Gjest kiara_pusen Skrevet 7. oktober 2012 #21 Skrevet 7. oktober 2012 Vi skal gifte oss i hagen, der er både roseblader og hundevalp tillatt som oppgaver for brudepikene. 2
Kosemose Skrevet 7. oktober 2012 #22 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg syns det høres ut som en ekstra og unødig bekymring for deg jeg. Du sier at du vi ha det voksent og nedtonet, da er det kanskje like greit å droppe brudepiken. Hadde det vært barnet deres hadde det vært litt annerledes, men når det er en niese, selv om du står henne nær, så tenker jeg dropp det. Hun vil få en stor opplevelse når tante gifter seg, hun får pynte seg og alt. Men som sagt - når du er så i tvil, ønsker dedtonet og hun ikke er deres barn, syns jeg det høres bedre ut for deg å droppe det.
kaprifolen Skrevet 7. oktober 2012 #23 Skrevet 7. oktober 2012 Vår brudepike var yngre, men der gikk det som følger. Brudepikens mor tok med seg sin pyntede datter til kirken. Denne ventet i våpenrommet med sin mor frem tll vi kom. Da vi gjorde oss klare til å gå inn, begynte brudepiken å gråte, og turte ikke allikevel. Kirketjeneren åpnet døren på gløtt, og brudepiken fikk løpe inn til sin mor igjen. No worries.. 2
Gjest lisha Skrevet 7. oktober 2012 #24 Skrevet 7. oktober 2012 Jenta mi, som da blir 3,5 år, skal være blomsterpike Kan være hun syns det blir veldig skummelt, i og med det blir så mange som kikker på henne! så har tenkt at vi må snakke mye om det på forhånd og øve, gjerne at hun får se og prøve i kirken også Og så har jeg tenkt at hun skal slippe å gå opp alene, at hun kan få gå sammen med onkelen sin (min lillebror som da er 14 år). Kunne tenkt meg at han skal være ringbærer! Og da passer det fint at de går ilag. Ellers kan hun få gå ilag med ene forloveren min 1
Petalouda Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter #25 Skrevet 8. oktober 2012 Vi satt faktisk og så for oss en ørliten prosesjon i går. Vi tenker at niesen min og sønnen min deler ut kirkeprogram, da blir kirken en tryggere plass for henne og hun har sin elskede fetter sammen med seg. så, når alle har kommet står kjæresten og hans forlover ute sammen med sønnen min og niesen min. Så kommer jeg og min datter/forlover. Da kan forloverne våre gå inn sammen først, så kan min sønn og min niese gå inn sammen, og så kommer jeg og kjæresten. Inngangsmarsjen vi har valgt er ganske lang. så da kan vi gjøre en liten prosesjon av det hele. Høres det greit ut ?
Gjest lisha Skrevet 8. oktober 2012 #26 Skrevet 8. oktober 2012 Høres veldig greit ut jeg har tre forlovere, sambo har to (to vennepar av oss, og ei god venninne av meg), så har lyst at de skal gå opp først, så blomsterjenta mi og ringbæreren ilag - og så kommer jeg Men har hørt at enkelte prester ikke liker dette, da det ikke er "riktig", slik det har vært i alle år.. Så kanskje det er litt lurt å høre med presten som skal vie om han syns dette er greit? Kan ikke skjønne hvorfor de skal sette seg imot et slikt opplegg, men lurt å være på den sikre siden
Petalouda Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter #27 Skrevet 8. oktober 2012 http://www.kirken.no/?event=dolink&famid=9269 1. Preludium/Inngang Orgelmusikk eller annen egnet musikk til preludium/inngang. Brudeparet kan gå sammen fram til koret og sette seg på sine plasser. Dersom det er ønskelig, kan brudeparet, en eller begge, forlovere, representant(er) for familiene, liturg og andre gå inn i kirken i prosesjon. Deretter kan det fremføres egnet vokal- eller instrumentalmusikk. Står jo faktisk her, på kirken.no - at man kan ha en form for prosisjon dersom man ønsker det. Så da skal jeg like å se den presten som nekter meg hihihi
pusla Skrevet 8. oktober 2012 #28 Skrevet 8. oktober 2012 Det høres ut som en flott løsning å ha en liten prosesjon da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå