Gå til innhold

Er det noen grense på hvor stor husleie man kan ha der nav betaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på en ting. det er snakk om og dele et hus med noen bekjente. det er da to leiligheter i huset, så vi har hver vår inngang, og vill da ikke dele stua eller kjøkken eller noe inni huset. men det er en leie kontrakt med en sum der det står husleie og depositum. og vi signerer som leieboere alle som leier huset sammen.

men det jeg lurer aller mest på. dem vi vurderer og leie huset sammen med går nå på sosialkontoret, men det blir overført til arbeids avklarering. det er et samboer par, der begge er jobbsøkere.

Er det greense på hvor høy husleie dem kan ha? det blir jo da vi som betaler depositumet siden dem ikke har penger til det. og utleiere er veldig skeptiske til sosial garanti.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når dere signerer kontrakten, så blir dere solidarisk ansvarlig, ja.

Anonym poster: 790f12005fab5b38de34ed1f598a2ab1

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er en grense på hvor høy husleie som kan støttes. Det er forskjell fra kommune til kommune, men grensen er lav.

Anonym poster: 1bddf0d98ea0ef5dd0f45d03798dd647

Skrevet

Når dere signerer kontrakten, så blir dere solidarisk ansvarlig, ja.

Alle 4 som skal stå oppført som leieboere står jo ansvarlig?

men det jeg ikke skjønner... hele huset leies ut for 16000. og det er to leiligheter i den. vi trenger den største siden vi har barn. så da er det jo naturlig at dem andre betaler mindre. men er litt nervøs for om ikke dem andre betaler til tiden, om det går utover oss... for vi får ikke to husleie kontrakter selv om det er 2 leiligheter i samme hus. 1 mnd depositum bare, og den står vi for siden dem er sosialklienter... bare vurderer dette alså... skjekker risikoen ved og gjøre det på den måten før vi tar noe avgjørelse

Skrevet

Ja, det er en grense på hvor høy husleie som kan støttes. Det er forskjell fra kommune til kommune, men grensen er lav.

Anonym poster: 1bddf0d98ea0ef5dd0f45d03798dd647

Men dem får vell mer som par, en som enslig... husker min ex fikk dekket 5.500 og da var det på kanten! da var han bare en persjon og det er over 7 år siden, så dem bør vell få dekket hvertfall 7000 nå? litt kjedelig og skrive kontrakt, så får dem avslag, og vi må stå ansvarlig! det er det jeg er redd for!

Skrevet

Ja, det er det solidarisk ansvarlig betyr. Betaler ikke noen, må de andre dekke det utestående fullt ut.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...