Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har farget håret mitt i syv år. I fem av disse var fargen svart, men jeg har i to år prøvd å få tilbake en fin blondfarge. Dette er utrolig vanskelig. Håret mitt er slitt og tørt. Det gjør at håret får ujevn farge. Jeg har klippet vekk det verste, men fortsatt får håret mitt skjolder :bond:

Det er deler av håret på siden som er verst. Det blir lysere, mens resten av håret trekker fargen som vanlig. Har ikke penger til frisør. Alle frisørene blir like oppgitt av håret mitt når jeg kommer dit :sprettoy:

Akkurat nå er håret mellomblondt, skulle gjerne fått det litt lysere. Hvordan gå frem for å få en jevn farge? Starte med det mest slitte, eller farge alt samtidig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke farg det i det hele tatt til alt det slitte er borte.

Anonym poster: 3a49e50de8e932968cd4ce004cb4d593

• Liker 9
Skrevet

Unngå både farging og bleking, klipp bort de slitte tuppene, ikke bruk varmebehandling på håret - gjør du det likevel, bruk varmebeskyttelse. Så må du pleie håret med gode hårkurer (helst proteinkur) og vaske det sjeldnere, maks tre ganger i uka (annenhver dag).

Lykke til.

Anonym poster: f73e804caba105492496c55487a9ff37

• Liker 4
Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg, bortsett fra at jeg bleket håert lysere i 9 år, brukte hårføner og glattetang osv. Til slutt var håret mitt så ødelagt og pistrete at jeg innså at jeg måtte slutte. 1,5 år har gått siden siste gang jeg bleket, og litt over 1 år siden jeg brukte varmestyling. Håret mitt har snart vokst ut til sin naturlige farge, og kvaliteten har bedret seg ENORMT.

Mitt beste råd til deg er å gi opp NÅ. Om noen år kan du gjerne begynne med litt farging igjen, men du bør tilbake til utgangspunktet først. Og innen den tid tror jeg du vil sette så pris på ditt naturlige hår at du kanskje har ombestemt deg.

Bruk både fuktighetskurer og proteinkurer, gjerne også oljer (Macadamia, Argan etc) og kjøp kun naturlige, organiske produkter. Det er verdt det :)

Skrevet

Hvordan får jeg tilbake den naturlige hårfargen da? Bør jeg gå til frisør, eller finne en noen lunde lik hårfarge i butikken og slutte etter det? Blæ, jeg har seriøst musegrått hår :glare:

Skrevet

Tråd ryddet for reklame.

Kosemose, mod

Skrevet

Hvordan får jeg tilbake den naturlige hårfargen da? Bør jeg gå til frisør, eller finne en noen lunde lik hårfarge i butikken og slutte etter det? Blæ, jeg har seriøst musegrått hår :glare:

Nei, hør seriøst etter: Ikke farg det mer i det hele tatt!!!

• Liker 1
Skrevet

Nei, hør seriøst etter: Ikke farg det mer i det hele tatt!!!

Enig! Det tar tid, men det er verdt det. Om det er så slitt er det eneste du kan gjøre å kure det og la det være.

Skrevet

Kuuuuuuur det. Prøv masken fra macadamia oils. Kokosolje og olivenolje er også bra. Hvis håret ditt er veldig tørt allerede vil å bleke det på noen måte bare få håret ditt til å knekke, og da får du bare tynt pistrete hår. Så prøv å la være. Evt kan du kure og dermed bruke en mild semipermanent toner for å "friske" opp fargen litt. Men hold deg unna ting med bleking og peroxide osv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...