Gå til innhold

Vil du ha gave fra brudeparet når du er bryllupsgjest?

90 stemmer

1. 1. Du er gjest i et bryllup. Ønsker du å motta gave fra brudeparet?

• Ja, jeg forventer å få gave når jeg er gjest
      0
    • Ja, og jeg synes dette er en fin, ny tradisjon
      8
    • Nei, ønsker bare et hyggelig og personlig takkekort i ettertid.
      54
    • Nei, orker ikke å måtte slepe på sjokolader, syltetøy, vinglass m.m resten av natta.
      28

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vordende bruder: Her kommer svaret.

Siden jeg nå er ansvarlig for 2 tråder om "bryllupsgjest-gaver" , føler jeg at det er riktig med en liten avstemming. Er det nødvendig/koselig osv. å ta med planlegging av hvilke gaver man skal gi gjestene når man planlegger bryllup?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

klarer meg fint uten gjestegave.

• Liker 2
Skrevet

Nei takk :)

• Liker 2
Skrevet

no thank you! klarer meg utmerket uten.

• Liker 2
Skrevet

Nei, ellers takk! Men det er fint om brudeparet tek seg tid til å takke kvar enkelt for dagen mot slutten av festen. Det er i allefall vanlig i mine kretsar, og er veldig fin gest av brudeparet :)

• Liker 4
Skrevet

Nei, takk, jeg vil heller ha et ekstra glass vin.

• Liker 9
Skrevet

Vil helst ikke ha gave, det er bortkastede penger nesten uansett hva det er. Mye koseligere hvis brudeparet bruker pengene på å lage en ekstra trivelig fest :)

Anonym poster: abd5620f443b9f8ee614c9dfcf604905

• Liker 3
Skrevet

Nei, helst ikke. Heller putt pengene i mat, dessert, kaker og drikke så festen blir hyggelig. Jeg vil gjerne ha takkekort, men helst ikke et som er så kunatferdig laget at jeg får dårlig samv når det etter en stund havner i skuffen... ;)

• Liker 4
Skrevet

Klarte egentlig ikke bestemme meg for hvilket av de ros siste alternativene jeg skulle ta. Begge passer. Jeg vil slippe å drasse med meg masse greier, og jeg vil gjerne ha et hyggelig og personlig takkekort i ettertid (der det ikke bare står "takk for gaven. Hilsen navn og navn")

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg savner alternativet

"det er det minst viktige i verden, jeg savner det så definitivt ikke om det ikke er der, men kan godt finne på å sette pris på det om det er noe personlig som passer godt til paret/familien/vennekretsen/festen og ikke er masseprodusert søppel jeg aldri vil bruke. Men festen er altså en million ganger viktigere (minst). Og jeg vil heller at paret skal legge penger/tid i den, om det må velges. Selvfølgelig."

:lol:

Endret av Pingting
  • Liker 7
Skrevet

Jeg vil helst ikke gå i bryllup i det hele tatt. Da slipper jeg sånt kliss.

Anonym poster: 1d2212f66be5c5a63d34b1cb37c437be

• Liker 1
Skrevet

Nei, helst ikke. Heller putt pengene i mat, dessert, kaker og drikke så festen blir hyggelig. Jeg vil gjerne ha takkekort, men helst ikke et som er så kunatferdig laget at jeg får dårlig samv når det etter en stund havner i skuffen... ;)

Ojsann. Da bør ihvertfall jeg ha dårlig samvittighet, for her går de i søpla. :sjenert:
  • Liker 3
Skrevet

Ojsann. Da bør ihvertfall jeg ha dårlig samvittighet, for her går de i søpla. :sjenert:

Syns ikke du trenger ha dårlig samvittighet for det. Om man skal ta vare på alle takkekort, gratulasjonskort, og lignende, så vil det bli utrolig fullt. For noen er dette viktig, for andre er det vel så viktig med minnene man har i hodet. Begge deler er ok, syns jeg. Og jeg syns kanskje bruder bør tenke litt på at gjestene ikke har mulighet til å lage mausoleumer med innbydelser, programmer, sanger, bordkort, takkekort, osv fra hvert eneste bryllupp/barnedåp/konfirmasjon/jubileum man er invitert i. Det betyr ikke at man ikke setter pris på de som giftes/døpes/konfimeres/jubileres ;)

• Liker 4
Skrevet

Nei takk. :)

Går jeg i bryllup så handler dagen om brudeparet, ikke om meg som gjest.

At man som gjest får ta del i en fin dag og koser seg sammen med venner/familie og brudeparet, spiser god mat og får god drikke til, er det jeg ser frem til ved bryllup.

Og ett koselig takkekort i etterkant setter jeg kjempepris på, men utover det vil jeg at brylluper handler om brudeparet og ikke om meg som gjest.

• Liker 5
Skrevet

Jeg savner alternativet

"det er det minst viktige i verden, jeg savner det så definitivt ikke om det ikke er der, men kan godt finne på å sette pris på det om det er noe personlig som passer godt til paret/familien/vennekretsen/festen og ikke er masseprodusert søppel jeg aldri vil bruke. Men festen er altså en million ganger viktigere (minst). Og jeg vil heller at paret skal legge penger/tid i den, om det må velges. Selvfølgelig."

:lol:

Jeg skulle så gjerne tatt med ditt alternativ. Men som du kanskje skjønner (utifra mine innlegg/kommentarer i minst 2 tråder her inne), synes jeg at det blir for mye "dill-dall". Jeg elsker brylluper - og har vært i mange. Men når fargetemaene/dokurvene/bryllupsgjestgavene og annet fra amerikansk reality-TV tar helt av i gamle Norge - ja, da faller jeg litt ut. For å si det pent.

Gi meg god mat, god drikke, god stemning - og et brudepar som stråler av lykke. Da er jeg fornøyd. Så enkelt er jeg bygget opp. Og da driter jeg faktisk i om fargetemaet lilla og sølv ikke er gjennomført også på toalettene....

• Liker 4
Skrevet

Jeg vil helst ikke gå i bryllup i det hele tatt. Da slipper jeg sånt kliss.

Anonym poster: 1d2212f66be5c5a63d34b1cb37c437be

Har "gjest" blitt anonym, hihi ;)

Anonym poster: f264358d0b921919e41337105b44b675

• Liker 1
Skrevet

Nei takk.

Jeg setter dog pris på et takkekort, gjerne personlig.

• Liker 1
Skrevet

Helst ikke, men om det skal være så bør det være noe man kan spise eller bruke opp.

Skrevet

Nei, jeg har hverken ønske eller forventning om gjestegave i bryllup. Jeg forstår virkelig ikke denne skikken, synes den er helt meningsløs.

Skrevet

skjønner ikke vitsen hverken med å få eller gi gjestegave ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...