Gå til innhold

Den store Disney tråden! :)

Anbefalte innlegg

Gjest HunterLady
Skrevet (endret)

Jeg elsker Dinesy filmer, i sær de "gode gamle". Som mamma til en liten gutt så ser jeg på det som min borgerplikt å sørge for at han får en samling av alle Disney-filmene som er verdt å ha med i samlingen. Jeg har en grei oversikt egentlig, men synes det er morsomt å høre hva andres favoritter er, og hvorfor. Og kanskje dukker det opp noen jeg ikke har fått med meg! :)

Mine favoritter er:

Løvenes Konge: Elsker musikken, handlingen, moralen og humoren. Digger Timon!! :D

Simba: "Whats a motto?"

Timon: "I don't know, whats the motto with you?"

(Hahahaha!)

Peter Pan: Denne filmen er jo bare herlig. Liker godt historien om gutten som aldri vil bli voksen, og synes hele filmen har mange punkter som bidrar til å få nesten alle til å kjenne seg litt igjen i følelser og tanker som blir lagt vekt på.

Skjønnheten og Udyret: Fordi denne betyr mye for meg personlig og fordi selve historien er fantastisk nydelig. Det ytre er bare et skall.

Pocahontas: Fordi hun var mitt store idol da jeg var liten jente. Synes hun var steintøff som hoppet utfor stup og gjorde akkurat som hun selv ville uten å høre på noen andre! Fin musikk er det også mye av.

Dumbo: Fordi den tar opp temaet om å være annerledes og stikke seg ut, og også hvor sterk kjærligheten er mellom mor og barn.

Endret av HunterLady
Videoannonse
Annonse
Gjest HunterLady
Skrevet

Okey.. Er jeg helt freak som liker Disneyfilmer eller er det kanskje noen slike tråder fra før?? :)

Skrevet

haha, neida. jeg elsker En Langbeint Film, rett og slett fordi jeg digger Langbein

Todd & Copper har jeg alltid væt glad i siden jeg var liten, og det samme med Bernard & Bianca.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Todd&Copper er min favoritt, og den lille havfruen.

Jeg hadde Dumbo da jeg var liten men den måtte mamma kaste fordi jeg fikk angstanfall av den fordi den var for trist. Jeg kunne ikke engang se på coveret.

Gjest HunterLady
Skrevet

Å ja, Todd og Copper. Nydelig film. Må tilføre den på lista over filmer som skal kjøpes inn! :) Husker jeg leste mye i bøkene om de, siden jeg gikk i Disney bokklubben.

Uanonymbruker: Huff ja. Dumbo er veldig trist, og jeg syntes også så inderlig synd på den stakkars uskyldige elefantbabyen. Men den ender jo godt! Ingen som dør! :D

Skrevet

Bambi, en fantastisk og trist film.

Askepott, de fine kjolene og de snille musene!

Aristokattene, jeg var veldig glad i katter da jeg var liten.

Lady og Landstrykeren, så romantisk!

Ellers må en jo ha de andre dere har nevnt! Hvilke er det jeg har glemt da??

Skrevet

Sverdet i stenen, Den lille havfruen, Jungelboken og Aladdin. Av de nye er Min bror bjørnen fantastisk. Jeg gråt og gråt...

Skrevet

Jeg elsker Disney filmer!

Spesielt 101 dalmatinere som kom ut på 60tallet

Løvenes konge

Aristokattene

Pocahontas

Sjønnheten og udyret

Den lille havfruen

det er flere jeg liker, men kommer bare ikke på alle no.

syntes det er fint at de holder på å ordne de gamle filmene om til DVD og blu ray :) synd de ikke har fått ut 101 dalmatinere enda..

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Åhja Aristokattene likte jeg også, og Ole Brumm selvfølgelig, Alice i eventyrland var jeg redd for, Aladdin er bra. Mary Poppins er min ultimate favoritt, men det er ingen tegnefilm da,

Skrevet

Sverdet i stenen, Den lille havfruen, Jungelboken og Aladdin. Av de nye er Min bror bjørnen fantastisk. Jeg gråt og gråt...

Enig Min bror bjørnen er virkelig en film som er verd å se. den er så nydelig, en av de få nye diney filmene de har klart å holde på samme måte som de gamle.

Skrevet (endret)

Liker Disney :) Samler på klassikerne.

Disse er de jeg kommer på i farta som jeg liker best:

Snehvit og de 7 dverger

Pinocchio

Dumbo

Peter Pan

Tornerose

101 Dalmatinere

Jungelboken

Aristokattene

Løvenes Konge

Askepott

Lady og Landstrykeren

Bolt

Endret av MO..
Skrevet

Disse er mine favoritter:

Ringeren i norte dam

Askepott

Den lille havfrue

Peter Pan

Dumbo

Skjønnheten og udyret

Skrevet

Aristokattene er min favoritt, og har alltid vært det, 'cause there are kitties in it :rodmer:

Skrevet

Mine favoritter er:

The Emperor's New Groove

Mulan

Oliver & gjengen

Og ikke Disney, men i samme klasse, Lillefot.

Anonym poster: 3428d3edc9579dda44e3e1041c66660f

Gjest HunterLady
Skrevet

Mine favoritter er:

The Emperor's New Groove

Mulan

Oliver & gjengen

Og ikke Disney, men i samme klasse, Lillefot.

Anonym poster: 3428d3edc9579dda44e3e1041c66660f

Åååååh ja!! Lillefot :rodmer:

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Åååååh ja!! Lillefot :rodmer:

Mamma måtte kaste den også... jeg var et tragisk barn :laugh:

Men enig, den er innmari fin. Men bare den første, tegnefilmer blir så teite når de kjører på med toere og treere og firere osv.

Gjest Sunshine23
Skrevet

Mine 2 favoritter gjennom alle år er Skjønnheten og udyret, og Pocahontas. 2 utrolig fine filmer :)

Er selvsagt andre disney filmer jeg å liker, men de 2 er mine stor favoritter altså.

Skrevet

For min del er ikkje filmane like bra når ein ser dei for første gang som "vaksen". Det er så dumt. Trur eg hadde likt Skjønnheten og Udyret mykje bedre om eg hadde sett den for første gang når eg var liten, men eg har ærleg talt ikkje særleg sansen for den. Derimot er eg kjempeglad i Løvenes Konge, Dumbo, Aristokattene, Aladdin og alle dei filmane eg såg når eg var liten. På ein annan side har eg sett både sett Pocahontas og Todd og Copper som vaksen, men dei er eg også glad i. Kanskje Skjønnheten og Udyret rett og slett ikkje er for meg.

Skrevet

Tornerose er min absolutte favoritt, og har vært det siden jeg så den på kino som tiåring. Jeg ble bergtatt den gangen.

Skjønnheten og Udyret er nydelig. Jeg gråter ennå hver gang jeg ser scenen der udyret dør og blir til mann igjen. Med den musikken... Snufs.

Ellers er jeg glad i Snehvit, Askepott, Aristokattene. Og så er jeg veldig sjarmert av Donald Duck, da. :)

Skrevet

Jeg elsker disney!

Jeg samler på dvd'ene!

Alle er egentlig mine favoritter! Skjønnheten og ufyret, askepott osv. Eneste jeg ikke klarer å se er dumbo! Blir lei meg bare jeg tenker på stakkars lille dumbo :'(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...