AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 Vi bor i en tre-roms leilighet og vi har ingen barn (enda) . Men vi har et gjesterom som vi foreløpig ikke har gjort så mye med siden vi flyttet inn. Nå er jeg litt i oppussingsmodus, og tenker litt på hva jeg kan gjøre med dette rommet. VI skal nok selge leiligheten om 1 års tid for å kjøpe noe større da vi håper på å få barn etter hvert. Så mitt spørsmål til dere er, hvis dere ser for dere å kjøpe en tre-roms, hva er mest verdifullt? Et ekstra rom som er pusset opp som et typisk barnerom med den type tapet/maling etc, eller f.eks et rom som kan være et gjesterom/bibliotek/leserom etc? Vi tenker at vi enten kan pusse opp rommet i en typisk barnestil, uten at det f.eks er typisk gutterom eller jenterom, men kjønnsnøytralt. Eller vi kan pusse det opp til å bli et slags bibiliotek med bokhyller, godstol hvor man kan sitte å lese, en gjesteseng og en rolig og avbalanserende farge på veggene. Hva tror dere er mest populært hvis man skal selge videre? Barnerom eller "voksenrom"? Anonym poster: 4725cc0aced719aa7907f8188337c6d6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #2 Skrevet 7. oktober 2012 Hadde vært utrolig merkelig med et barnerom når dere ikke skal bo der med barn? Jeg ville valgt noe helt nøytralt, som er lett for kjøperen å gjøre til sitt eget. Dere vet vel og hva slags kjøpere som er mest aktuelle der hvor dere bor? Anonym poster: 8e5484e4e4577432b367bf868362ba99 5
langbein86 Skrevet 7. oktober 2012 #3 Skrevet 7. oktober 2012 Tror nok det er lurt å pusse det opp helt nøytralt med pent gulv og fine vegger, så kan eventuelt nye eiere bestemme selv om de bruker det til barnerom eller ikke. Det setter litt begrensninger i forhold til kjøpere hvis det er barnetapeter på veggene. Er det helt nøytralt så funker det både for barnefamilier og andre:) Driver selv å pusser opp, og vi har valgt å ha samme typer vegger og gulv på alle soverommene, selv om ett kanskje blir barnerom etterhvert:) 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #4 Skrevet 7. oktober 2012 Ja, i hovedsak er det barnefamilier, skilte personer med behov for ekstra soverom til barn og eldre som er kjøpegruppen her. Da tror jeg at vi går for noe nøytralt, setter inn en god stol og noen bokhyller og en sovesofa i tilfelle vi får gjester Noen som har tips til en behagelig farge på maling? Vi har Marrakech på soverommet, men kan bli litt mye med den på flere rom? Anonym poster: 4725cc0aced719aa7907f8188337c6d6
Eliza Doalot Skrevet 7. oktober 2012 #5 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg ville pusset opp nøytralt. Barnerom er så mangt, ogser veldig forskjellig ut avhengig av hvorvidt barnet er jente eller gutt, 2 eler 15 år osv. Jeg tror dessuten det er et rom mange synes er hyggelig å pusse opp selv. Det er dessuten heller ikke unormalt at barerommet er nøytralt og at preget heller tilføres gjennom utskiftbare ting.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #6 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg ville valgt en farge som var litt lysere og ikke så varm som Marrakech. Anonym poster: 0ff9c90c43ad9c84b21f51dd02d6d926
juliane Skrevet 7. oktober 2012 #7 Skrevet 7. oktober 2012 Mal det hvitt/lyst og legg et pent gulv - folk ønsker et nøytralt rom som de enkelt kan gjøre til sitt eget.
Gjest Sobril Skrevet 7. oktober 2012 #8 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg ville valgt en farge som var litt lysere og ikke så varm som Marrakech. Anonym poster: 0ff9c90c43ad9c84b21f51dd02d6d926 Jeg har nettopp malt i fargen macchiato. Den er lysere enn ovennevnte. Nydelig til hvite lister (bomull).
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #9 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg har nettopp malt i fargen macchiato. Den er lysere enn ovennevnte. Nydelig til hvite lister (bomull). Den var nydelig, Sobril. Ikke se bort fra at det blir den når jeg skal male et soverom om et par uker Anonym poster: 0ff9c90c43ad9c84b21f51dd02d6d926
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå