AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg har pittelitt tegneferdigheter og har illustrert et godt barndomsminne som jeg og min beste venn gjennom 20 år deler. Men det jeg sitter med nå er jo en digital mal(bare sorte linjer å hvitt papir). Jeg vet ikke om jeg skal male det(mister jeg nok mange detaljer), eller om jeg skal legge farge digitalt og printe det ut. Eller skal jeg kanskje ha det sorthvitt/sephia? Noen andre ideer eller synspunkter? Her er bildet; http://i1307.photobu...zpsd2bd7948.jpg Er så usikker å hva jeg skal gjøre med det:\ Anonym poster: 71ba241259fef2fd5a742d74654e61b0 Anonym poster: 71ba241259fef2fd5a742d74654e61b0
Noir Skrevet 7. oktober 2012 #2 Skrevet 7. oktober 2012 Prøv deg frem med begge deler, når du har muligheten til å printe det ut, så ødelegger du jo ingenting ved å teste for å se hva du synes er best. Print ut og gjør noen tester på maling, og gjør det samme digitalt. Om du bestemmer deg for å male vil jeg anbefale å overføre motivet til et tykkere papir enn kopipapir, det er litt tynt for maling. Det gjør du enkelt ved å feks. holde det opp mot et vindu. Håper du kun tar dette som konstruktiv kritikk, det er ikke stygt ment: Jeg synes linjetykkelsen er litt forvirrende. Å bruke linjer i forskjellig tykkelser kan gi en bra effekt, men for at det skal gi et godt perspektiv så bør de objektene som er i forgrunnen ha tykkere linjer enn det som er lengre bak. Feks. bamsen som er foran tven bør ikke ha tynnere linjer enn det tven har:-)
Gjest Eld Skrevet 7. oktober 2012 #3 Skrevet 7. oktober 2012 Slik som det ser ut nå ville jeg tegnet opp på lerret eller papir av god kvalitet for å få litt mer sammenheng og følelse av "ektehet" i streken. Gjerne malt, men kan også være kult i bare svart/hvitt. Jeg synes de digitale elementene er såpass ulike både i utførelse og strek at jeg personlig synes det er litt forstyrrende (bilen og noen andre ting ser litt ut som teknisk tegning, mens barna og tv benk er tydelig tegnet).
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #4 Skrevet 7. oktober 2012 Prøv deg frem med begge deler, når du har muligheten til å printe det ut, så ødelegger du jo ingenting ved å teste for å se hva du synes er best. Print ut og gjør noen tester på maling, og gjør det samme digitalt. Om du bestemmer deg for å male vil jeg anbefale å overføre motivet til et tykkere papir enn kopipapir, det er litt tynt for maling. Det gjør du enkelt ved å feks. holde det opp mot et vindu. Håper du kun tar dette som konstruktiv kritikk, det er ikke stygt ment: Jeg synes linjetykkelsen er litt forvirrende. Å bruke linjer i forskjellig tykkelser kan gi en bra effekt, men for at det skal gi et godt perspektiv så bør de objektene som er i forgrunnen ha tykkere linjer enn det som er lengre bak. Feks. bamsen som er foran tven bør ikke ha tynnere linjer enn det tven har:-) Tar alltid i mot konstruktiv kritikk:) Men denne gangen er jeg nok smertelig klar over forskjellen i linjetykkhet; det har dessverre noe å gjøre med at jeg bruker ulike programmer avhengig av hva jeg skal tegne(foretrekker det ene over det andre ut fra hva som skal tegnes). Og alle hadde jo selvsagt ulik tykkelse på de tynneste linjene. Huff, uvane>_< Slik som det ser ut nå ville jeg tegnet opp på lerret eller papir av god kvalitet for å få litt mer sammenheng og følelse av "ektehet" i streken. Gjerne malt, men kan også være kult i bare svart/hvitt. Jeg synes de digitale elementene er såpass ulike både i utførelse og strek at jeg personlig synes det er litt forstyrrende (bilen og noen andre ting ser litt ut som teknisk tegning, mens barna og tv benk er tydelig tegnet). Ja, det er mye som er ulikt tegnet, og det har å gjøre med at jeg måtte se etter f.eks. bilen. Og da ble jo den langt mer detaljert enn resten. Kanskje jeg bare må... simplifisere den? Så alt liksom får samme "nivå." Vil det skal være et litt barnlig preg over det, som om det kom fra en barnebok. Anonym poster: 71ba241259fef2fd5a742d74654e61b0
Gjest Eld Skrevet 7. oktober 2012 #5 Skrevet 7. oktober 2012 Ja, det er mye som er ulikt tegnet, og det har å gjøre med at jeg måtte se etter f.eks. bilen. Og da ble jo den langt mer detaljert enn resten. Kanskje jeg bare må... simplifisere den? Så alt liksom får samme "nivå." Vil det skal være et litt barnlig preg over det, som om det kom fra en barnebok. Anonym poster: 71ba241259fef2fd5a742d74654e61b0 Tror nok det kan være en god ide å forenkle de elementene ja slik at alt blir mer på samme nivå Må du tegne på data forresten? Jeg tenker at akkurat dette kunne vært ekstra koselig og sjarmerende om du hadde tegnet for hånd (gjerne tegne over på lysbord eller teipe opp på vinduet for å se gjennom arket, det du har tegnet på dataen).
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 Tror nok det kan være en god ide å forenkle de elementene ja slik at alt blir mer på samme nivå Må du tegne på data forresten? Jeg tenker at akkurat dette kunne vært ekstra koselig og sjarmerende om du hadde tegnet for hånd (gjerne tegne over på lysbord eller teipe opp på vinduet for å se gjennom arket, det du har tegnet på dataen). Har alt alt forenklet bilen og det ble straks bedre:) Har vurdert å tegne for hånd ja, men jeg har revmatisme så å holde en penn/blyant kan være ganske så smertefullt:\ Det blir bedre med en mus fordi jeg ikke må gripe så hardt om noe smalt. Anonym poster: 71ba241259fef2fd5a742d74654e61b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå