Gå til innhold

Kjøkkenmaskin som kan elte deig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på utkikk etter en kjøkkenmaskin som kan elte deg (og gjøre andre ting også da), men mange av de jeg har sett på kan jeg ikke se at det spesifikt står at de kan elte deig. Ødela en kjøkkenmaskin for noen år siden fordi den ikke klarte å elte bolledeigen, så vil nødig gjøre denne feilen igjen. Vil helst ikke bruke så alt for mye penger på den, et absolutt maks er 2000,-.

Her er noen jeg har funnet som jeg er usikker på om kan elte, noen som har en av disse?:

http://www.proshop.no/Kjoekkenmaskin/Bosch-MCM5530-FOODPROCESSOR-HVID-2288245.html?utm_source=kelkoo&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

http://cdon.no/elektronikk/moulinex_masterchef_8000-13548101?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=MOULINEX+Masterchef+8000

Kom gjerne med tips til andre som dere har god erfaring med:)

Anonym poster: e60fdaf7888fe50aa345ba132479b0bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en kenwood maskin som er helt fantastisk:) Har hatt den i snart 2 år og den er fortsatt som ny. Mamma og bestemor har hatt sine i rundt 10 år nå.

http://www.elkjop.no...n-major-km615sp

Jeg tviler på at de du har er beregnet på å elte deiger(pizza, bolle, brød), tror de kun er for kakedeiger.

Har også en sånn (den er i alle fall veldig lik, mulig den er en eldre modell da jeg har hatt den i mange år), og den er utrolig god! Har ingen problemer med å lage gjærdeig i den.

Anonym poster: 33b195742b1970a850e62530726306bf

Skrevet

Eg brukar Kenwood maskina mi til ALT! Kaker, brød, bollar, smoothie(har blender på toppen) er fantastisk! Kenwoodane er kjent for å ha veldig god kvalitet, spesiellt dei eldre modellane(!) Berre ein fylgjer bruksanvisninga med å ikkje ha på full fart med ein gong når en eltar gjerdeiger er den superflott!

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar:)

Regnet ikke med de billige jeg fant ville tåle å elte bolledeig/brøddeig, men ville sjekke for sikkerhets skyld:)

Skal absolutt vurdere Kenwood-maskinen, men det får blir når jeg har litt mer penger, evt kan jeg ønske meg den til jul!:)

Anonym poster: e60fdaf7888fe50aa345ba132479b0bf

Skrevet

Det du trenger er en kjøkkenmaskin, ikke en foodprocessor som du har linket til. På elkjop.no har de fire forskjellige under 2000 kr. Følg med på tilbudsblader og nettbutikker (jeg kjøpte/fikk min Kenwood rundt jul og fikk rundt 30% rabatt)

Skrevet

Dette med holdbarhet, kraft og 2000kr er nok en veldig vanskelig kombinasjon. Dersom du er glad i å bake, og maskinen blir mye brukt, ville jeg investert i en skikkelig maskin.

Og i en slik diskusjon er vi alltid to leire, Kenwood mot Kitchenaid.

Jeg er Kitchenaid tilhenger. Min har holdt i 5 år, og den blir brukt nesten daglig. Jeg baker alt av brød og annen bakst selv. Jeg baker også mye grovbakst, så motoren får virkelig kjørt seg en del. Ulempen er at mange synes skålen er litt liten (den tar to store brød). Jeg synes ikke det er noe problem, baker jeg mer rører jeg bare deigen sammen i en større bakebolle, og elter den i maskinen i to omganger.

Skrevet

Jeg har den Kenwoodèn til ca 2000 kr, og har da bakt masse brød med den!

Hatt den i 4 år nå, og den blir brukt ofte, så jeg vil anbefale den!

Gjest gjest17
Skrevet

Om du har skapplass ville jeg nok valgt en Major. Klarer større og tyngre deiger enn for eksempel KitchenAid.

:-)

Skrevet

Aller først må du lese deg opp på forskjellen på foodprossesor og kjøkkenmaskin. Hva med å heller ønske deg øremerkede penger til til jul, også kjøpe det på januarsalget??

Man får ofte igjen for å bruke litt penger på sånt...

Anonym poster: b39c6ec911f7369b21e3be60574b50c7

• Liker 1
Skrevet

Min Kenwood Major er 17 år nå, og like fin som ny. Godt brukt er den også, og klarer fint deig som blir 4 røslige brød. Min mors må da bikke 40 snart... Dessuten har jeg pastatilbehør, pølsehorn, kjøttkvern, blender og en ting til jeg ikke engang husker, så den har jeg sikkert ikke brukt. :fnise: Men resten bruker jeg.

Skrevet

Det er ikke uten grunn at Kenwood maskinen er produsert nesten uendret i over 60 år. Noen få ekstra hundrelapper, men de varer kjempelenge.Nesten en livstidsinvestering.

Modern hadde en Kenwood i nesten 20 år og da hun kjøpte ny så kunne hun bruke bollene og de fleste redskapene fra den gamle på den nye. Den nye har vart i sikkert over 15 år nå.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...