Gå til innhold

Ikea kjøkken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har planer om nytt kjøkken og vurderer ikea. Kommer man langt med ca. 70 000,- inkl. hvitevarer?

Kjøkkenet vårt er "passe stort".

Vet de har kjøkken kalkulator, men jeg lurer bare på sånn ca. pris.

Anonym poster: 4a52259e3d88b10cc457258c39fe1a3d

Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet

Ja, det vil jeg tro. Jeg mener vi ga rundt 30.000 for "skroget" og 40.000 for hvitevarer, og vi har også et middels stort kjøkken.

Skrevet

Ja, vi har et stort Lidingø-kjøkken og betalte 55.000 inkludert oppvaskmaskin, kjøleskap og avtrekksvifte. Pluss 12.000 for micro, ovn og induksjonstopp (Bosch, kjøpt et annet sted). Montering betalte vi rundt 20.000 for, men det var ikke det firmaet IKEA formidler. Det hadde kostet endel mer (vi ville ikke montere selv)

Gjest Badabing
Skrevet

Får legge til at det er veldig enkelt å montere selv jeg, da. Så lenge man gidder å bruke tid på det så klart, for man river seg jo litt i håret mens man holder på med det. :)

Skrevet

Vi har planer om nytt kjøkken og vurderer ikea. Kommer man langt med ca. 70 000,- inkl. hvitevarer?

Ja

Skrevet

Om du går til en ren kjøkkenforhandler vil de mest sannsynlig samarbeide med deg og presse prisene litt for å gi deg det beste mulige kjøkkenet til ditt budsjett. De tjener heller et par tusen mindre på deg enn å ikke få salget i det hele tatt. Dette gjelder nok ikke IKEA da de allerede har 50% av markedet i Norge. Hilsen kjøkkenforhandler i Oslo :)

Skrevet

Anbefaler å bruke de IKEA formilder til montering. Det gjorde vi og det ble helt perfekt, imotsetning til andre med samme kjøkken som har brukt andre = ikke pent!

Anonym poster: 0ac4a6de81dd2ca8b09c6e8f50458b21

Skrevet

Jeg har brukt en annen kjøkkenleverandør (Kvik) og er overhode ikke fornøyd. Var mye mer fornøyd den gangen jeg kjøpte et Ikeakjøkken og fikk de til å formidle montering.

Selve kjøkkenet koster ikke all verden. Det som koster er montering og hvitevarer. Sjekk om dere kan redusere prisen for montering dersom dere selv monterer sammen stammene og lar profesjonelle ta seg av å sette det sammen med benkeplate og å montere det opp på vegg.

Jeg vet at neste gang så velger jeg Ikea.

Anonym poster: f8f6da85252d46386ae5f799075e9e53

Skrevet

Prismessig kommer ingen i nærheten av IKEA dersom du skal ha noe med samme kvalitet.

(skinner, hengsler fra Blum osv) Dersom du i tillegg vil ha en skikkelig benkeplate, induksjonstopp med 80cm bredde, stekeovn med pyrolyse, micro med crispfunksjon osv, havner konkurrentene skyhøyt over IKEA.

Eneste negative som jeg kan se er IKEAs noe begrensede utvalg og mulighet for skreddersøm.

Servicen tviler jeg på noen kan matche. Vi har aldri opplevd maken til service som hos IKEA.

De erstattet tilogmed noe vi hadde ødelagt selv...

Anonym poster: 276fee8356ca992c4fcce0aaea84c582

Skrevet

En annen fordel med Ikea-kjøkken, er at du kan bytte ut alle frontene hvis du blir lei av kjøkkenet om ti år. Det synes jeg er en stor fordel!

Anonym poster: a1cff8a8e9a0f5ea26d54dc83fb7c251

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...