Sunniva81 Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 Hei! Hvordan gjør man det egentlig når noen vil kjøpe en kopi av et bilde jeg har tatt?? Jeg har signaturen selvfølgelig, men sånn i forhold tl resten? det skal bare printes ut på lerret, og være til privat bruk. Men for meg er bildet verdt ganske mye, så jeg er litt usikker. Noen hobbyfotografer som kan dele deres erfaringer?
Gjest inox Skrevet 7. oktober 2012 #2 Skrevet 7. oktober 2012 Skjønner ikke helt hva du spør om? Hvordan få det printa på lerret eller hvilken pris du skal ta - eller noe annet?
Gjest blah blah Skrevet 7. oktober 2012 #3 Skrevet 7. oktober 2012 Er litt usikker på hva du spør om. Jeg selger bilder, men ikke til privat bruk. Da selger jeg bilder til magasiner og aviser, og som oftest tar jeg betalt for engangsbruk. Er det snakk om gjenbruk så øker prisen betraktelig. Her er det jo snakk om å selge bildet til en privatperson, og da må du nesten føle litt på det selv hvor mye du evnt vil ha for det eller om du vil selge i det hele tatt. Personlig ville jeg ikke gitt fra meg bildet, men heller hatt det over på lerret og solgt det, slik at ikke bildet kan kopieres videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå