AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #1 Skrevet 6. oktober 2012 Hei! Jeg bodde på gård frem til jeg var 12 år og hadde mange hester og har ridd veldig mye. Har mest drevet på med trav, men hadde en shetlandsponni som var helt vill som jeg red barbakk på. Red og en del på kaldblodstraveren min. Jeg gikk på ridekurs et halvt år i tillegg. Så jeg kan en del om hest, og jeg kan å ri. Men da er jeg vel ingen nybegynner? Er vel heller ikke noe viderekommen? Er jo ingen verdensmester i det å ri, men jeg har jo sittet på en hest før, men jeg vet ikke jeg? Anonym poster: 3c7553af879bdb9be8b6195667e261c8
LittleJ Skrevet 6. oktober 2012 #2 Skrevet 6. oktober 2012 Er noe som heter øvet =) Hvilket dressurprogram ligger du på sånn ca? Hvis du går inn på NRYF sine sider og ser gjennom noen av programmene og ser hva av det du kan får du en viss peil...
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #3 Skrevet 6. oktober 2012 Er noe som heter øvet =) Hvilket dressurprogram ligger du på sånn ca? Hvis du går inn på NRYF sine sider og ser gjennom noen av programmene og ser hva av det du kan får du en viss peil... Nå gikk jeg jo kun på ridekurs et halvt år når jeg var barn, så jeg er ikke noen verdensmester i det hele tatt. Men det jeg prøver å si er at jeg ikke er noen nybegynner siden jeg red mye i skogen når jeg hadde hest. Det jeg mener med at jeg kan å ri er at jeg har sittet på en hest veldig mye før, og jeg kan få hesten til å trave og galoppere om jeg vil det, men jeg red bare på gøy, og brydde meg ikke så mye om det å være helt rett i ryggen og gjøre alt perfekt. Den shetlandsponnien jeg hadde var jo som sagt helt vill, og når prøvde å få henne til venstre var det ganske ofte hun bare bøyde hodet mot venstre også, og hun svingte ikke. Om jeg brukte en sånn reim over nesen hennes, fikk hun sår så det kunne jeg ikke bruke. Så hun sprang mot trær og alt mulig for å kaste meg av, og jeg måtte legge meg bakover på hesten for å ikke få en stokk i trynet. Og hun hoppet i grøfta noen ganger som var fylt med snø, slik at hun sto fast og jeg måtte skubbe henne løs. Jeg har altså ikke peiling på hvilket dressurprogram jeg ligger på. Jeg bare red og hadde det gøy med hestene mine jeg. Hestene mine hadde det veldig gøy også. -TS Anonym poster: f25ab7840004177455c99d78d3b0ebef
minienthe Skrevet 7. oktober 2012 #4 Skrevet 7. oktober 2012 jeg er i ca samme situasjon, har sittet mye på hesteryggen men ikke det jeg vil klassifisere som teknisk god ridning og jeg er nok elendig på alt utenom rett i ryggen fenomenet. er i en flyttefase men når det er i orden så vurderer jeg å ta opp igjen privattimer (jobber turnus så felleskurs fungerer dårlig) og klassifisere meg selv som nybegynner da det garantert er mye pirk å rette opp i.
LittleJ Skrevet 7. oktober 2012 #5 Skrevet 7. oktober 2012 Da spørs det jo litt på rideskolen egentlig... For hvis nybegynner er å bli leid rundt blir jo det litt teit =P Men regner med du vil lære litt dressur osv? Da blir det vel øvet tenker jeg, men som sagt veldig forskjellig fra sted til sted... Hva med en privattime først? Så kan du og ridelæreren bestemme sammen?
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #6 Skrevet 7. oktober 2012 Da spørs det jo litt på rideskolen egentlig... For hvis nybegynner er å bli leid rundt blir jo det litt teit =P Men regner med du vil lære litt dressur osv? Da blir det vel øvet tenker jeg, men som sagt veldig forskjellig fra sted til sted... Hva med en privattime først? Så kan du og ridelæreren bestemme sammen? Ja, det var lurt! Takk skal du ha Anonym poster: f25ab7840004177455c99d78d3b0ebef 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 7. oktober 2012 #7 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg tror den definisjonen er ganske variabel fra sted til sted. Noen steder er viderekommende, konkurranseryttere, mens andre steder er det for de som kan sitte på i alle gangarter. Gøy at du skal begynne på ridekurs. Man blir aldri utlært og det er så gøy med progresjonen i arbeidet man legger ned i dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå