjemme på Lindex
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2004 #11 Skrevet 26. februar 2004 Til og med jeg, som elsker sære fargekombinasjoner, synes moten er helt grell... Den turkise er for turkis. Den grønne er for lysegrønn. Den rosa er for sjokkrosa, og den gule minner for mye om sitronis... Og alle skal liksom ha digre plastøredobber. Og alle skal skjule eller motvirke sin egentlige kroppsfasong. Mystisk. Jeg har ikke handla på Bik Bok siden jeg kjøpte en selebukse i fløyel der i 1996, da...
Sheba Skrevet 26. februar 2004 #12 Skrevet 26. februar 2004 Jeg var innom VIC-butikken på Oslo City for noen dager siden. Der solgte de altså helt nye stripete rosa og hvite Ball-gensere.. :o Hjelpe og trøste :hår: (Ps - jeg kjøpte ikke!)
Gjest Lampeskjermen Skrevet 26. februar 2004 #13 Skrevet 26. februar 2004 Jeg var innom VIC-butikken på Oslo City for noen dager siden. Der solgte de altså helt nye stripete rosa og hvite Ball-gensere.. :o Hjelpe og trøste :hår: (Ps - jeg kjøpte ikke!) Bare vent.. Om et år går vi i Ball-gensere, har turkise bukser og har puddelfrisyrer alle sammen Lampeskjerm
CreatureCanis Skrevet 26. februar 2004 #14 Skrevet 26. februar 2004 Gikk gjennom kjøpesenteret i går og sa til Mannen at nå VET jeg at jeg har blitt kjærring... Jeg føler meg mest hjemme på Lindex Hmmz.. da er jeg like mye kjerrig som deg i så tilfellet.. Nå vet jeg jo ikke hvor gammel du er men selv er jeg ikke fylt 18 enda.. Jeg synst butikkene rundt omkring har utrolig masse fæle klær.. men nå er jo ikke jeg kjent for og vere noe motefreak heller akkurat.. Knall rosa og skrikende turkis hører hjemme på sirkus etter min mening..
Gjest GreenSky Skrevet 26. februar 2004 #15 Skrevet 26. februar 2004 SÅ ille er det vel ikke? Ja, det er mye rosa, men en finner da mye annet også. Og jeg som liker å gå i svart, kan til nød kjøpe en rosa genser og farge den.
Livets datter Skrevet 26. februar 2004 Forfatter #16 Skrevet 26. februar 2004 Bare vent.. Om et år går vi i Ball-gensere, har turkise bukser og har puddelfrisyrer alle sammen Nei nei nei nei!!!!! Og alle skal liksom ha digre plastøredobber. Ja, hva er det med dem? Grøss....
myagi Skrevet 26. februar 2004 #17 Skrevet 26. februar 2004 Ett lite tips er at de fleste "normale" gensere kommer i svart og/ eller hvit/creme også. Så hvis du ser en genser du liker, men hater i rosa så kan det lønne seg å spørre hvilken andre farger den har kommet i.
Laina Skrevet 26. februar 2004 #18 Skrevet 26. februar 2004 Jada, jada, jeg vet det er en aldri så liten avsporing... Men jeg syns denne smiley'en er så søt: . (Viser til Livets datter litt lenger opp på siden her...)
Gjest Pterodactylkake Skrevet 26. februar 2004 #19 Skrevet 26. februar 2004 Jeg er 18, og syns dette her er helt grusomt. Orker ikke gå og handle tøy mer, venter til det har roet seg iallfall.
Gjest Vega Skrevet 26. februar 2004 #20 Skrevet 26. februar 2004 Jeg kan la være å handle klær for en sesong, egentlig gjør det ikke så mye - jeg hater å tråle butikker. Men burde kjøpt noe. Blir sikkert ikke lett, når jeg må gjennomgå et psykedelisk sjokk før jeg endelig kanskje kommer inn på prøverommet... Jeg snur sikkert allerede i døra...og etter fem liknende episoder, drar jeg tomhendt hjem igjen. Alle butikker fører vel ikke det samme? Det må finnes unntak, og de skal jeg finne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå