Gå til innhold

Valg av vielsessted

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor valgte dere akkurat det vielsesstedet dere har valgt?

Vi valgte vår kirke ut i fra at min tilkommendes familie har hatt mye med den kirken å gjøre.

Hans far tror jeg er døpt der. Han er ihvertfall konfirmert der. Hans foreldre giftet seg der. Min tilkommende er døpt der osv....

Selv har jeg ikke noe forhold til noen av kirkene her i byen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine foreldre er gift der, jeg er døpt og konfirmert og har vært aktiv i ungdomsarbeidet der. Var derfor et naturlig valg.

Skrevet

jeg har gått i kor der og ble konfirmert der så det var helt naturlig å gifte deg der ettersom jeg har vært knyttet den kirken oppigjennom ungdomstiden.

Skrevet

Jeg er døpt og konfirmert i kirka vi valgte, jeg har dirigert koret der i noen år (for lenge siden), og i tillegg bor vi i menigheten. Så for meg var det et enkelt valg, og kjæresten skjønte at stedvalget var viktig for meg. Dermed ble vi enige veldig raskt.

Skrevet

Vi har valgt vår kirke fordi det er den nærmeste og den vi "tilhører".

:)

Skrevet

Min kjære og jeg møttes i forbindelse med min tantes bryllup i 1996. Hun og mannen hennes giftet seg i den kirken som vi skl gifte oss i. Vi møttes fordi vi ble spurt om å synge og spille sammen i bryllupet og vi har derfor et litt spesielt forhold til den kirken.

Dessuten kommer min kjære fra kommunen der denne kirken står...

Hadde jeg fått velge fritt hadde jeg valgt Nidarosdomen eller Vår Frues kirke her i Trondheim, men da ble min kjære streng og sa at vi skulle gifte oss der vår reise startet...så da ble det sånn! :) ...glad for det nå da...

Skrevet

Heldigvis for oss er det sånn at den fineste kirken jeg vet om i Oslo også er den vi sogner til.

Den er nemlig så populær at kun de som sogner til den får lov til å gifte seg der. Og det får vi nå lov til! :)

Skrevet

Vi gifter oss i den kirken vi sogner til..og det er tilfeldigvis en av norges eldste middelalderkirker (Fra 1100-tallet)

Skrevet

Vi er ikke kristne noen av oss, så vi valgte den kirken som var nærmest der vi ville ha festen!! :wink:

Når kirken tilfeldigvis er liten og fin er det bare et pluss.

Skrevet

jeg er konfirmert der, og min kjæres far ble begravet der for fem år siden... :cry:

Skrevet

Vi giftet oss i kirken der jeg er døpt og komfirmert og min far er gravlagt der. I tillegg er jeg oppvokst på stedet der kirken ligger. Det var egentlig et ganske enkelt valg.

Skrevet

Vi er begge døpt og konfirmert der, men av de tre vi kan velge mellom, er den vi skal gifte oss i det som faller mest naturlig!!

Skrevet

Jeg er døpt og konfirmert i denne kirka, og pappa har vært leder for menighetsrådet der. Foreldrene mine bor i menigheten.

Skrevet

Min kjære er døpt og konfirmert der. Sogner ikke til denne kirken lengre, men får allikevel lov til å gifte oss der siden min sambo har tilhørighet dit. Er en veldig populær kirke, så vi er glade at vi i det hele tatt får lov. Må betale 3 400,- Sure penger spør du meg, men kirken vi sogner til er uaktuell!

Skrevet

vi gifter oss utendørs, i en nydelig hage som ligger med utsikt over sjøen. For oss er det ikke riktig å bli viet i kirke så derfor valgte vi dette. At det ble akkurat den hagen er vel heller tilfeldig. Hagen tilhører stedet hvor vi skal ha bryllupsfesten og da blir det enkelt å ha vielsen der. Og siden stedet er utrolig vakkert så er det ikke noe annet sted som frister mer! :)

Skrevet

Sambo er vokst opp der kirken ligger og moren og faren min giftet seg der. Vi hadde valgt den uansett om vi hadde hørt til den eller ikke.

Skrevet

Vi har valgt Borgestad Kirke. Jeg er oppvoks i den(døpt og komfirmert). Eneste kirken jeg har noe tilknytning til, så valget her tok jeg :sjarmor: Sambo måtte bare være enig :wink:

Dessuten er kirken kjempefin både inni, utvendig og rundt.

Skrevet

Vi er begge konfirmert der. Dessuten har hans mor vært leder i menighetsrådet der inntil nå nylig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...