Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig glad i rømme, og bruker ganske store mengder til f.eks taco og dip. Hørte at det var bedre å bruke kesam, og for meg smaker det helt likt, i hvert fall som dip og tacotilbehør osv, så da har jeg nylig gått over til å kjøpe dette.

Men det jeg egentlig lurer på - er kesam sunt, eller bør man prøve å begrense bruken på det også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Må bruke mager kesam ihvertfall! Er sykt mange kcal å spare på det :) Har kuttet helt ut rømme!

Edit: I tillegg er det masse proteiner i.

Endret av belle_
  • Liker 1
Skrevet

MÅ bruke belle? "MÅ"? Sykt mange kalorier sparer man ikke, hva er det, 26 eller noe kcal pr 100g? Og ærlig talt, KROPPEN TRENGER KALORIER.

Jeg er så lei at alt skal være så kalorifattig som mulig. Noen ganger går det også utover smak. Har du smakt mager kesam kontra vanlig? Eller mager vanilje kesam mot vanlig vanilje kesam? Det er som dag og natt.

Og så sykt mye sparer man ikke på det. Klarer man ikke de få ekstra kaloriene så syntes jeg synd på vedkommende.

Anonym poster: f0971201ebc458f9f849b66c93db0e66

• Liker 5
Skrevet

MÅ bruke belle? "MÅ"? Sykt mange kalorier sparer man ikke, hva er det, 26 eller noe kcal pr 100g? Og ærlig talt, KROPPEN TRENGER KALORIER.

Jeg er så lei at alt skal være så kalorifattig som mulig. Noen ganger går det også utover smak. Har du smakt mager kesam kontra vanlig? Eller mager vanilje kesam mot vanlig vanilje kesam? Det er som dag og natt.

Og så sykt mye sparer man ikke på det. Klarer man ikke de få ekstra kaloriene så syntes jeg synd på vedkommende.

Ja, jeg har smakt begge deler. Er klar over at det er en forskjell, men for meg er ikke den så stor. Vil heller spare inn på kalorier der jeg kan for så å heller spise mer. Synes forøvrig mager vanilje kesam er mye bedre enn vanlig.

• Liker 1
Skrevet

Nå er det jo dobbelt så mye fett i lettrømme enn det er i original kesam, så det hjelper mye å gå over til det.

Mager kesam liker jeg ikke.

• Liker 2
Skrevet

Ahh...skjønner ikke hvorfor enkelte MÅ legge inn slike meldinger som AnonymBruker kl.1708 her...hvorfor gidde å hisse seg opp over andres smak...?

Vi bruker for det meste bare Kesam her i heimen. Synes smaken er friskere, syrligere og litt lettere...og noen kalorier mindre her og der utgjør noen kg per år...;)

• Liker 2
Skrevet

Ahh...skjønner ikke hvorfor enkelte MÅ legge inn slike meldinger som AnonymBruker kl.1708 her...hvorfor gidde å hisse seg opp over andres smak...?

Vi bruker for det meste bare Kesam her i heimen. Synes smaken er friskere, syrligere og litt lettere...og noen kalorier mindre her og der utgjør noen kg per år... ;)

Nå snakket faktisk AB om mager kesam variantene mot vanlig kesam, ikke mot rømme, så jeg skjønner AB veldig godt.

Kesam vs vanlig rømme sparer man nesten 100 kcal på ,det er endel, men å være hysterisk over usle 20ish kcal når det gjelder vanlig kesam og mager kesam er overdrivelse.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er det noe forskjell i sunnhet på rømme og kesam da?

Forskjellen på produktene er vel at den ene er en ost og den andre er ikke.

Fett er ikke farlig eller usunt.

Endret av Supraspinatus
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...