Gå til innhold

Hvor mye kontakt med eksen er vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Har vært sammen med kjæresten min i over 2 år, som har et barn fra et tidligere forhold (tenåring). Jeg trives utrolig godt i forholdet og vil si at han er mannen i mitt liv. Han har godt kontakt med eksen som er etablet med ny mann og et barn til. Jeg kommer godt overens med eks/ mannen hennes og vi alle har blant annet vært ute sammen og truffet hverandre i selskaper. Jeg synes det er flott at kjæresten min og eksen samarbeider godt om barnet deres og at de har et godt forhold til hverandre. Jeg har ingenting vondt i si om noen, men jeg har et par spørsmål.

Hvor mye kontakt er det vanlig å ha med eksen som man har et barn sammen med utenom selskaper, avslutninger og andre anledninger f eks i forbindelse med barnet? Grunnen til at jeg spør, er om de fleste stefamilier osv har slik nær kontakt som i min situasjon :)

Jeg kan fortelle at typen min sender mye morsomme meldinger til eksen, prater mye med henne i selskaper i lag med meg :) Og at vi alle sammen var på konsert (sammen med hennes mann og) og at vi går i bursdager til hverandre. Er dette normalt å ha så god kontakt?

Dette er ikke negativt, synes det er flott at familien har det bra sammen :) Men lurer på om lesere synes det er unaturlig. Jeg er en del år yngre, så har selv ingen barn fra et tidligere forhold. Er det vanlig at man også feirer jul sammen? Og at eksen min har tatt vare på et håndverksmaleri med de to på?!

Dette ble et litt langt innlegg, men synes det hadde vært interessant å høre hva andre mener om dette temaet. Jeg og eksen kommer godt overens, har blitt veldig glad i barnet og trives godt i min livssituasjon :) Men jeg må påpeke at jeg synes det var litt vanskelig i starten av forholdet, siden det hele var nytt for meg den gangen. Men jeg har blitt mye mer moden i dette forholdet og har fått et helt annet syn på det siden jeg ser hvor lykkelig barnet er og alle parter når alle har et godt forhold til hverandre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...