AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #1 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg legger merke til en trend når jeg leser mange av trådene omkring hudpleie her på forumet, noen kommer til og foreslår et merke - og vips kommer det et visst hylekor som kan informere hvor FÆÆÆÆÆLT det merke er fordi det enten kommer fra apoteket eller parfymeriet. *For det er jo bare SÅÅÅÅÅÅ dårlig* Er det noe jeg har gått glipp av? Hvis ikke det er MD formulations eller noe annet oppskrytt, dyrt og allergifremkallende - som må bestilles fra andre siden av kloden - så er det galt? Anonym poster: eae924bdacb94f3add0d6fb36c561a6d
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #2 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg legger merke til en trend når jeg leser mange av trådene omkring hudpleie her på forumet, noen kommer til og foreslår et merke - og vips kommer det et visst hylekor som kan informere hvor FÆÆÆÆÆLT det merke er fordi det enten kommer fra apoteket eller parfymeriet. *For det er jo bare SÅÅÅÅÅÅ dårlig* Er det noe jeg har gått glipp av? Hvis ikke det er MD formulations eller noe annet oppskrytt, dyrt og allergifremkallende - som må bestilles fra andre siden av kloden - så er det galt? Anonym poster: eae924bdacb94f3add0d6fb36c561a6d MD Formulations er hverken dyrt eller allergifremkallende. Når det kommer til alt det dårlige som selges på parfymeri og apoteket, så kan jeg si at det er dårlig fordi jeg kan lese ingredienslisten, jeg vet hva som er dårlig og hvorfor det ikke er bra for huden. Jeg lar meg ikke lenger lure av fine reklamer med kjendiser og vakre krukker. Anonym poster: acc569125ff0128f098fa90de39a5c3a 5
chi Skrevet 6. oktober 2012 #3 Skrevet 6. oktober 2012 Enig med Anonym over meg, det er jo ingredienslisten som avgjør om et produkt er bra eller ikke, og ikke navnet på serien eller salgssted. Men - ofte finner en produkter med lite gunstige stoffer på nevnte steder (parfymeri + apotek) 4
Jade Skrevet 7. oktober 2012 #4 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg handler både på apotek, parfymeri, Vita o.l., FeelUnique og andre nettbutikker. Alle disse butikkene har noen ting til felles; De selger både gode og dårlige produkter! Og noen produkter er til og med gode på noen, mens de er dårlige på andre. Og noen produkter kan faktisk virke på noen, selv om noen hudpleiere mener at de er søppel pga den og den ingrediensen som de selv får urenheter av (da er det nesten slik at den det virker på, kun innbiller seg at det virker). Joda, noen produkter ER søppel. Men mye er veldig overdrevet; "Apoteket selger bare søppel", "De som jobber på apotek og parfymeri har ikke peiling", "Produkter med mineralolje, silikoner og Bismuth Oxychloride er fyfy". 2
Gjest BabyBlue Skrevet 7. oktober 2012 #5 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg vil ikke si jeg er hjernevasket, men etter å ha kjempet mot kviser i flere år har jeg fort skjønt hva som fungerer og hva som ikke fungerer for MIN hud. Det som fungerer for meg er en kombinasjon av naturlige produkter som f.eks rosevann og kokkosnøttolje, og dyrere produkter fra decleor, priori og md formulations. Hadde jeg byttet om til billigere produkter som inneholder billige fylleingredienser hadde huden min reagert, noe som gjør meg bevisst, ikke hjernevasket. Når noen på kg skriver at de sliter med uren hud eller vil ha ny sminke anbefaler jeg å holde seg vekke fra bismuth og mineraloljer fordi det som regel er det som fører til tilstoppede porer, ikke fordi "billige produkter er så dårlige azza." Det er jo fakta at man som regel får det man betaler for, men jeg skjønner at det ikke finnes en fasit, så om noe funker (enten det er dior eller decleor), burde de få styre på som de vil. Menneskers hud er helt forskjellig, og hva som er bra for meg kan være katastrofalt for noen andre, uavhengig av ingredienselisten. Eksempler på det er folk som får utslett av Decleor og nupper av md formulations, men som får babyhud av kremer fra Dior, Nivea og Biotherm, som huden min igjen hater. Det er sært, men det er nå bare sånn det er MEN de som sliter med uren hud og som ikke har peiling på hudpleie fra før av får som regel bedre hud av å bytte til salongprodukter beregnet for sin egen hudtype. For da får de jo produkter som går inn for å behandle disse problemene de kan ha med huden sin, fremfor å kjøpe billigere greier som legger pengene sine ned i markedsføring, og ikke selve produktene (garnier, loreal etc.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå