Gå til innhold

Bok om/med dogo canario?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. :)

Venninnen min har en dogo canario, og hun har lenge lett etter en bok om rasen. Jeg har også prøvd å lete, for det kunne jo vært en fin julegave, men jeg finner ingenting. :(

Er det noen av dere som vet om det er en slik bok? Finner jo rasebøker av mange andre raser, men ikke akkurat denne..

Anonym poster: 69a2b5d5acdbd3f411908b01ec685601

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar! :)

Ja, jeg tviler egentlig veldig jeg også, men tenkte det var verdt et forsøk.

Desverre tror jeg ikke hun kommer til å sette seg ned å lese en hel bok på engelsk. :-/

Men igjen, tusen takk. :)

Skrevet

Du kan jo prøve å lage en liten bok da? Finne bilder, tekst osv fra pålitelige sider på internett? :)

• Liker 2
Skrevet

Du kan jo prøve å lage en liten bok da? Finne bilder, tekst osv fra pålitelige sider på internett? :)

Du, det var en helt strålende ide! Lage en blanding av scrapbook og faktabok, det må jo være en ålreit gave det. :) Og det er jo mye info om rasen på nett, både på norsk og engelsk, så det burde jo ikke bli umulig.

Tusen takk! :)

Skrevet

Men jeg har aldri skrevet/ laget noe slikt før da. :gjeiper:

Hva bør den inneholde? hva inneholder de typsike rasebøkene? De bøkene om hunder jeg har, er kun generelle bøker om hunder, sykdommer og trening.

:)

Skrevet (endret)

Men jeg har aldri skrevet/ laget noe slikt før da. :gjeiper:

Hva bør den inneholde? hva inneholder de typsike rasebøkene? De bøkene om hunder jeg har, er kun generelle bøker om hunder, sykdommer og trening.

:)

Om rasen, hvordan den oppstod og hva den er avlet frem for, hvilke instinkter den har og hvordan man kan takle det i hverdagen, helseproblemer, psyke, kanskje finne litt om oppdragelse av hunder generelt (jeg er veldig fan av positiv trening, spesielt på slike hunderaser da det er lett å drite seg ut om man trener tradisjonelt) osv. Bare alt mellom himmel og jord om både hund og rasen generelt. :) Jeg hadde ihvertfall blitt veldig glad for en slik gave!

Du kan jo f.eks spørre på hundeforum om diverse info, der er det større sjangse for at noen har erfaring med rasen :)

Endret av Bobler
  • Liker 2
Skrevet

Om rasen, hvordan den oppstod og hva den er avlet frem for, hvilke instinkter den har og hvordan man kan takle det i hverdagen, helseproblemer, psyke, kanskje finne litt om oppdragelse av hunder generelt (jeg er veldig fan av positiv trening, spesielt på slike hunderaser da det er lett å drite seg ut om man trener tradisjonelt) osv. Bare alt mellom himmel og jord om både hund og rasen generelt. :) Jeg hadde ihvertfall blitt veldig glad for en slik gave!

Du kan jo f.eks spørre på hundeforum om diverse info, der er det større sjangse for at noen har erfaring med rasen :)

Det uthevede er jeg helt enig i, så dette skal jeg absolutt ha litt om. :)

Takk for mange tips, var noe slikt jeg tenkte også, ser bare for meg at det blir vrient å fylle en hel bok med det. :gjeiper:

Men det trenger vel heller ikke å være en 300 siders bok, hadde uansett tenkt å kjøpe noe greier med siden av også, så kan jo være en koselig liten tilleggsgave eller noe dette. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...