Gå til innhold

Tips til bil med plass til to bakovervendte seter ønskes.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i dag en Opel Vectra 2006 mod. stasjonsvogn, den er diger inni. Har også en flott mann som er nesten to meter lang, han må ha setet helt bak når han kjører. Dersom jeg skal kjøre, må han sitte bak meg, for han får ikke plass i passasjersetet heller med barnestolen bak seg.

Har et barn på 16 mnd, venter neste om noen uker. Nåværende sete står bak passasjersetet i bilen pga, at mannen ikke kan kjøre med det bak seg. Det vil jo da bli umulig for han med et sete til i bilen.

Hvilken bil har god plass til to bakovervendte seter og en laang mann?

Tips mottas med takk. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skoda Superb! Har stasjonsvognen, og plassen er su-ve-ren! Ikke uten grunn at den er brukt som representasjonsbil for kongelige i Danmark...

Vi har family-edition, og der er det både bredde nok og isofix til tre barneseter baki, pluss at det også er isofix i passasjersetet.

Selv er jeg 1.80 høy, og selv med setet helt tilbake, så hadde vår store branne av en kamerat på godt over 1.90 god plass til beina baki.

Skrevet

Har Mercedes E-Klasse stasjonsvogn og god plass til to bakovervendte. Det gjør også forskjell hvilket sete man velger. Noen bygger mer i dybden enn andre. Uansett tror jeg ikke man kan forvente å ha full liggestilling når man har bakovervendte seter.

Skrevet

Vi har Mazda 6 stasjonsvogn (2010-mod), og har fint plass til to bakovervendte - Britax TWE til 3-åringen og Maxi Cosi Cabriofix med base til babyen, har testet at neste sete også funker, et Besafe Izi Combi. Mannen er ca 1,90 og jeg 1,80.

Skrevet

Har M6 selv, strålende bil - men jeg vil poengtere at selv om plassen er god i seteregionen, så er bilen dessverre plaget med en veldig vinklet bakrute som stjeler mye bagasjeplass. Med to små barn ville jeg holdt en finger på en V70.

Skrevet

Den nye Ford Mondeo har også ganske god plass. Større enn V70, ikke like stor som Superb.

Skrevet

Har M6 selv, strålende bil - men jeg vil poengtere at selv om plassen er god i seteregionen, så er bilen dessverre plaget med en veldig vinklet bakrute som stjeler mye bagasjeplass. Med to små barn ville jeg holdt en finger på en V70.

Det stemmer ikke med vår erfaring, etter to år med flere langturer til en annen landsdel, med både ett og to barn. Men der vurderer man sikkert forskjellig. Vi er gode på stabling, det har jeg skjønt etterhvert.

Skrevet

V70 har ikke plass til to barneseter og en langbeint sjåfør, vi måtte iallfall bytte ut vår v70 05 modell pga dette.min mann er 186cm og gikk ikke plass i bilen med sete bak førersete. Har en ford galaxy nå, den har plass til iallefall 3 bakovervendte seter :-)

Skrevet

Subaru Legacy har bra plass bak.

Skrevet

Veldig fornøyd med vår Subaru Legacy, veldig god plass!

Skrevet

Støtter opp om Skoda Superb. Kunne sitte baki med beina strekt fremover selv om setet forann var kjøt bak. Aldri opplevd før eller seinere.

Skrevet

Legacy er en kjempebil, bare pass opp for rust om du kjøper brukt. Ut over det, uslitelig. Skoda har god plass, for all del, men er som resten av VAG - noe man lar andre plages med.

Skrevet

Har opplevd Ford s-max som en utrolig romslig bil med god plass til bakoverovervendte stoler festet med isofix.

Jeg har bare vært passasjer i bilen selv, så har ikke mer kjennskap til bilen enn at det er god plass ;)

Skrevet

Hyundai Ix35 eller Kia Sportage (dette er egentlig samme bilen).

Vi kjøpte en for 1 år siden og aldri hatt så god plass for "så lite" penger ("¨å lite" i forhold til av andre biler på denne størrelsen koster).

Forsetene kan trekkes langt tilbake og likevel er det grei plass til å få tilgang til de små i baksetet. Bilen er noe høyere enn mange andre. Dette gir vesentlig bedre overblikk over trafikkbildet men også mindre løftehøyde når de bak skal løftes ut. God nok bagasjeplass (vi trenger ikke barnevogn lenger så sjekk om det går, men jeg tror det).

Den vi kjøpte er ingen "racerbil", men det er nok drag i den til at det føles helt greit.

Skrevet

Legacy er en kjempebil, bare pass opp for rust om du kjøper brukt. Ut over det, uslitelig. Skoda har god plass, for all del, men er som resten av VAG - noe man lar andre plages med.

Selv om uttrykkene dine ikke har oppdatert seg siden 1992, så har bilene det... "Hvorfor skoda når du kan gå da" er ikke korrekt lenger, da Skoda stadig gjør det godt i tester.

Skrevet

Selv om uttrykkene dine ikke har oppdatert seg siden 1992, så har bilene det... "Hvorfor skoda når du kan gå da" er ikke korrekt lenger, da Skoda stadig gjør det godt i tester.

Jeg driter i de testene du leser i avisene. Som jeg tidligere har nevnt utallige ganger her på forumet; vi har VAG-forhandler og verksted i nær familie. jeg er vokst opp med å skru på disse bilene. De forbedrer mye, men de har til stadighet mange av de samme problemene.

En førstehåndstest lik den VG presenterer sier deg ingenting, les heller testene som kommer fra langtidsbrukere. Og, les også feilprotokollene til fabrikanten.

Gjest Apple- i.i.
Skrevet

Da vi gikk fra ett til to bakovervendte kjøpte vi Ford S-max og har aldri angret! Vi har i tillegg en beltestol ved siden av. Mannen min er 185 og har setet langt bakover, ikke noe problem (men for fleksibilitetens skyld har vi har valgt å ha den ene bakovervendte i midten og den andre bak passasjersetet). Andre seterad har tre separate seter som kan skyves framover og bakover akkurat som forsetene. I tillegg er det gooood plass til bagasje, noe som var viktig for oss, da vi skulle ha søskenvogn.

Vi skal kjøpe nyere bil neste år og kommer da til å kjøpe en nyere S-max.

Skrevet

Britax Hi-Way II har plass mellom forsetene når det er montert i midten. Det skal ikke støttes i noe sete foran, så både fører- og passasjersetet kan justeres som man vil. Vi har hatt et sånt sete og et babysete i vår Mondeo av nyere modell.

Skrevet

Jeg driter i de testene du leser i avisene. Som jeg tidligere har nevnt utallige ganger her på forumet; vi har VAG-forhandler og verksted i nær familie. jeg er vokst opp med å skru på disse bilene. De forbedrer mye, men de har til stadighet mange av de samme problemene.

En førstehåndstest lik den VG presenterer sier deg ingenting, les heller testene som kommer fra langtidsbrukere. Og, les også feilprotokollene til fabrikanten.

merkelig at du ikke kan legge frem noen form for kilder på påstandene dine.... ser deg aldri gjøre det, selv om du er særs bastant i disse diskusjonene.

For å ta Skoda som ble nevnt:

http://www.klikk.no/motor/bil/bruktbil/article654275.ece

http://www.klikk.no/motor/bil/bruktbil/article653882.ece

http://www.klikk.no/motor/bil/article268294.ece

Forøvrig vil jeg anbefale å ta med setene når dere skal kjøpe ny bil, eventuellt være innstilt på å bytte seter. Hører ofte om folk som kjøper feil sete i forhold til vinkling på baksetene, og ender opp med unødvendig dårlig plass, eller en unge som sitter altfor "bratt".

Anonym poster: c9a3aefd5de3f78853814b7791c2aaf6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...