Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøpe oss leilighet/hus snart, og er vant med/ønsker å bo i sentrum (av Oslo). Etter hvert ønsker vi også å begynne prøvingen og få barn. Jeg er av den oppfatning at en gjerne kan ha barn i byen, i hvert fall i barnets første leveår. Vi har bil og kommer oss lettvint på ski- og skogsturer i helgene. På ettermiddager kan parker og andre aktiviteter tas i bruk.

Jeg ser for meg å flytte ut av sentrum når barnet blir rundt to år, eller eventuelt nestemann kommer.

Har dere erfaring med barn i byen? Eller noen sterke meninger? Jeg vet vi kommer til å få noen foreldre og besteforeldre med meget sterke meninger, hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor sentrumsnært tenker dere da? Bor jo barn over alt i Oslo, så så grusomt kan det vel ikke være i sentrum heller. Har selv bodd på Etterstad, på sletta, anbefales! Bodde der med min datter tidligere, fra hun var 2,5-5 år. Ville nok ikke bodd der det er bilvei rett utenfor døra, men alt går :)

Skrevet

Jeg bodde midt i Oslo sentrun frem til barnet mitt var nesten 4 år. Det gikk helt fint. Som dere hadde vi bil og brukte skog og parker aktivt i helgene de helgene vi var hjemme. Vi hadde også en veldig koselig og skjermet bakgård som ble brukt ved behov.

Uempen med så sentralt bosted er at det var helt uaktuelt å slippe barnet alene i det hele tatt. Dog var ikke det et problem for oss siden 2-3-4 åringer uansett ikke er særlig mye alene.

Skrevet

Uempen med så sentralt bosted er at det var helt uaktuelt å slippe barnet alene i det hele tatt. Dog var ikke det et problem for oss siden 2-3-4 åringer uansett ikke er særlig mye alene.

Det er det vi og tenker, når barnet blir eldre og kan leke i gata med nabobarn og lignende vil vi flytte på oss. Da får barnet også tid til å bli kjent med andre i barnehage og lignende før skolestart :)

Skrevet

Bor midt i tjukkeste sentrum av Trondheim med en drøye 2-åring og vi har det strålende :) Har ikke bil, men har ALT i umiddelbar nærhet. Skole, barnehage, treningssenter.. Stortrives.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...