Felicia Skrevet 26. februar 2004 #1 Skrevet 26. februar 2004 Jeg får til stadighet advarsler på jobb-PC'en min (Laptop) når jeg er hjemme og har den på nett. Det er en dialogboks fra "Messenger Service" med Pop-Up reklame for Anti-Spyware programmer - og jeg vil ikke ha de mer!! :evil: *frese* Har sjekket litt rundt på nettet og har funnet ut at slike reklame-fremstøt benytter seg av net-send funksjonen på min PC, slik at dersom jeg disabler denne blir jeg kvitt meldingene. Problemet er at jeg benytter meg av Net-send funksjonaliteten som varsel til meg selv for varsling fra et system vi har her på jobb, slik at jeg kan ikke disable den. Er det noen her som vet om disse meldingene er noe annet enn irriterende eller om det er en alternativ måte å kvitte seg med disse meldingene? Det jeg heller ikke skjønner er hvordan de kommer til PC'en min. Jeg sitter med oppdatert F-secure virusprogramm, kjører jevnlig Ad-aware for å sjekke etter evt. spyware og jeg sitter bak en brannmur! Min stasjonære hjemmepc har ingen slike "problemer" og de har så og si identisk software. (Windows XP Professional på begge, samme viruisprogram osv.) *forvirret* Noen som kan hjelpe?
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2004 #2 Skrevet 26. februar 2004 Last ned AdAware - om du ikkje har gjort det - og på heimesida til programet kan du òg lasta ned diverse plugins - til dømes ein for å fjerne det problemet ditt: Messenger-control. (Enklaste måten, synest eg.)
Gjest gjesta Skrevet 26. februar 2004 #3 Skrevet 26. februar 2004 Jeg var plaget av det samme og som deg hadde jeg anti-virus, ad-adware, brannmur osv. uten at det hjalp. Nå husker jeg ikke helt hvordan jeg fjernet det, men mener det faktisk har noe med messenger å gjøre. Fant en oppskrift på en norsk nettside for å fjerne det. Skal se om jeg finner det igjen. Også kan jeg spørre samboer når han kommer hjem fra jobb.
Gjest gjesta Skrevet 26. februar 2004 #4 Skrevet 26. februar 2004 Fant en artikkel i itavisen som handler om dette : http://itavisen.no/art/1302242.html Der er det også en lenke til hvordan du får fjernet det.
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2004 #5 Skrevet 26. februar 2004 Må si at det er merkverdig at en bedrift bruker net send funksjonen, den utgjør jo en stor sikkerhetsrisiko :klø: . På www.grc.com så har dem et lite program som heter shoot the messenger (lete litt). Men den kverker jo hele servicen, så hvis du vil ha den gående så løser det jo ikke så mye.
Crazee Skrevet 26. februar 2004 #6 Skrevet 26. februar 2004 Men den kverker jo hele servicen' date=' så hvis du vil ha den gående så løser det jo ikke så mye.[/quote'] Det skal dog seiast at det er dei færraste som har bruk for det - helst til bruk i internnettverk på jobben og sånt. Eg lasta ned den pluginen til AdAware - som er eit program eg anbefaler å innstallere uansett, så kvifor ikkje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå