Petalouda Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg er så i tvil om jeg skal spørre min da fem og et halvt år gamle niese om hun vil være brudepike. Den lille vakre jenta er sta som et esel og kan fint finne på å slå seg vrang på selve dagen, og det styret tror jeg ikke at jeg gidder. Jenta er min vakre øyensten, og virkelig noe av det beste og skjønneste jeg vet om, men jeg er så usikker her .. Hun har en lillesøster som på det tidspunktet er to og et halvt. For meg er det uaktuelt å ha henne som brudepike, for jeg syns toogethalvtåringer er altfor små til en sånn oppgave. Ikke har hun muligheten til å glede seg og ikke kommer hun til å huske noe som helst av det heller, så det er utelukket. Men femåringen kan glede seg, og ville husket det. Jeg klarer ikke bestemme meg, men det haster jo ikke så veldig heller. Men hva tenker dere om brudepiker i den alderen .. ?
Emas Skrevet 7. oktober 2012 #2 Skrevet 7. oktober 2012 Vi hadde eldste nevø og niese til brudepike/svenn i bryllupet vårt! Dei var 3 og 6 år gamle, STOR stas for både dei, foreldra og oss!
agg Skrevet 7. oktober 2012 #3 Skrevet 7. oktober 2012 Om du og foreldrene klarer å bygge opp en del forventning hos henne, og får henne til å glede seg, tror jeg det blir enklere å øve på hvordan hun skal oppføre seg som brudepike. Og en del øving er kanskje lurt - om hun er veldig sikker på hva hun skal gjøre, og har gledet seg lenge, tror jeg nok det er større sjans for at det går bra. Jeg ville spurt, du skriver jo at hun betyr mye for deg - og det blir nok spesielt for deg å ha henne der.
Gjest Erm Skrevet 7. oktober 2012 #4 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg var brudepike da jeg var på den alderen selv og jeg husker det som stort! Hadde på meg rose kjole og var kjempestolt! Jeg var litt bortskjemt og hadde mine nykker i den alderen, men jeg oppførte meg helt eksemplarisk og tok oppgaven meget alvorlig. 2
Petalouda Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2012 Hun er veldig viktig for meg, jeg var med da hun ble født og hun er den i verden som står mitt hjerte aller nærmest, ved siden av mine egne barn. Jeg har på en måte veldig lyst til å ha henne som brudepike (lillesøster er uaktuell altså) og da blir hun vår eneste. Tenker litt på hvor hun eventuelt skal gå, jeg og kjæresten skal gå opp til alteret sammen. Og hvor skal hun sitte under vielsen? Vi skal gifte oss et annet sted enn der vi bor så det er ikke så lett å få øvd i kirken. Tar gjerne imot flere tips og tanker her, for her er jeg virkelig i villrede.
Gjest kiara_pusen Skrevet 7. oktober 2012 #6 Skrevet 7. oktober 2012 Vi skal ha mine tre kusiner og de gleeeeeeeeeeder seg! Nesten like mye som meg! Jeg er helt målløs over hvor stort det er å være brudepike. Kjempemoro! :D Så jeg hadde spurt de begge to. Skrudd opp forventningene til den store dagen, med kjoler glitter og stas. Dette er virkelig en anledning for de små til å leke prinsesser.
Petalouda Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #7 Skrevet 7. oktober 2012 Joda, og prinsesselekeanledning vil det jo selvsagt være. Jeg er bare redd for at det kanskje kræsjer med den litt voksne stilen vi ønsker å ha, vi skal gå opp sammen og vi skal ikke ha digre prinsessekjoler og fancy livkjoler lissom ... Vil en brudepike heve bridezillafaktoren når alt annet er så "voksent" og nedtonet ... ? Og hva hvis jenta slår seg vrang? Jeg har ikke sjans til å få henne pyntet og fraktet til kirken, så da må eventuelt moren sørge for dette, Kan jeg be om det eller er jeg bridezilla da? Dersom jeg ønsker at jenta skal ha en spesiell klesstil eller annet denne dagen skal jeg selvsagt betale for det.
Gjest kiara_pusen Skrevet 7. oktober 2012 #8 Skrevet 7. oktober 2012 Joda, og prinsesselekeanledning vil det jo selvsagt være. Jeg er bare redd for at det kanskje kræsjer med den litt voksne stilen vi ønsker å ha, vi skal gå opp sammen og vi skal ikke ha digre prinsessekjoler og fancy livkjoler lissom ... Vil en brudepike heve bridezillafaktoren når alt annet er så "voksent" og nedtonet ... ? Og hva hvis jenta slår seg vrang? Jeg har ikke sjans til å få henne pyntet og fraktet til kirken, så da må eventuelt moren sørge for dette, Kan jeg be om det eller er jeg bridezilla da? Dersom jeg ønsker at jenta skal ha en spesiell klesstil eller annet denne dagen skal jeg selvsagt betale for det. Begge mine tanter er ansvarlig for at disse jentene har "riktig" bekledning akkurat den dagen, det skal ikke koste meg/oss en krone. Jeg var brudepike for den ene tanten når jeg var 6 år, nå skal hennes døtre være mine. En fin symbolikk. Jeg hadde nok vært mer enn bridezilla hvis jeg hadde nektet de å være brudepiker... De hadde gitt opp håpet om å noensinne bli brudepiker til sin store skuffelse. Så nei, jeg synes ikke at det krasjer. Jeg synes det er uegoistisk og inkluderende å ha noen som brudepiker om du vet at dette er noe disse jentene vil glede seg til og over i etterkant.Snakk med foreldrene, hør hva de tror. Følg magefølelsen først og fremst.
Gjest Erm Skrevet 7. oktober 2012 #9 Skrevet 7. oktober 2012 Og hva hvis jenta slår seg vrang? Jeg har ikke sjans til å få henne pyntet og fraktet til kirken, så da må eventuelt moren sørge for dette, Kan jeg be om det eller er jeg bridezilla da? Det kan jeg aldri i livet tenke at noen forventer. Hun skal da bare ha på seg kjole og kanskje et par hårspenner? Hvor langt tid tar det å pynte en femåring? Hun skal vel ikke ha spraytan og løshår?
Petalouda Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #10 Skrevet 7. oktober 2012 he he spray-tan og løshår er nok ikke så aktuelt nei. og ja, det er jo snakk om bare å få på jenta en kjole og å pynte henne litt på håret - noe jeg antar foreldrene hadde gjort uansett, for hun skal jo være med i bryllup enten hun er brudepike eller ikke. toåringen er fortsatt ikke aktuellt altså. tviler på at jeg ombestemmer meg der. Men hvor skal hun eventuelt gå da ?
Gjest kiara_pusen Skrevet 7. oktober 2012 #11 Skrevet 7. oktober 2012 De kan gå foran dere, kan gå såpass langt foran at de nesten er fremme når dere begynner å gå.
Petalouda Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #12 Skrevet 7. oktober 2012 hmm ... tviler på at hun vil gå så langt alene, og jeg vil som sagt ikke ha med treåringen ... tror jeg er usikker på hva jeg syns om ideen siden kjæresten og jeg skal gå opp sammen. Hadde kanskje vært annerledes om jeg skulle gått alene eller sammen med fex pappa, men jeg er usikker her.
Gjest Erm Skrevet 7. oktober 2012 #13 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg gikk foran opp og bak ned da jeg var brudepike og det gjorde vår brudepike da vi giftet oss også.
Petalouda Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #14 Skrevet 7. oktober 2012 Hm.. må kjenne mer på dette tror jeg. Usikker på om jeg ønsker å ha henne gående rett foran meg, ikke fordi jeg er lite interessert i å dele rampelyset, men fordi jeg er redd for å ikke klare og ha fokus på min egen opplevelse, jeg er redd jeg blir for fokusert på å følge med på om hun har detbra og gjør det hun skal istedetfor å være helt i min egen opplevelse. Erfaringer?
Gjest kiara_pusen Skrevet 7. oktober 2012 #15 Skrevet 7. oktober 2012 Er de to går de sammen, evt med din forlover opp eller noe slikt. Jeg tror også at hvis de har eksplisette oppgaver som brudepiker at de glemmer hvor langt det er. Du selv må bare slappe av og overlate ansvaret til noen andre. Mine skal feks bære ringer og strø roseblader. Da har de konkrete oppgaver som gjør at de er mer enn opptatt. Vanskelig å få til i en kirke, men noe finnes det alltid av ideer. Dessuten tror jeg nøkkelen ligger i å øve,øve,øve - og ha en bestemor som lokker de oppover. Treåringen trenger ikke være med, kan ha lik kjole men sitte sammen med familien feks. For datteren din tror jeg du vil gi henne en opplevelse hun aldri vil glemme om du lar henne være brudepike.
Gjest Erm Skrevet 7. oktober 2012 #16 Skrevet 7. oktober 2012 Hm.. må kjenne mer på dette tror jeg. Usikker på om jeg ønsker å ha henne gående rett foran meg, ikke fordi jeg er lite interessert i å dele rampelyset, men fordi jeg er redd for å ikke klare og ha fokus på min egen opplevelse, jeg er redd jeg blir for fokusert på å følge med på om hun har detbra og gjør det hun skal istedetfor å være helt i min egen opplevelse. Erfaringer? Hvor lang tid tar det å gå opp? 2-3 minutter? Hva kan skje, liksom? Hvis hun er så vanskelig og vrang så hun han finne på å f eks legge seg ned, så hadde jeg bare droppet det, men jeg har aldri hørt om at det har skjedd noe med så store barn. De pleier å være flinke og stolte.
Gjest kiara_pusen Skrevet 7. oktober 2012 #17 Skrevet 7. oktober 2012 Hvor lang tid tar det å gå opp? 2-3 minutter? Hva kan skje, liksom? Hvis hun er så vanskelig og vrang så hun han finne på å f eks legge seg ned, så hadde jeg bare droppet det, men jeg har aldri hørt om at det har skjedd noe med så store barn. De pleier å være flinke og stolte. Gratulerer som gift. Ville bare si at det er det veldig stas for bruden å høre de små glede seg stort til denne dagen. Fortelle på skolen med store øyne og alt! Jeg blir faktisk nesten rørt når jeg tenker på hvor mye hun minste gleder seg, lyser opp når det er snakk om bryllup og den rosa ballarinakjolen hun skal ha. For ikke å snakke om de viktige oppgavene hun har under vielsen... 1
Petalouda Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #18 Skrevet 7. oktober 2012 Det er ikke min datter, det er min niese Får man lov til å strø roseblader i kirken da .. ? Trodde ikke det var tillatt jeg .... Det tar vel ikke mer enn et minutt å gå opp vil jeg tro, veien er jo ikke så lang. Hm, kanskje det med roseblader kan funke, hvis vi får lov i kirken .. ?
Gjest Erm Skrevet 7. oktober 2012 #19 Skrevet 7. oktober 2012 Får man lov til å strø roseblader i kirken da .. ? Trodde ikke det var tillatt jeg .... Man får vel lov til det hvis man rydder opp etter seg? Du får ha støvsugeren stående i sakristiet og ta en rask omgang før dere drar videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå