AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #1 Skrevet 6. oktober 2012 Kommunen har kjøpt opp noen av leilighetene i borettslaget. Foreløpig gjelder det 4 boliger, to av de i min oppgang. Den ene leiligheten ligger rett over gangen.. Slik jeg har forstått skal disse leilighetene nå tildeles folk med alvorlige psykiske lidelser. Mener ikke å være fordomsfull, men kjenner at dette liker jeg ikke i det hele tatt! Tror dere dette kan bli et problem? Hva ville du tenkt om å få en schizofren nabo? Anonym poster: b94fa5c77247f272f5eebc78e2e63ce8
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #2 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg hadde en nabo som var schizofren. En jente på min egen alder(tidlig 20-åra). Hun var utrolig hyggelig, kanskje litt usikker og barnslig for alderen, men ellers ikke noe negativt. De gangene hun ble virkelig syk ble hun borte i et par måneder. Hun fortalte også at hun ikke kunne drikke på grunn av medisinene, og hun holdt seg til et par nære venner hun kunne stole på. Det var med andre ord en ganske rolig jente. Hadde ingen negative opplevelser. Anonym poster: 6d1fb482284124b18886a005699321c2 7
Gjest Chin Skrevet 6. oktober 2012 #3 Skrevet 6. oktober 2012 Kommunen har kjøpt opp noen av leilighetene i borettslaget. Foreløpig gjelder det 4 boliger, to av de i min oppgang. Den ene leiligheten ligger rett over gangen.. Slik jeg har forstått skal disse leilighetene nå tildeles folk med alvorlige psykiske lidelser. Mener ikke å være fordomsfull, men kjenner at dette liker jeg ikke i det hele tatt! Tror dere dette kan bli et problem? Hva ville du tenkt om å få en schizofren nabo? Anonym poster: b94fa5c77247f272f5eebc78e2e63ce8 Jeg ER en schizofren nabo..og nei, jeg hverken bråker, rangler eller prøver å drepe naboen. 10
Gjest Gunfreak Skrevet 6. oktober 2012 #4 Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Folk må slutte å tro schizofrene er totalt gale og farlige. De er som alle andre mennesker, noe er slike og andre er slike, finnes ikke noe standar schizofren. Endret 6. oktober 2012 av Gunfreak 7
pingeline Skrevet 6. oktober 2012 #5 Skrevet 6. oktober 2012 Sjangsene for at du får mennesker som er veldig stille, rolige og sjenerte som naboer er større nå. Alvorlige psykiske lidelser går som regel ikke ut over andre mennesker enn de det omhandler + deres nærmeste. 4
Gjest Gunfreak Skrevet 6. oktober 2012 #6 Skrevet 6. oktober 2012 Det er jo også mange andre psykiske lidelser, med tanke på hvor vanlig angst og depresjoner er, så får du kanskje noe som sliter med det, 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #7 Skrevet 6. oktober 2012 takk for svar! Ble litt beroliget nå.. Anonym poster: b94fa5c77247f272f5eebc78e2e63ce8
blabla- Skrevet 6. oktober 2012 #8 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg har selv alvorlige psykiske lidelser men tror ingen av naboene mine har tenkt tanken på at jeg sliter i det hele tatt. Er faktisk mye roligere og ryddigere enn de andre "normale" som bor i området. Men jeg forstår allikevel skepsisen din. Hadde jeg vært deg hadde jeg hilst og blitt litt kjent med de nye naboene og på den måten hadde jeg nok blitt beroliget, for mest sannsynlig er de ålreite mennesker:) 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #9 Skrevet 6. oktober 2012 men en ting angående farlighet: det sies at mennesker med psykiske lidelser ikke er farligere enn andre, men hvordan kan det da ha seg at de ansatte på psykiatrisk må gå med trygghetsalarm, og går på selvforsvarskurs osv..? Det henger ikke helt på greip viss de innlagte ikke er farlige spør du meg. Anonym poster: b94fa5c77247f272f5eebc78e2e63ce8
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #10 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg har bipolar lidelse og er ikke farlig for noen som helst.. de fleste med min diagnose kan kun i perioder være farlig for seg selv, og da er de som regel på sykehus hvis det er tilfelle. Jeg er nok en veldig behagelig nabo og leieboer for døgnrytmen min er som en idrettsutøvers, veldig streng og jeg drikker ikke... Frem til det motsatte er bevist har du nok ingen ting å bekymre deg for. Det fins nok av gale folk uten diagnoser også. Anonym poster: 8c4159dabb23f2947ee495ad58c49f69 1
blabla- Skrevet 6. oktober 2012 #11 Skrevet 6. oktober 2012 men en ting angående farlighet: det sies at mennesker med psykiske lidelser ikke er farligere enn andre, men hvordan kan det da ha seg at de ansatte på psykiatrisk må gå med trygghetsalarm, og går på selvforsvarskurs osv..? Det henger ikke helt på greip viss de innlagte ikke er farlige spør du meg. Anonym poster: b94fa5c77247f272f5eebc78e2e63ce8 Nå er det faktisk forskjell på mennesker som er psykisk syke som greier å ta vare på seg selv og bo for seg selv, og mennesker som er lagt inn på psykiatrisk. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #12 Skrevet 6. oktober 2012 men en ting angående farlighet: det sies at mennesker med psykiske lidelser ikke er farligere enn andre, men hvordan kan det da ha seg at de ansatte på psykiatrisk må gå med trygghetsalarm, og går på selvforsvarskurs osv..? Det henger ikke helt på greip viss de innlagte ikke er farlige spør du meg. Anonym poster: b94fa5c77247f272f5eebc78e2e63ce8 Noen med psykiske lidelser kan være farlige, på samme måte som at mennesker uten en psykisk lidelse kan være det. Det skal sies at de aller fleste psykisk syke ikke er farlige for andre enn seg selv, og at det ofte er i slike tilfeller det blir brukt alarmer på psykiatriske institusjoner. Anonym poster: a305a6731708082ab70fb634b0fd666f 2
makkapakka Skrevet 6. oktober 2012 #13 Skrevet 6. oktober 2012 det spørs på hvilke lidelser de har om de er farlige, de som har tatt livet av andre bør du nok passe deg for... ellers ville jeg heller blitt skeptisk hvis de utplasserer tidligere kriminelle i oppgangen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå