Lille Rosin Skrevet 26. februar 2004 #1 Skrevet 26. februar 2004 Jeg har nå vært hjemmeværende i snart 3 år og kjenner at det er nok. Er i god gang med jobbsøking og håper på en jobb snart. Føler meg små deprimert og tiltaksløs. Alt er et ork :-( . Samboern irriterer seg over at jeg hele tiden snakker om ungene, husarbeid og hva de andre hjemmeværende mødrene fåretar seg. Men jeg har da ikke så mye annet å ta meg til :-( Da jeg fikk kjeft av mammen til dagbarnet mitt her tidligere i uken ville han knapt å høre på min frustrasjon over å bli behandlet sånn. Han synes jeg tar på veg for bagateller. En smule sannhet i det der. Nå må det sies at jeg går ikke inne bak fire vegger hele tiden. To ganger i uken er jeg på leketreff med andre småbarnsmødre og en gang i uken driver jeg en gymnastikk gruppe. Jeg har også venner som jeg treffer uten ungene. Men allikevel er jeg kjempe klar for å ut i jobb. Noen forslag på hva jeg kan fylle tiden med inntill jeg får en jobb? Kjeder vettet av meg jeg.
Char_lotte_mor Skrevet 26. februar 2004 #2 Skrevet 26. februar 2004 huff ja du har mer i hverdagen du enn hva jeg har hatt de siste 3 årene, jeg har prøvd å fylle dagene jeg også,men ingenting se ut til å hjelpe. Jeg tar på meg oppgaver så jeg ikke har tid til bare sånn at jeg ikke skal ha et øyeblikk der jeg kan kjede meg...... Ingenting som hjelper. Merker jeg blir sur og grinete,iriter og hissig over de minste ting og det er serskillt gubben som får det. Selv opm han er behjelpelig og gir råd og hjelper med det enene og det andre når det kommer til min fremtid..... I mitt tilfelle er det understimulering og for lite nettverk og allt for mye rutine i hverdagen som gjør meg deppa. Så nå selv den situasjonen jeg er i med en rygg som en 60 åring så tror jeg at jeg er på kanten til å ta første og beste jobben som kommer min vei...... Sorry var ikke meningen å stjele tråen din... Var egentlig ment som en sånn - jeg føler med deg ting -
Lille Rosin Skrevet 26. februar 2004 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2004 No problem Char_lotte_mor. Felles sjebne felles trøst er det noe som heter.
cubbyhouse Skrevet 26. februar 2004 #4 Skrevet 26. februar 2004 Er det lurt å gå ut i jobb når man føler seg deprimert og tiltaksløs? Det er jo da man bør føle det stikk motsatte, skal man ha størst mulig kjangs for å lykkes ute i det krevende arbeidslivet.
Gjest Lille rosin ikke pålogget Skrevet 26. februar 2004 #5 Skrevet 26. februar 2004 Er det lurt å gå ut i jobb når man føler seg deprimert og tiltaksløs? Det er jo da man bør føle det stikk motsatte' date=' skal man ha størst mulig kjangs for å lykkes ute i det krevende arbeidslivet.[/quote'] Det spørs jo hva slags jobber man er ute etter det da. Jeg er ute etter en jobb jeg kan bruke kroppen i. Tror faktisk det gir engergi og humør å få brukt kropp og hjerne til noe helt annet :-) .
spinnvil| Skrevet 26. februar 2004 #6 Skrevet 26. februar 2004 Er det lurt å gå ut i jobb når man føler seg deprimert og tiltaksløs? Det er jo da man bør føle det stikk motsatte' date=' skal man ha størst mulig kjangs for å lykkes ute i det krevende arbeidslivet.[/quote'] Jeg tror absolutt det er lurt å gå ut i jobb. Man får et helt annet liv. Gikk selv arbeidsløs i ca 6 mnd, det holdt på å knekke meg. Jeg kjenner noen som overhodet ikke trivdes med å gå hjemme med små barn, fikk seg dagmamma/barnehageplass innen barnet var 4-6 mnd. Og fikk det mye bedre med seg selv, og klart de nærmeste også fikk det bedre med ei som trivdes. Lille Rosin, håper virkelig du får den jobben! Har dessverre ingen råd om hva du kan gjør i mellomtiden. Men det gjør veldig godt å gå seg en tur om kvelden, helt alene.. Stå på! :trøste:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå