AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 Har en utekatt, som ikke har vært ute i dag eller gitt beskjed om at han vil ut. Ikke regn eller vått ute, vet ikke om han har sjekka været engang Men han har ligget i senga mi i timesvis, helt alene (mens jeg sitter i et annet rom), og det er noe han gjør stadig vekk. Hvor vanlig er det? Er han bare trøtt, er det bare "en sånn dag"? Har spydd både i går og i dag, pleier ikke å spy så tett. Anonym poster: 0353cfee35ccbf65e521adcebf1c0a73
Gjest Lille-pus Skrevet 7. oktober 2012 #2 Skrevet 7. oktober 2012 Hvis dette er helt unaturlig til din katt å være, og han ikke er en gammel katt (gammel er + 10 år i dette tilfellet): Kan han ha fått i seg noe han ikke tåler ? Er han slapp ? Er han aggresiv ? Har han feber ? Har du gått over kroppen hans på jakt etter bittskader og hevelser (infeksjoner) ? Har han kasse inne når behovet oppstår ? Han er vel vaksinert ? - på årlig basis, slik at det ikke er mer enn 1 år siden forrige vaksine. Det er helt vanlig at katter har en 'hviledag' sånn innimellom. Også mine tre har hviledag i dag. Litt sprelske vendinger på formiddagen, og nå - helt utslått alle tre.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #3 Skrevet 7. oktober 2012 Hvis dette er helt unaturlig til din katt å være, og han ikke er en gammel katt (gammel er + 10 år i dette tilfellet): Kan han ha fått i seg noe han ikke tåler ? Er han slapp ? Er han aggresiv ? Har han feber ? Har du gått over kroppen hans på jakt etter bittskader og hevelser (infeksjoner) ? Har han kasse inne når behovet oppstår ? Han er vel vaksinert ? - på årlig basis, slik at det ikke er mer enn 1 år siden forrige vaksine. Det er helt vanlig at katter har en 'hviledag' sånn innimellom. Også mine tre har hviledag i dag. Litt sprelske vendinger på formiddagen, og nå - helt utslått alle tre. 0 Takk for svar. 5 min etter at jeg skrev innlegget gikk vi ut sammen, jeg gikk ut og han fulgte etter. Han er ute nå og spretter rundt. Han er bare halvannet år gammel. Er vaksinert, ja. Han har jo virka slapp i dag siden han stort sett bare har ligget i senga, men er som sagt ute nå og virker frisk og rask. Anonym poster: 0353cfee35ccbf65e521adcebf1c0a73
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #4 Skrevet 7. oktober 2012 Katten min (frisk og rask 5-åring) kom inn i 09-tiden i dag morges og løp opp i senga si. Hun sover fortsatt.. De sover over halve døgnet, så jeg ser ikke på dette som noe unormalt. Spesielt ikke siden hun har vært ute i natt. Anonym poster: 0750661d44ffa62cc9f8b61bb194f5b5
Minya Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 Kanskje han er litt høstslapp? Katter reagerer på værforandringer de også, så om han er like fin og spretten igjen, ville jeg sagt han var litt værsyk
ninuska_ Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Pus kan bli liggende i hengekøya si hele dagen, selv når det er strålende sol ute. Jeg spør om han vil ut, siden han vanligvis styrter til døra på ordet "ut", men han titter så vidt opp iblant. Litt sånn: "Jeg vil bare henge her i dag". Og dagen etter eller på kvelden er han helt normal. Vi mennesker har jo lyst å bare bli liggende i senga hele dagen iblant, uten noen grunn - bare at katter faktisk har muligheten til det Endret 8. oktober 2012 av ninuska_
Gjest Lille-pus Skrevet 8. oktober 2012 #7 Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Han har nok hatt en hviledag - noe jeg kunne tenkt meg innimellom jeg også gitt Så hyggelig å høre deg si at dere gikk ut sammen. Det gir signaler om at pus har et godt menneske som bryr seg om ham Edit: TyrkLeif Endret 8. oktober 2012 av Lille-pus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå