Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! en i slekta mi er så godtroende at han tror at det skal komme en russisk dame hjem til han.Han har sendt henne 400 euro for flybilletter og de har skrevet mail til hverandre i tre mnd.Hun skriver I love you og I miss you allerede.Hun skulle kommet i morgen,men som jeg trodde skrev hun at hun måtte utsette det til neste søndag.Hva skal jeg si for å stoppe han til å betale henne mer?Jeg er sikker på at hun bare er en svindel. Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, du kan alltids le og si I told you so når han er rævkjørt.

Evt. kan du linke han til sider med svindel, der slike scenarioer florerer.

• Liker 1
Skrevet

hehe..ja er vel det det blir til,men syns så synd på han.Han har stått på i flere dager med å rydde leiligheten.kjøpt blomster og alt.Han tror han skal gifte seg og få barn og alt..huff. Noen som kjenner noen som har blitt lurt på samme måte?

Skrevet

Jepp, naboen drev på på akkurat samme viset. Når alt kom til alt og svindelen ble avslørt viste det seg at "dama" han hadde sendt penger til osv var en MANN..

Anonym poster: f12731275669c1d73eacdc35f5ce9c75

Skrevet

Hei! en i slekta mi er så godtroende at han tror at det skal komme en russisk dame hjem til han.Han har sendt henne 400 euro for flybilletter og de har skrevet mail til hverandre i tre mnd.Hun skriver I love you og I miss you allerede.Hun skulle kommet i morgen,men som jeg trodde skrev hun at hun måtte utsette det til neste søndag.Hva skal jeg si for å stoppe han til å betale henne mer?Jeg er sikker på at hun bare er en svindel. Noen som har erfaring med dette?

400 euro. De er omtrent 3000 kroner det. Jeg må jo si at han får en lærepenge som egentlig ikke er så innmari dyr. Og så lærer han vel litt også. Håper jeg.

• Liker 1
Skrevet

400 euro. De er omtrent 3000 kroner det. Jeg må jo si at han får en lærepenge som egentlig ikke er så innmari dyr. Og så lærer han vel litt også. Håper jeg.

Det stopper nok ikke der. Snart dukker det opp "kriser" så han må sende mer penger så hun får reist. Penger til visasøknad, pass o.l hun finner opp for å melke ut mest mulig

Skrevet

Unnskyld meg, men hva KAN du egentlig gjøre? Jeg antar at denne personen er voksen og gjør hva h?n vil med pengene sine..

Selvfølgelig kan du linke til sider, og fortelle om dine mistanker...

Gjest WendyClear
Skrevet (endret)

Det stopper nok ikke der. Snart dukker det opp "kriser" så han må sende mer penger så hun får reist. Penger til visasøknad, pass o.l hun finner opp for å melke ut mest mulig

For ikke å glemme et dødssykt familiemedlem som må hasteopereres (som også er grunnen til at hun må utsette turen for å besøke han). Og senere er det skolepenger til de yngre søsknene hennes. Alt vitner til en meget familiekjær kvinne, og det er jo bare fryktelig sjarmerende.

Nei, er ikke så mye annet du kan gjøre enn å la han ødelegge for seg selv økonomisk (og følelsesmessig dersom han virkelig har gått på "scammen").

Endret av WendyClear
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tror han klarer seg jeg, fordi han har Hypera som kan få snakket han ned på jorda.

Hypera. Du kan også fortelle han at dersom han ikke blir lurt så bør han sette av ganske mange hundretusener til livsopphold for ei dame som faktisk ikke er inne på det Norske arbeidsmarkedet. Ikke har hun språk, ikke har hun fått godkjent sine utdannelser fra Norske universiteter. Ikke har hun bekjentskaper i næringslivet. En av Russlands beste leger, som holder høyt Europeisk spesialistnivå er nå bosatt i Sarpsborg, og hun arbeider ikke. Vi snakker om utgifter som er ugreie for menn med lønn under 700000.

En annen sak er pensjonen i Russland, som ikke er til å leve av. Her får han ett betydelig økonomisk ansvar for sine svigerforeldre.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Skrevet

på youtube så jeg en episode av dr phil om akkurat det. vis han den

Anonym poster: ad0636eb38da2c4eb1d1c7ff710d0566

Skrevet (endret)

Hmm..du får be han dra på besøk til denne dama. Nekter hun ham å komme,er det noe muffens her. Møter hun han ikke i Russland om han får komme på besøk, da får han iallefall en ferie :)

Han må uansett ikke finne på å sende mere penger,da er han blind.

Endret av kulu-kulu
  • Liker 6
Skrevet

Det er ikke for ingenting at et uttrykk som "I need help for my sister's eyeoperation" har oppstått. Det er et gammelt triks i boka, og jeg synes nesten synd på slektningen din som blir utsatt for dette.

Men, han står over å miste tre tusen, men pass på når alle "sykehusinnleggelsene" kommer! Du kan jo hjelpe han litt med dette, gjøre ham obs på det. Så kanskje det går opp for ham etterhvert.

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle svar.Nei jeg vet det ikke er så mye jeg kan gjøre,må vel bare prøve å overbevise han til å gå inn på linkene jeg sendte han om scam.Tror ikke han har fått med seg at det er så mange som har blitt lurt,så han nekter å høre på oss og sier at det er 95 % sjanse for at hun kommer. Hun sa fem dager før at hun skulle reise til Moskva for å skaffe visum..hello visum skaffes ikke så raskt og man trenger ikke dra til Moskva for å skaffe det..haha..får bare håpe på at han ikke sender mer penger,for det sa han nemlig at han skulle gjøre visst hun trengte det..hehe

Skrevet

Man får litt vondt av folk når man selv så klart ser at de blir lurt men de fleste insisterer til det latterlige å lære av egne feil. Han mister jo ikke livet, bare penger og sikkert noe selvfølelse og pådrar seg noe skam. Forhåpentligvis lærer han å ikke være så naiv.

Anonym poster: fe831080767cbf736e7eb83699c64615

• Liker 1
Skrevet

Får liksom vondt av slike, samtidig som jeg tenker at de fortjener det for å være så teite....:sjenert: Kan man ikke lære LITT av de tusen rammede før deg, liksom?

• Liker 3
Skrevet

Rene gullgruven, alle disse mannfolka med skylapper som her helt overbevist om at den store kjærligheten kommer, man må bare sende noen kroner til.

Og i den andre enden sitter en kar og gliser hele veien til banken.

Har slektningen snakket med henne på cam? Har han noe direkte forbindelse til henne? Hvor fant han kontaktinformasjonen?

Jeg vet om flere ensomme og desperate ungkarer som har latt seg lure. Helt fortvilet hvor blinde de blir for alt som taler i mot det de håper på. Ikke før de sitter der med tom konto og smeltet visakort fatter de sammenhengen.

Skrevet

Du har gjort ditt. Du kan ikke gjøre mer. Han må ta dette valget selv, enda så naivt og godtroende det valget er. Verste som skjer er at han lærer en kjip lekse om svindel.

Skrevet

mitt råd er la han tømme lommeboka. så får han sitte igjen som en annen tulling. kansje han lærer noe da. men har hørt om menn som har tømt lommeboka x-antall ganger før de har sluttet med sånt tull. så ingen garanti at han slutter øyeblikkelig.

• Liker 1
Skrevet

mitt råd er la han tømme lommeboka. så får han sitte igjen som en annen tulling. kansje han lærer noe da. men har hørt om menn som har tømt lommeboka x-antall ganger før de har sluttet med sånt tull. så ingen garanti at han slutter øyeblikkelig.

Det er iallfall billigere for han å bli lurt for 3 tusenlapper eller 30 for den saks skyld, nå, enn å bli familie og kanskje også svigerfamilieforsørger. Svigerfamilien er kanskje avhengig av den jenta sin lønn, som kan være helt ok, men som forsvinner når hun kommer til Norge.

Skrevet

Penger er til for å brukes.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...