Almarea Skrevet 6. oktober 2012 #1 Skrevet 6. oktober 2012 Hei! Etter lange perioder med eksamensstress, mange timer på lesesalen og en del andre tunge belastninger har jeg opparbeidet meg flere vonde muskelknuter i ryggen. Kjæresten min har prøvd å massere dem, men det gjør så vondt at jeg bare vil besvime. Er det noen andre måter å ta knekken på dem?
Gjest Solmåne Skrevet 6. oktober 2012 #2 Skrevet 6. oktober 2012 Fysioterapi, Akupunktur, Naprapat? Jeg anbefaler naprapat iallefall, trenger bare å gå noen få ganger som regel
Gjest Solmåne Skrevet 6. oktober 2012 #4 Skrevet 6. oktober 2012 Ja, det koster jo litt. Men jeg syns at fem behandlinger på rundt 4-500 per gang hos naprapat var verdt det. Hvis du går gjennom lege kan du vel få henvisning til fysioterapi, og det kan bli billigere, men jeg syns ikke det var verdt det siden jeg måtte gå så ofte og det tok mye av tiden + at jeg måtte få fler behandlinger uten at jeg syns det gjorde noen god effekt
Almarea Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2012 Ok, ja jeg har vært hos fysioterapeut gjennom legen min, og følte ikke at det hjalp nevneverdig. Men siden jeg er student og dermed har lite å avse hver måned, så har jeg ikke prioritert å teste mer alternative metoder. Men du sier at det er verdt det... Da får jeg kanskje teste. Har du prøvd akupunktur også?
Minya Skrevet 7. oktober 2012 #6 Skrevet 7. oktober 2012 Manuellterapi er billigere. De har syv års utdannelse og bruker alt fra rå muskelkraft til akupunkturnåler og elektriske impulser. Nåler og impulser har gjort underverker for de muskelknutene som dannes under den kroniske senebetennelsen min. Jeg betalte 350 for første time, så 175 for hver time etter den. Bor du i Oslo, kan jeg anbefale Agnes Mordt på det varmeste. 1
Almarea Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #7 Skrevet 7. oktober 2012 Bor dessverre mindre sentralt og på vestlandet, men det er naprapat her.
Gjest Solmåne Skrevet 7. oktober 2012 #8 Skrevet 7. oktober 2012 Akupunktur har jeg ikke prøvd, men det har jeg tenkt å prøve nå snart sliter med det samme som deg nå. Tror det skal være bra også! Har lyst å prøve litt forskjellige ting. Jeg har til nå vært innom 4 fysioterapeuter (de har hatt ganske forskjellige metoder.. fikk blant annet elektriske impulser av hun ene), muskelterapeut (eller han har en veldig spesiell metode, og er ganske kjent), og naprapat. Naprapat er det som definitivt har funket best, og muskelterapeuten jeg gikk til kommer på en andre plass. Men den siste fysioterapeuten min nevnte akupunktur pga knutene mine lå veldig dypt, og nålene kunne komme lenger ned så det kunne sikkert gi positiv effekt hvis ikke så høres manuellterapeut bra ut også, jeg fikk henvendelse til det en gang men av en eller annen grunn gikk jeg ikke..
Minya Skrevet 7. oktober 2012 #9 Skrevet 7. oktober 2012 Er det sør-vestlandet, og ikke alt for langt fra Haugesund, er det en ganske flink kar i Haugesund også, men jeg kan ikke for mitt bare liv huske hva han heter akkurat nå.
Almarea Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #10 Skrevet 7. oktober 2012 Bor på nord-vestlandet, så det blir litt langt Jeg får vel ringe å høre litt angående priser i området og se litt an hva jeg skal teste
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2012 #11 Skrevet 7. oktober 2012 Anbefaler naprapat på det varmeste til en sånn type problemstilling! Ville satset pengene og tiden min der istedet for både manuellterapeut og fysio! God bedring!
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #12 Skrevet 7. oktober 2012 Hvis du ikke trener, prøv det først. Jeg har alltid problemer med muskulaturen i ryggen hvis jeg ikke får trent en periode. En billig/gratis måte å få trent på, er å få tak i Jillian Michaels treningsvideo 30 day shred. En del av øvelsene der gjør underverker for ryggmuskulaturen. Hvis du må oppsøke hjelp, husk at naprapat ikke er en beskyttet tittel, naprapati er en alternativ behandlingsform, og hvem som helst kan kalle seg naprapat. Manuellterapeuter har først tatt fysioterapeututdanning, deretter vært ute i praksis i minst ett år og så tatt 9 studiepoeng i forskningsmetode. Anonym poster: e1819160c13c7da9e23dd93ed748abbc 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #13 Skrevet 7. oktober 2012 Hei! Etter lange perioder med eksamensstress, mange timer på lesesalen og en del andre tunge belastninger har jeg opparbeidet meg flere vonde muskelknuter i ryggen. Kjæresten min har prøvd å massere dem, men det gjør så vondt at jeg bare vil besvime. Er det noen andre måter å ta knekken på dem? Få kjæresten din til å smøre tigerbalsam på og massere forsiktig. Fortsett hver kveld i noen dager. Anonym poster: 724015323c475fd15edd17a354a5cfba
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #14 Skrevet 7. oktober 2012 I nærheten av Kristiansund? Anbefaler Sunn Helse. Anonym poster: fb2ffe4fa602517448b754f60190bfb8
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. oktober 2012 #15 Skrevet 7. oktober 2012 Nå har jeg en fast naprapat, men den setter også nåler. En av grunnene til at jeg velger naprapat er nettopp at han kombinerer fysio, kiropraktikk(?), og nåler. Til sammen gir det best resultat på meg.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #16 Skrevet 7. oktober 2012 Nå har jeg en fast naprapat, men den setter også nåler. En av grunnene til at jeg velger naprapat er nettopp at han kombinerer fysio, kiropraktikk(?), og nåler. Til sammen gir det best resultat på meg. Det gjør manuellterapauter også. Men de er ofte billigere og flinkere. Anonym poster: fb2ffe4fa602517448b754f60190bfb8 1
Mynona Skrevet 7. oktober 2012 #17 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg gikk til en massør en stund, men hun synes hun kjente låsninger i ryggraden min også, og sa at hun behandler bare symptomene ikke årsaken. Hun sendte meg til kiropraktor som har knekt opp låsningene mine. Det har hjulpet masse. Går i blandt til massøren igjen når noe setter seg. Det er møkkavondt, men det funker. Har også fått nåler hos massør. Har tidligere prøvd forskjellige fysioterapauter, men de eneste de gjorde var å lære meg øvelser for å forebygge, altså hjalp det ikke noe på det som allerede var der. Ren akpuntør har jeg også prøvd, og det hjalp - men bare noen få dager, så var jeg like ille igjen.
Gjest inox Skrevet 7. oktober 2012 #18 Skrevet 7. oktober 2012 Manuellterapaut og/eller kiropraktor hjalp meg gjennom en sånn kneik. Fysioterapien jeg prøvde først var helt bortkasta. Jeg hadde en del låsninger jeg ikke var klar over i tillegg, og tror det er ganske vanlig når en har gått i helspenn en periode. Så å få løsna på dem gjorde det lettere å få løsna på muskler og muskelknuter også. Manuellterapi får du på egenandelskort 2, så trenger du mere behandling enn grensa så slipper du egenandeler. Grensa i 2012 er 2560 kr tror jeg, så behandling over det blir gratis.
Gjest LadyAntebellum Skrevet 7. oktober 2012 #19 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg går til naprapatlandslaget i haugesund sentrum og er strålende fornøyd med dem. Jeg fikk kjøpe en foam-roller som skulle gi en dyp muskelmassasje når man gjør øvelsene, og det kan jeg skrive under på at den gjør. Jeg kjenner meg allerede mer fleksibel og merker ikke like mye til knutene nå. En slik om noen skulle lure: http://m.youtube.com/watch?v=8A3Ur1upjUw
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå