Gå til innhold

IT jobb


la_luz

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er snart ferdig med min master grad som er litt administrasjon/it

Og har en bachelor grad i informasjons teknologi. Sett at det er flere med It jobber på formuet så jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg litt.

- Bortsett fra FINN og Ateat hvor skal jeg lete etter jobber?

- Har ingen relevant arbeids erfaring er dette bare negtivt ?

- De fleste stilling annonse nevner spesialiseringer f.eks innen progrmmerings språk som jeg ikke kan, er det noe vits å søke dersom jeg kan noe andre språk?

Andre tips motas med takk!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en titt på www.monster.no og www.stepstone.no. De er ikke altfor gode, men innimellom finnes det bra ting der også.

Du kan også ta kontakt med rekurteringsbyråer som www.toptemp.no og www.adecco.no, og høre om de har noe som passer til deg.

Hvis du ikke har erfaring, så er det vanskeligere å få jobb. Men det er nok ikke helt umulig heller. :)

Hvilke språk er det du kan? Det spørs vel om du vil bli innkalt til en jobb der de spør spesifikt om VB, hvis du er fersk og bare kan C++ eller Java. På den annen side, det skader ikke å prøve. Hvis du har jobbet med .NET, så kan du ta en råsjanse og håpe på at de ser mer på at du kan rammeverket, enn om du jobber med C# eller VB.NET.

Prøv å skaffe deg litt uformell erfaring. Lag små programmer eller webløsninger, så du kan referere til disse. Jeg har laget en portfolio over en del løsninger jeg har vært med på å utvikle, og det får folk til å legge merke til min søknad.

Og et lite tips om jobbsøking: Skriv søknader som om du er utrolig gira på jobben, og glem søknaden med en gang de er sendt. Det sparer deg for UTROLIG mange skuffelser når du ikke hører noe, selv om du var "perfekt" for jobben.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med it men har forsåvidt ikke søkt jobb så ofte.

Men hadde jeg vært deg så hadde jeg villet kontakte headhunterbyrå.

Det er også lurt å kontakte firma direkte - send inn CV'en din til de du kunne tenke de å jobbe for.

Mye går jo via venner og kjente - har du noen aktuelle kontakter så bruk de.

Det finnes andre steder på nett - ala finn hvor du kan søke på jobb - også legge inn din CV. Husker ikke navn men de finner du jo fort ved å søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke språk er det du kan?

C, C++ og Java inkl J2EE

Har ikke noe i mot å programere, men jeg er ikke ute etter en ren programerings jobb. Noe der man har mulighet til å være med på hele utviklings prosessen. Er det bare konsulenter som gjør det?

Er det å sikte for høyt dersom jeg søker på konsulent stillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvor du ender.

Hvis du hadde jobbet mer mot web, så hadde du nok endt opp med å jobbe mot både grensesnitt, funksjonalitet og datalagring. Med applikasjonsutvikling, så er det kanskje ikke like allsidig, men du skal ikke se bort fra at det er mulig å gjøre mer enn å bare kode din lille kodebit. I store firmaer så blir du kanskje satt til å gjøre ensidige ting, mens i mindre firmaer / avdelinger må du kunne gjøre mere. Tror det er en litt jentegreie, ser ut til at gutter er mer fornøyd med å gjøre avgrensa ting, og jenter vil ha en finger med i spillet i flere deler av et prosjekt. :)

Du kan søke som konsulent, bedre å søke et sted for mye enn et for lite. Men jeg vil nok tro at du har større sjanse med de som spesifikt ber om juniorer eller trainees.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...